[Slack 10 - X] Resolutie wil er niet bijkomen

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo! Ik heb op mijn PC Slackware 10.0 geinstalleerd, en met suc6 vmware aan de praat gekregen. Nu heb ik een vraag.

Normaliter draaide mijn WinXP op 1152x864, en nu draait mijn slack via al die standaard VESA-troep, maar daar staat die resolutie dus niet bij.

Ik wil nu dat X op die res gaat draaien, maar dat lukt me niet, ik kan die resolutie er niet bij betrekken. Verder wil ik dat vmware in fullscreen een zo hoog mogelijke refresh-rate gebruikt, hij gaat nu automatisch op 60hz staan, en dat wil ik niet.

Het beste lijkt mij het om de opties voor alle "ongewenste modi" eruit te keilen, maar het vervelende is dat die vesa-troep niet in je xorg.conf (lees: /etc/X11/xf86config) staat. Weet iemand hoe je dit moet aanpakken?

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:34
Wat ik mis in je verhaal, en wat wel belangrijk is, is of je ook de vmware-tools geinstalleerd hebt in Slackware. Zonder deze kun je een en ander inderdaad vergeten.

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Ff voor de duidelijkheid: Slack is mijn host! WinXP is mijn guest. Moet ik dan in Slackware tools gaan installen?!?

Het probleem met die res. is opgelost, ik heb mijn xorg.conf zodanig aangepast dat vmware simpelweg geen keus heeft.

Ik krijg nu echter nog een andere melding, iets als
"Can not activate SVGA Fullscreen mode" of iets dergelijks, en dat komt als ik in fullscreen mode wil gaan terwijl ik op mijn hoogste res sta. Concreet:

Maxres van xorg.conf is 1152x864, als ik winxp in 1024x786 zet gaat alles goed, maar zet ik die ook in 1152 dan gaat het dus niet.

Het gaat overigens om vmware 4.5.1, schijnt nogal buggy te zijn, kijk even of ik van een kennis 4.0 kan lenen, misschien dat dat wat doet.

//EDIT
Wat heb ik overigens gedaan: ik heb gewoon wat complete screens aangemaakt. In de praktijk Xorgconfig uitgevoerd, en vervolgens xorg.conf aangepast op de vorige qua videokaart etc.

[ Voor 14% gewijzigd door pelleke op 03-07-2004 23:47 ]