Toon posts:

Gigastudio + Reason

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Momenteel ben ik eigenaar van Gigastudio 2.5 en Reason 2.0.
Nu ben ik van plan om een totaal nieuw systeem aan te schaffen voor mijn muziekproducties.
Mijn doel: muziek maken met GIGA instrumenten + Reason 2.5 (wil mogelijk updaten). Zo heb ik de beste kwaliteit samples gecombineerd met een uitstekende en uitgebreide software synth (mijn mening dan). Tot op heden lukt het mij niet om deze 2 softwarepakketten goed samen te laten werken wegens gebrek aan support van Rewire voor Gigastudio.

Mijn vragen zijn alsvolgt:

- Zou ik een stabiel systeem kunnen bouwen met GIGAinstrumenten (grote harddisk met enkel en alleen GIGA files, heb nu nog alleen Dan Dean serie, maar wil uitbreiden met andere instrumenten). Zou 200 GB HD genoeg zijn (op den duur) voor een redelijke sample collectie in GIGA formaat?

- Is Gigastudio 3.0 naar alle waarschijnlijkheid goed te koppelen aan Reason 2.5? Dit zonder latency aangezien ik gebruik maak van een midi-keyboard. GS 3.0 schijnt rewire te ondersteunen.

- Is bovenstaande haalbaar met de huidige computers? Als ik bijv. 10-15 instrumenten wil importeren (GIGA files van bijv. 1 gig) via Rewire naar Reason en daarnaast nog wat drumgeluiden uit reason zelf gebruiken, zou dit haalbaar zijn? Hoeveel ram heb je bijv. nodig om 10 instrumenten GIGA format tegelijk af te spelen nadat je ze apart hebt opgenomen?

- Is kompakt mogelijk een beter alternatief dan GS om de bestanden te importeren???

Ik weet het, een hele hoop vragen, maar ik heb nergens op het forum een antwoord kunnen vinden op deze specifieke vragen.

Alvast hartelijk dank

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me dat het grootste knelpunt bij Gigastudio ligt. Misschien moet je die gasten dan zelf een mailtje sturen om antwoord te krijgen op de vragen.... Kan verder weinig tips geven, aangezien ik weinig ervaring heb met die proggies. Maar 200 GB aan samples lijkt me toch wel behoorlijk veel (dat is ongeveer 15 dagen muziek, ongecomprimeert in CD kwaliteit).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 07:03

boesOne

meuh

En de vraag is of gigastudio als slave naar reason rewired, of vice versa.
Ik ken eigenlijk nog geen enkel programma, behalve rebirth, dat naar reason toe rewired.

Reason zelf kan je wel in ableton en andere sequencers stoppen als track.

Dus.. misschien heb je wel een 3e prog nodig als sequencer..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Momenteel ben ik eigenaar van Gigastudio 2.5 en Reason 2.0.
Nu ben ik van plan om een totaal nieuw systeem aan te schaffen voor mijn muziekproducties.
Mijn doel: muziek maken met GIGA instrumenten + Reason 2.5 (wil mogelijk updaten). Zo heb ik de beste kwaliteit samples gecombineerd met een uitstekende en uitgebreide software synth (mijn mening dan). Tot op heden lukt het mij niet om deze 2 softwarepakketten goed samen te laten werken wegens gebrek aan support van Rewire voor Gigastudio.
Komt omdat Giga geen sequencer is en Reason geen VST's kan laden :). Die support komt er hoogstwaarschijnlijk ook niet omdat Propellerhead

Mijn vragen zijn alsvolgt:

- Zou ik een stabiel systeem kunnen bouwen met GIGAinstrumenten (grote harddisk met enkel en alleen GIGA files, heb nu nog alleen Dan Dean serie, maar wil uitbreiden met andere instrumenten). Zou 200 GB HD genoeg zijn (op den duur) voor een redelijke sample collectie in GIGA formaat?[/quote]
De grootste collecties die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn iets van 5gb 't stuk (Garritan e.d.) dus daarmee kun je vooruit (wel 8mb cache, toch?) Ik zou misschien wel een aparte fysieke schijf gebruiken voor het OS en de sequencer (zodat je niet in de knoop komt met streamen/defrag) Wil je er ook nog losse .wav's op zetten van je eigen loops?
- Is Gigastudio 3.0 naar alle waarschijnlijkheid goed te koppelen aan Reason 2.5? Dit zonder latency aangezien ik gebruik maak van een midi-keyboard. GS 3.0 schijnt rewire te ondersteunen.
Hm, dat weet ik niet precies. Wat je in ieder geval wel kan gebruiken is denk ik een geluidskaart met ASIO-ondersteuning zodat de latency laag blijft, maar als je met dit spul aan de gang wilt ga je natuurlijk niet met een SB128 aan de slag :).
- Is bovenstaande haalbaar met de huidige computers? Als ik bijv. 10-15 instrumenten wil importeren (GIGA files van bijv. 1 gig) via Rewire naar Reason en daarnaast nog wat drumgeluiden uit reason zelf gebruiken, zou dit haalbaar zijn? Hoeveel ram heb je bijv. nodig om 10 instrumenten GIGA format tegelijk af te spelen nadat je ze apart hebt opgenomen?
Dat ligt aan de instrumenten zelf en of ze gelayerd of gefilterd zijn. Maar 1gb is sowieso geen overbodige luxe; sommige sets vinden dat zelfs al te klein (ik kan even opzoeken welke, maar heb hier op 't werk geen toegang tot Harmony Central/Synthforum.nl)
- Is kompakt mogelijk een beter alternatief dan GS om de bestanden te importeren???
Dan zit je nog steeds met het feit dat Kompakt standalone of als VST draait, en ik weet niet of er ooit ReWire voor komt. Bedoel je overigens Kontakt? Kompakt is een kleinere versie, ik weet niet of die zo diep gaat.
Ik weet het, een hele hoop vragen, maar ik heb nergens op het forum een antwoord kunnen vinden op deze specifieke vragen.
Probeer anders het engelstalige Harmony Central (al is de computerafdeling niet echt druk, of www.synthforum.nl. Da's ook wat meer op de interesse gericht. Ik wil overigens niemand wegjagen van GoT :).

teveel zooi, te weinig tijd