Toon posts:

[Stroom] Nieuwe videokaart, geen RAID meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Geforce FX 5700 geinstalleerd i.p.v. mijn oude Geforce 2 GTS en op het eerste oog leek alles goed te gaan. De kaart werkt in windows perfect. Daarna merkte ik dat er een drive-letter miste.

Opnieuw geboot en hij sloeg het RAID gedeelte over bij het booten. Daarna nog eens geprobeerd met de GF2 en toen werkte RAID wel.

Zelf lijkt me dit dus een stroom-probleem, tenzij iemand nog andere ideeen heeft. Al lijkt het me sterk met een 420W voeding en slechts 3 HD's.

Relevante specs:
P4 2,4
Asus P4B533-e
420W voeding (el cheapo)
1x 120GB WD
2x 120GB Maxtor (in RAID)
Onboard Promise RAID controller
CD-ROM + LG DVD Writer
Asus Geforce FX5700

Verwijderd

Wat is het merk van die voeding? Als je een Qtec hebt ofzo dan is het heel goed mogelijk dat hij niet toereikend is. Een 400 watt Qtec of ander B-merk is niet te vergelijken met een 300 watt Enermax of iets dergelijks.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Je redenatie klinkt logisch :) Maar meten is weten!

Kan je je voltages posten?

zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 5 voor meer info over voedingen en welke voltages het zouden moeten zijn.

Check anders ook even of je niet per ongeluk een kabeltje heb losgetrokken!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:38:
Wat is het merk van die voeding? Als je een Qtec hebt ofzo dan is het heel goed mogelijk dat hij niet toereikend is. Een 400 watt Qtec of ander B-merk is niet te vergelijken met een 300 watt Enermax of iets dergelijks.
Een Levicom, B-merk dus.

Verwijderd

Topicstarter
wokkie15620 schreef op 02 juli 2004 @ 15:40:
Je redenatie klinkt logisch :) Maar meten is weten!

Kan je je voltages posten?

zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 5 voor meer info over voedingen en welke voltages het zouden moeten zijn.

Check anders ook even of je niet per ongeluk een kabeltje heb losgetrokken!
De kabeltjes heb ik net al bekeken, daar zal het niet aan liggen.
De voltages:

+5V: 5,11
-5V: -5,12
+12V: 11,67
-12V: -12,20
+3.3V: 3,39

Lijkt me op het eerste gezicht in orde, maar ben geen expert in voltages :)

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:41:
[...]

Een Levicom, B-merk dus.
Zegt nog niks. Ik heb een 45 euro kostend kastje incl. 300w voeding van Computerland en die doet het op zich prima.

....
Spuit 11

Je had al gemeten. Lijkt wel goed te gaan. Hmmm.... en als je je processor belast. Fluctueren de voltages dan?

[ Voor 21% gewijzigd door wokkie15620 op 02-07-2004 15:48 . Reden: Te snel gepost, je had al gemeten :) ]

Verwijderd

Topicstarter
wokkie15620 schreef op 02 juli 2004 @ 15:46:
[...]

Je had al gemeten. Lijkt wel goed te gaan. Hmmm.... en als je je processor belast. Fluctueren de voltages dan?
Ik heb nu een paar minuten een Quake3 timedemo laten lopen met alles aan, maar de voltages wijken slechts honderdsten van een volt af, en fluctuaties zijn er al helemaal niet.

Ik ga voor de zekerheid nog maar eens alles loshalen en opnieuw aansluiten.

Verwijderd

interupt conflict tussen je nieuwe videokaart en je raid controller?

Verwijderd

Hmm, het lijkt een beetje op een probleem wat ik ooit gehad heb met mijn kt7a raid een jaartje of wat geleden. Die mocht, als je raid gebruikte, geen kaart in het onderste pci slot hebben. Ik dacht er ineens aan, dat je misschien door het installeeren van de gf fx kaart (neemt 2 sloten in toch??) misschien al je pci kaarten wel een naar onderen hebt geschoven..

Geen idee of dat probleem ook geld voor p4 mobo's met een promise chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 16:13:
interupt conflict tussen je nieuwe videokaart en je raid controller?
Daar zat ik nu ook aan te denken aangezien ik nu alles los heb gehaald (inclusief harde schijven) en nog laat hij geen RAID zien bij het booten en bij de Geforce2 wel.
In windows waren in ieder geval geen conflicten te zien bij apparaatbeheer.

Ik bekijk het zo nog eens goed, het eten staat nu helaas klaar :(

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is (waarschijnlijk) opgelost.

Ik ben nog eens door de hele BIOS gegaan en zag dat de optie "Onboard ATA Device First" op NO stond. Deze heb ik dus op YES gezet en daarna werkte alles naar behoren.

Ik snap nu alleen niet waarom hij bij de Geforce 2 wel werkte en bij de Geforce FX niet... maar ik ben al lang blij dat het nu werkt :)

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1