[Access] Hoe automatisch een Form openen?

Pagina: 1
Acties:

• Sergis WM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02-2023
Het volgende:

Ik open de Northwind database en wil een nieuwe order invoeren. Ik klik op Orders en kan een nieuwe order invoeren. In het veld "Bill To:" kan ik echter alleen kiezen uit Customers die al ingevoerd zijn in de Customers tabel. Ik wil hier ook de mogelijkheid hebben van <New entry>.
Dus als ik een Order wil invoeren voor een nog niet bestaande Customer dat automatisch het Customers Form wordt geopend. Hier kan ik dan alle nieuwe Costumer gegevens opgeven en vervolgens de nieuwe Order verwerken.
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat als je een nieuwe naam typt en TAB of Enter drukt meteen het Customers Form geopend wordt met de nieuwe naam daar al ingevuld. Dus dat je niet zelf <New entry> hoeft te selecteren.

Hoe los ik dit simpel op, heeft Access hier zelf een functie voor, met VBA, anders?

Volgens mij moet het zoiets worden:
If EntryCustomer not in "Customers" then DoCmd.OpenForm "Customers"

Ik weet dus alleen niet hoe ik deze (verkeerde) code uitgevoerd krijg als ik een nieuwe Customer invoer.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Sergis WM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02-2023
Haa klasse!

Zo simpel... dat had de Access paperclip me ook wel effe kunnen vertellen maar die vertikt het weer :( .