[?] verstuurde html email wordt tekst in outlook? *

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:54
Ik wil html email versturen, dus ik maak een html bestand, waarvan ik de inhoud mail, dus niet als bijlage.
Stuur ik dit naar hotmail dan gaat het goed, en zie je de opmaak met logo zonder html code, stuur ik hem echter naar outlook dan zie je alle html code waar hij niets mee doet. Dit gebeurt zowel in outlook express, 2000 en 2003.

Enig idee waar ik op moet letten?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je moet letten op de content-type van het te verzenden bericht; dit moet text/html zijn.

Waar verstuur je de mail precies mee, want het is waarschijnlijk dat dit serversided meuk is, en daarom in P&W thuishoort :) alvast even gemoved

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• jopie
het wordt verstuurd vanuit een dos programma, die daarvoor een extern windows programma opstart. Het gaat om het mailen van klanten wiens adres is opgeslagen in het voorraad/verkoopsysteem.

Hoe pas ik dat content type aan?

Nu begint hij met:

<html>

<head>
<meta http-equiv=ontent-Type" content=ext/html; charset=ndows-1252"> <meta http-equiv=ontent-Language" content=l"> <meta name=ENERATOR" content=icrosoft FrontPage 4.0"> <meta name=rogId" content=rontPage.Editor.Document">
<title>Beste klant</title>
</head>

<body>

en dan de rest.

het valt me op dat er letters wegvallen. bijv. ontent-type ipv content.

• drm

drm

f0pc0dert

het wordt verstuurd vanuit een dos programma, die daarvoor een extern windows programma opstart.
Da's een beetje te vaag. Licht het eens wat verder toe? En heb je source code van het stuk dat de HTML (mail) genereert?

Verder zou het zorgen dat de HTML allereerst al in orde is geen slechte eerste stap zijn.
offtopic:
Hotmail gebruikt namelijk een eigen HTML parser die e.e.a. translate naar somewhat "safe" HTML. Zo zijn javascript, externe stylesheets, objects/embeds e.d. niet toegestaan. Aangezien dat niet in een browser (clientside) in te stellen is, moet dat serverside opgelost worden. Dat zou de verklaring kunnen zijn van het feit dat het in hotmail wel werkt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• jopie
Ik het het geprobeerd met zelfgetypte html, en door frontpage en dreamweaver gegenereerde html. Er zit geen css in, en dreamweaver vind hem schoon. Het enige wat er in staat is tekst bold en normaal, en 2 logo's, verwerkt in een tabel van 1 kolom bij 3 rijen.

• drm

drm

f0pc0dert

Dan ligt het toch aan de content-type en de content-encoding. Waarschijnlijk is de HTML erg lang (lange regels, kan problemen opleveren bij SMTP servers) en is het dan niet onverstandig even e.e.a. base64 te encoden. Maar je zult dat in de Headers van het mailtje aan moeten geven. Dat moet je toch even uitzoeken, hoe je de headers kunt maken, en het is ook handig als je even antwoord geeft op de vraag die ik hierboven stel.

~ Gottfried Leibniz

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

jopie schreef op 02 juli 2004 @ 17:44:
het valt me op dat er letters wegvallen. bijv. ontent-type ipv content.
Toevalligerwijs zijn dat allemaal tekens die na een = komen. Een = in mail wordt gebruikt om charactercodes mee te coderen. Probeer alle = tekens eens te vervangen door =3D, 3D is namelijk de code voor =

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• jopie
Het zal hem inderdaad in de codering gezeten hebben. Uiteindelijk bleek dat het externe programma toch ergens opties heeft. Daar kan ik forceren dat alle mail als html verzonden wordt, en dan gaat het direct goed.

Thanks voor de hulp, het zette me in de goede richting.
Pagina: 1