Toon posts:

Pcanywhere samen met Alcatel Speedtouch home 510i modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader wilt vanuit huis met de computer op kantoor werken. Een goede oplossing is Pcanywhere gebruiken. Wij gebruiken Pcanywhere 10.5 nu wilde wij weten, waar je in de Speedtouch home 510i modem de porten moet open zetten voor Pcanywhere.

Pcanywhere porten: 5631 TCP 5632 UDP

Port 5631 is de data port
port 5632 is de status port

Overige informatie:

Gebruik van Windows XP Prof
Speedtouch modem is met cross-over kabel verbonden aan ethernet kaartje.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, dat kan.

Die poorten kan je invullen bij de webconfig van de speedtouch onder het kopje NA(P)T, wijst zich vanzelf, zit ook een help functie bij en is al heel veel over geschreven hier.

edit:
En De Generaal heeft gelijk wat betreft het onderschied inkomend/uitgaand verkeer.

[ Voor 34% gewijzigd door Voutloos op 02-07-2004 15:19 ]

{signature}

Verwijderd

Ik begrijp dat op het kantoor PC anywhere draait?

Dan hoef je niets in te stellen, omdat het uitgaand verkeer is. Pas als je achter je speedtouch een server wilt draaien (dus een computer thuis benaderen vanaf het werk) is dat nodig.

Dit kun je in de webinterface doen (http://10.0.0.138/cgi/nat/) of via telnet (start --> uitvoeren --> telnet) via het 'nat create' commando.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaat het maar eens proberen. Hopen dat het werkt. 8)7

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:22:
Ik gaat het maar eens proberen. Hopen dat het werkt. 8)7
Het punt dat De Generaal maakt, duidt erop dat je aan jouw kant niets met porten hoeft te doen. Maar op het kantoor is het wel inkomend verkeer natuurlijk.
En zonder de setup daar te weten kunnen we niet verder helpen en afhankelijk van de aard van dat bedrijf kan je vader misschien beter daar met een systeem/netwerk-beheerder praten.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt je hebt het 100 % correct ;) Ik heb daar het hele netwerk uitgezet dus moet dit ook lukken. Ik moest alleen even weten waar je dat precies bij speedtouch 510i serie dat moest instellen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 15:43 ]

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Ik wil hier nog even op doorborduren. Ik wil iemands computer overnemen. Nu gebruikt die ook de 510. We gebruikten dan de functie van de modem 'default server' onder het kopje NAPT. Ik liet hem dan direct doorsturen naar de desbetreffende PC. Want als ik een portmap aanmaakte werkte het niet. IP van de modem was 10.0.0.138 (standaard), IP van de computer was 10.0.0.150. Poorten van PC Anywhere ingevuld, maar het werkte simpelweg niet. Dat lukte met die default server dus wel. Alleen wordt dan alle data doorgestuurd naar de PC. En da's niet zo veilig natuurlijk.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

En dan nog wat, omdat dit niet lukte en er nog een gebruiker in het thuisnetwerk van de desbetreffende persoon bijkwam is er een router na de modem geplaatst. Moet je dan dubbel portmappen ofzo? Hoe werkt het precies, want ik krijg het niet meer aan de praat. Er is vast iemand die het weet... :?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

theXE schreef op 03 september 2004 @ 18:23:
Ik wil hier nog even op doorborduren. Ik wil iemands computer overnemen. Nu gebruikt die ook de 510. We gebruikten dan de functie van de modem 'default server' onder het kopje NAPT. Ik liet hem dan direct doorsturen naar de desbetreffende PC. Want als ik een portmap aanmaakte werkte het niet. IP van de modem was 10.0.0.138 (standaard), IP van de computer was 10.0.0.150. Poorten van PC Anywhere ingevuld, maar het werkte simpelweg niet. Dat lukte met die default server dus wel. Alleen wordt dan alle data doorgestuurd naar de PC. En da's niet zo veilig natuurlijk.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

En dan nog wat, omdat dit niet lukte en er nog een gebruiker in het thuisnetwerk van de desbetreffende persoon bijkwam is er een router na de modem geplaatst. Moet je dan dubbel portmappen ofzo? Hoe werkt het precies, want ik krijg het niet meer aan de praat. Er is vast iemand die het weet... :?
Geef eens wat meer info over hoe jij die port mapt, want daar gaat het duidelijk fout. outside ip moet 0.0.0.0 zijn bv.

• theXE
Outside IP is inderdaad 0.0.0.0, dus unspecified. En outside port is 5631. Daarna nog een rule met zelfde 0.0.0.0 als outside IP. En dan de port 5632. Ik las dat die 5632 UDP moest zijn. Die heb ik geprobeerd. Maar ik heb tevens ook TCP geprobeerd. Beide werkten niet.

