[CMS] klein en simpel ook mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik ben dus bezig met een site, de layout is gedaan, en heb em gewoon in html gemaakt (top frame staan de knopjes in met een plaatje, bodyframe moet de text in komen en nog een footer met wat knopjes, heel basic dus).

Echter moet iemand anders zelf tekst kunnen toevoegen, dus er moet een CMS'pje onder.

Nu ben ik niet zo heel erg thuis in deze zaken en ben dus op zoek gegaan. Ik heb onder andere PHPnuke / Ez-publish / x-scoop en nog 1, alleen die werkte niet op php :) .

Maar, hier krijg je zo gigantisch veel mogelijkheden dat het voor mij erg onoverzichtelijk word.

Diegene die de site moet aanpassen hoeft alleen wat tekst op 4 pagina's kunnen toevoegen, en eventuueel een plaatje. meer hoeft, der hoeft niet een hele webshop e.d. onder ..

nu had ik wel in phpnuke gezien dat je modules kon weggooien, maar daar werd ik persoonlijk niet echt veel wijzer van.

Heeft iemand enig idee wat ik nu het beste kan gaan gebruiken?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zelf scripten wordt dan het makkelijkste, een klein CMS-je heb je als PHP-beginner binnen een week toch wel gemaakt denk ik. Die kennis die je daarmee opdoet komt altijd wel weer van pas.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 02-07-2004 15:42 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

samo

yo/wassup

www.mamboserver.com is ook wel een makkelijk en simpele cms

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Sa1
AtleX schreef op 02 juli 2004 @ 15:42:
Zelf scripten wordt dan het makkelijkste, een klein CMS-je heb je als PHP-beginner binnen een week toch wel gemaakt denk ik. Die kennis die je daarmee opdoet komt altijd wel weer van pas.
jah, als deze thread niet de uitkomst bied die ik hoop dat hij biedt, is er niet echt een andere oplossing :) maar voorlopig heb ik daar echt geen tijd voor :) druk druk druk :(

maarjah, ik ga die mambo is even kijken

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Mja ik heb zelf een "simpel" cms geschreven in 10 mins. Dan kan je pagina`s erin zetten en data vullen. De zoektocht die je nu ondergaat lijkt mij moeilijker. (in totaal dus 1 textarea en 1 text input....)

Enige is dat als je het zo doet je er ook HELEMAAL niets mee kan. Dan kan je beter een wat uitgebreider cms gebruiken zodat je in de toekomst niet hoeft over te schakelen voor als je wel meer wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door disjfa op 02-07-2004 15:52 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Sa1
disjfa schreef op 02 juli 2004 @ 15:52:
Mja ik heb zelf een "simpel" cms geschreven in 10 mins. Dan kan je pagina`s erin zetten en data vullen. De zoektocht die je nu ondergaat lijkt mij moeilijker. (in totaal dus 1 textarea en 1 text input....)

Enige is dat als je het zo doet je er ook HELEMAAL niets mee kan. Dan kan je beter een wat uitgebreider cms gebruiken zodat je in de toekomst niet hoeft over te schakelen voor als je wel meer wilt.
maar, er hoeft niet meer op te komen te staan.. dat is het dus, ik wil niet dat die kerel die de info moet aanvullen allemaal knopjes voor zich krijgt en mij vervolgens gaat opbellen met de melding dat ie der niet uit komt .. om dat het een overkill is aan gegevens..

php zelf schrijven heb ik gewoon totaal geen kaas van gegeten, en is ook m'n werk niet :) hoewel ik het heus wil leren alleen heb daar gewoonweg geen tijd voor..

edit: zou jij heel misschien je source willen geven?? of zeg je van nee, die is van mij heb ik zelf gemaakt :) (wat ik ook wel begrijpelijk zou vinden hor)

[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 03-07-2004 11:46 ]

Verwijderd

Sa1 schreef op 02 juli 2004 @ 15:40:
Heeft iemand enig idee wat ik nu het beste kan gaan gebruiken?
Voor zo`n simpele opzet om wat tekstjes te veranderen doet Contribute van Macromedia het prima ;)

• Sa1
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 11:51:
[...]

Voor zo`n simpele opzet om wat tekstjes te veranderen doet Contribute van Macromedia het prima ;)
maarjah, dan heb je weer een extern programma nodig, en das weer niet de bedoeling..
Pagina: 1