Hallo,
ik probeer momenteel een vakantievideo van 4 jaar geleden (miniDV formaat) naar mijn PC te kopiëren via firewire.
Een puntsgewijze probleembeschrijving:
- Opgenomen audio bevat veel korte stukken (enkele milliseconden) waarbij het signaal 0 is, het signaal is dus telkens onderbroken
- Camera waarmee de opname is gemaakt was een JVC NTSC camera
- Camera waarmee de opname wordt afgespeeld is een Sony TRV60E PAL camera met NTSC afspeelmogelijkheid
- Twee firewire kaarten geprobeerd: onboard en PCI kaartje -> beiden geven exact hetzelfde probleem
- Capture software is Adobe Premiere Pro 1.5
- Opname instellingen 12/16 bit 32/44.1 KHz geprobeerd
- 0 frames dropped over een opname periode van 2 uur, het lijkt dus goed binnen te komen
- Beeld komt foutloos binnen
- Camera zelf speelt geluid foutloos af
- Geluid komt foutloos naar computer via analoge audio uitgang op camera
- Harde schijf is S-ATA, DMA staat goed
- Probleem doet zich voor op verschillende S-ATA controllers
- Probleem doet zich minder voor aan het begin van de band -> wordt steeds erger
- Probleem doet zich voor op in ieder geval twee verschillende bandjes
ik probeer momenteel een vakantievideo van 4 jaar geleden (miniDV formaat) naar mijn PC te kopiëren via firewire.
Een puntsgewijze probleembeschrijving:
- Opgenomen audio bevat veel korte stukken (enkele milliseconden) waarbij het signaal 0 is, het signaal is dus telkens onderbroken
- Camera waarmee de opname is gemaakt was een JVC NTSC camera
- Camera waarmee de opname wordt afgespeeld is een Sony TRV60E PAL camera met NTSC afspeelmogelijkheid
- Twee firewire kaarten geprobeerd: onboard en PCI kaartje -> beiden geven exact hetzelfde probleem
- Capture software is Adobe Premiere Pro 1.5
- Opname instellingen 12/16 bit 32/44.1 KHz geprobeerd
- 0 frames dropped over een opname periode van 2 uur, het lijkt dus goed binnen te komen
- Beeld komt foutloos binnen
- Camera zelf speelt geluid foutloos af
- Geluid komt foutloos naar computer via analoge audio uitgang op camera
- Harde schijf is S-ATA, DMA staat goed
- Probleem doet zich voor op verschillende S-ATA controllers
- Probleem doet zich minder voor aan het begin van de band -> wordt steeds erger
- Probleem doet zich voor op in ieder geval twee verschillende bandjes
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter op 02-07-2004 14:24 ]