Ik heb een webapplicatie gemaakt (dah!, jullie vast ook), die gebruik maakt van PHP en MySQL (net als zovelen met mij). In MySQL worden tijden opgeslagen in het eigen MySQL datumformaat, en binnen php gebruik ik epoch seconden (ja, ben hier vast ook weer niet de enige in). Maar nu het vreemde, als ik met MySQL een datum omzet naar epoch seconden, wijkt het getal exact 9 uur af van hetgeen php zou teruggeven.
Als test query ik MySQL als volgt:
resultaten gooi ik in een associative array, genaamd Info: zodat ik dit kan doen:
Om het met de tijden nog leuker te maken, zijn dit de response headers die ik op dit request terug kreeg
Leuk he! Nou, niet echt - heeft iemand een ideetje over hoe ik iig php en MySQL het met elkaar eens kan laten zijn? Dat wat PHP mij over de datum verteld komt overeen met m'n systeemtijd, dus dat zal dan ook wel goed zijn.
Thanx a lot, alvast!
(zelf denk ik aan een tijdzone conflict, .. maar waar zou ik dat kunnen instellen?)
Als test query ik MySQL als volgt:
PHP:
1
| SELECT now() as "now", UNIX_TIMESTAMP(now()) as "epoch" |
resultaten gooi ik in een associative array, genaamd Info: zodat ik dit kan doen:
PHP:
En wat dan weer het volgende teruggeeft:1
2
3
4
5
| print "PHP time (time();): ".$t."\n"; print "PHP DateString (date(".DATESTRING_FULL."): ".date(DATESTRING_FULL, $t)."\n"; print "MySQL DateString: ".$Info['now']."\n"; print "MySQL Epoch: ".$Info['epoch']."\n"; print "Epoch Diff (hours): ".($t - $Info['epoch'])/HOUR."\n"; |
code:
1
2
3
4
5
| PHP time (time();): 1088773781 PHP DateString (date(D j M Y H:i): Fri 2 Jul 2004 15:09 MySQL DateString: 2004-07-02 15:09:41 MySQL Epoch: 1088806181 Epoch Diff (hours): -9 |
Om het met de tijden nog leuker te maken, zijn dit de response headers die ik op dit request terug kreeg
code:
Maar dat klopt natuurlijk gewoon, wij lopen nu twee uur voor op GMT, .. .. 1
2
3
4
5
6
7
8
| HTTP/1.1 200 OK Content-Type: text/plain Server: Microsoft-IIS/6.0 X-Powered-By: PHP/4.3.3 X-Powered-By: ASP.NET MicrosoftOfficeWebServer: 5.0_Pub Date: Fri, 02 Jul 2004 13:09:41 GMT Connection: close |
Leuk he! Nou, niet echt - heeft iemand een ideetje over hoe ik iig php en MySQL het met elkaar eens kan laten zijn? Dat wat PHP mij over de datum verteld komt overeen met m'n systeemtijd, dus dat zal dan ook wel goed zijn.
Thanx a lot, alvast!
(zelf denk ik aan een tijdzone conflict, .. maar waar zou ik dat kunnen instellen?)