Bij mij thuis heb ik ook dezelfde settings gedaan. Allicht in een andere router, maar het heeft gewerkt met die default server bij degene waar ik het wil overnemen zeg maar.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je verteld nu 2 keer dat outside IP 0.0.0.0 is, en je inside IP?

• theXE
Voor inside IP heb ik natuurlijk gekozen voor de desbetreffende PC. Dat was dus 10.0.0.150. Twee maal. Voor allebei de rules. Dit heeft op deze manier niet gewerkt. Het werkte pas vanaf het moment dat ik de default server op 10.0.0.150 heb gezet. Maar goed, dan stroomt alle verkeer door naar die PC en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Ik wil dus weten welke instellingen ik nog meer moet wijzigen/toevoegen, om dit werkend (dus alleen met een modem en zonder router) te krijgen. Ik dacht dat het zo voldoende was. Dus alleen die 2 rules voor het portmappen. Dat werkte niet.

En dan wil ik weten hoe het zit als je achter die modem weer een router heb zitten. Die zit met zijn IP op 192.168.0.1, en de PC dan op 192.168.0.2. Moet ik dan de portmap vanaf de modem direct doorsturen naar de PC? Dus als inside IP opgeven 192.168.0.2. Of doormappen naar de router en vanaf daar weer doormappen naar de PC?

Het is een lang verhaal, maar volgens mij wel duidelijk nu... I hope so... :/ ;)

• theXE
Niemand?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

---> Network Troubleshooting

http://help.broadviewnet.net/support/nat-pcanywhere.htm, TCP 5631 + UDP 5632 lijkt genoeg.

Router achter router wil je niet doen, zeker niet als dit al niet lekker loopt. http://www.petri.co.il/co..._a_transparent_bridge.htm

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Voutloos
  • Niet online
En als je dan toch per se 2 keer achter elkaar mocht willen routeren, dan is het puur een kwestie van logisch nadenken. Bij je 1e router (510) moest je publieke ip doormappen naar een intern ip en dat gaat uiteraard ook voor een 2e router op. Je 510 kan simpelweg niet zien wat er achter die andere router zit.
Dus als je zo'n dubbele portmap maakt, mapt de 1e router naar de 2e router en de 2e router naar de daadwerkelijke pc.
NB: de 2e router zal dan ook een publiek ip hebben in de 10.0.0.* reeks, 192.168.1.1 is het adres van binnenuit zijn eigen lan.

Maar dan nog zijn de opties die F_J_K beter, of is een DMZ naar de 2e router ook handig. Aparte portmapregels kunnen altijd nog naar andere pc's en die 2e router vangt al het overige verkeer op, dus de pc's daarachter zijn veilig. Maar je hebt wel het voordeel dat je elke portmap nu nog maar 1x hoeft in te voeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 06-09-2004 14:26 ]

{signature}

• theXE
Het is eerst een modem, en daarna de router. Dus niet 2 keer een router. Ik wil toch meerdere mensen online hebben? 8)7

• Voutloos
  • Niet online
Als je hem niet instelt zoals F_J_K demonstreert, staat de 510 hoogstwaarschijnlijk ingesteld als router. Ja, de 510 v4 is er al standaard eentje. :)

Vandaar dat je ook aan het portmappen bent. :>

{signature}

• theXE
Erg bedankt voor de laatste paar reacties. Hier kan ik in ieder geval iets mee. Ik ga het eens proberen allemaal. ;)

• theXE
Ik heb het allemaal geprobeerd maar kom er niet doorheen. De router die er achterzit is de E-Tech RTBR02 v2. Met geen mogelijkheid krijg ik PCA of VNC aan de praat. DMZ van Modem (ST510) naar Router werkt niet. Portforwarding ook niet. Het is hopeloos. :?

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

theXE schreef op 01 oktober 2004 @ 00:23:
Ik heb het allemaal geprobeerd maar kom er niet doorheen. De router die er achterzit is de E-Tech RTBR02 v2. Met geen mogelijkheid krijg ik PCA of VNC aan de praat. DMZ van Modem (ST510) naar Router werkt niet. Portforwarding ook niet. Het is hopeloos. :?
Je moet de ST510 bridgen. In de FAQ staat welke file je erin moet laden. Als je een 4 poorts ST510 hebt kun je de andere poorten misschien niet meer gebruiken btw.

• theXE
Als ik een 4-poorts modem had gehad, was een router/switch natuurlijk niet nodig geweest. :z ;)
Pagina: 1