Er zitten 2 systemen WinME op de pc, omdat ik dan mn eigen gedeelte heb, en mn ouders. Dit ivm instellingen enz.
Bij het opstarten kan ik 1 van de 2 kiezen dmv een bootmanager, XOSL.
De 2 systemen zien elkaar niet.
De 2 systemen hebben allebei een eigen C en D, voor programma's en opslag.
Dit alles staat op 1 harde schijf van 40 GB.
De harde schijf is namelijk opgedeeld in 2 partities, die fungeren als c-schijven van de systemen. (hier wordt het ingewikkeld)
Er is vervolgens een extended gedeelte gemaakt, de 2 d-schijven, mbv partition magic.
Nu wil ik dus op 1 systeem (het mijne) WinXP installeren.
Kan dit door via het ANDERE systeem de c-schijf van mijn systeem te formatteren mbv partition magic, en dan de winxp cd erin te doen en dan mijn systeem te kiezen bij het opstarten? (aan de instellingen van de c-schijf [bootable, active] is dan niks veranderd). Ik wil graag de bootmanager behouden, omdat ik die niet op cd ofzo heb.
Bij het opstarten kan ik 1 van de 2 kiezen dmv een bootmanager, XOSL.
De 2 systemen zien elkaar niet.
De 2 systemen hebben allebei een eigen C en D, voor programma's en opslag.
Dit alles staat op 1 harde schijf van 40 GB.
De harde schijf is namelijk opgedeeld in 2 partities, die fungeren als c-schijven van de systemen. (hier wordt het ingewikkeld)
Er is vervolgens een extended gedeelte gemaakt, de 2 d-schijven, mbv partition magic.
Nu wil ik dus op 1 systeem (het mijne) WinXP installeren.
Kan dit door via het ANDERE systeem de c-schijf van mijn systeem te formatteren mbv partition magic, en dan de winxp cd erin te doen en dan mijn systeem te kiezen bij het opstarten? (aan de instellingen van de c-schijf [bootable, active] is dan niks veranderd). Ik wil graag de bootmanager behouden, omdat ik die niet op cd ofzo heb.