[Flash] Spatie begin van de regel met dynamische tekst

Pagina: 1
Acties:

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 12:33
In flash kan je prachtig dynamische tekst in een tekstvak laden. Woorden herkend ie goed alleen hij kan niet altijd even goed afbreken.

Als je dynamische tekst in een tekstvak laad en het laaste woord staat er en maar de spatie die erin staat niet meer (ivm de breedte van het tekstvak) dan zet ie de spatie op de volgende regel.
Je kan natuurlijk zeggen, maak je tekstvak iets breder of smaller, maar ik zit met meerdere talen en het is niet een mooie oplossing.

Weet iemand een oplossing? Momenteel kijk ik naar elke tekst waar het gebeurd en zet dan handmatig een <br> voor het woord dat ie niet goed afbreekt (in elke taal). Het gebeurt gelukkig niet zo vaak, maar toch het is zwaar irritant.

Voorbeeld:
DemotekstDemotekst Demotekst Demotekst<spatie past niet meer op deze regel>
<spatie>Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst
Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst
Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst.

Wat hierboven staat bedoel ik dus.

Is hier een oplossing voor?
Ik gebruik Flash MX en Windows XP maar 2000 heeft het ook.

[ Voor 2% gewijzigd door roeni1 op 02-07-2004 16:03 . Reden: Voorbeeld gaf ie niet goed weer ]

• roeni1
Zijn er geen Hardcore Flashers hier??

Jullie snappen wel mn probleem?
Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat jij beschrijft is toch logisch :? Als een teken niet meer op de regel past, gaat de tekst door op de volgende regel (inclusief een spatie)...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• roeni1
Ja maar het staat een beetje stom, vind je ook niet? Heb je een verhaal aan tekst, staat er ergens een spatie in het begin... Doet Word toch ook niet??

Flash zou dan de spatie moeten negeren oid.

Nu is het zo dat een tekstveld met een aantal regels netjes links uitlijnt muv 1 regel daar staat dan een spatie in het begin.
Dat ziet er niet uit........

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Nou, spaties horen niet af te breken hoor, dat doet een tekstverwerker niet en een browser ook niet. Dit is puur een bug in Flash, en ik vrees dat er weinig aan te doen is. Ik heb wel eens een prototype proberen te schrijven dat het tekstveld woord voor woord vult en dan oplet wanneer de textHeight groter wordt, maar daar kwam ik niet uit destijds.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weefselkweekje schreef op 05 juli 2004 @ 09:53:
Nou, spaties horen niet af te breken hoor, dat doet een tekstverwerker niet en een browser ook niet. Dit is puur een bug in Flash, en ik vrees dat er weinig aan te doen is. Ik heb wel eens een prototype proberen te schrijven dat het tekstveld woord voor woord vult en dan oplet wanneer de textHeight groter wordt, maar daar kwam ik niet uit destijds.
Ah, helder... Ik las het voorbeeld:
DemotekstDemotekst Demotekst Demotekst<spatie past niet meer op deze regel>
<spatie>Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst Demotekst
En zag hier dus twee spaties. Leek me dus niet meer dan logisch :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• roytanck
code:
1
textField.autoSize = "left";

Ik herinnerder me ineens dat we het ooit in een project opgelost hebben hier op het werk. Dit was toen de oplossing. Spreekt voor zich dat dit een workaround is en dat het niet altijd kan, maar toch... :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

We hadden dat hier ook een keer en leek zich te verhelpen door geen styles te gebruiken.

• roytanck
Bosmonster schreef op 05 juli 2004 @ 11:34:
We hadden dat hier ook een keer en leek zich te verhelpen door geen styles te gebruiken.
Bedoel je dan TextFormats, CSS styles (Flash 7) of HTML formatting?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Weefselkweekje schreef op 05 juli 2004 @ 11:39:
[...]

Bedoel je dan TextFormats, CSS styles (Flash 7) of HTML formatting?
TextFormats. Dus juist HTML gebruiken voor opmaak.

Of als ik mijn collega op MSN mag quoten:
geen fontStyle() maar gewoon de fonts ergens op de root embedden in een dynamisch textfield, en dan je tekst via html formateren, dus bijvoorbeeld: <font face="FFF Alias">Hier een tekst</font>

• roeni1
Wij hebben Flash 6 gebruikt en HTML formatting staat aan. Maar dat moet ook, want er wordt HTML in gebruikt...

Dat met die autoSize = "left"; WERKT GEWELDIG!!!!

THX!!!!
Pagina: 1