Speedtouch 510i automatisch inschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om een Speedtouch 510i ADSL softwarematig zo te configureren dat 'ie automatisch aangaat zodra je de spanning erop zet?!? Ik heb overal gezocht maar geen antwoord kunnen vinden op deze vraag. Als het namelijk niet softwarematig wil, dan wil ik er een pulsgever inbouwen die dus ervoor zorgt dat zodra de spanning erop komt, heel even een puls geeft aan het inschakelingcircuit zodat het modem automatisch aan gaat...

[ Voor 20% gewijzigd door haggard op 02-07-2004 14:08 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Ik zou het zo niet weten, maar ik kan me ook niet bedenken waarom. Je beschikt nu toch over een always-on verbinding? Misschien zou je nog even willen posten waarom je dit wil doen.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• haggard
  • Niet online
Mijn modem, switch, telefooncentrale, etc. hangen in de meterkast... Nu ben ik vaak 's weekends weg en daarom wil ik alles middels een tijdschakelaar op het lichtnet aansluiten en deze schakelaar zo programmeren dat 's weekend alle apparatuur uitgeschakeld wordt... Dat doe ik nu steeds handmatig en dus moet ik steeds naar de meterkast lopen om alles vrijdags uit en 's maandags weer aan te zetten...

Ik heb wel ergens gelezen dat er ooit een Speedtouch software was waar een bug inzat die ervoor zorgde dat het modem automatisch aanging bij het inschakelen van de spanning... Deze bug is middels een update opgelost, maar nu wil ik die bug erweer in hebben, zonder de software te downgraden... :P

[ Voor 29% gewijzigd door haggard op 02-07-2004 14:31 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 15:51
mijn ST gaat uit als mijn pc uitgaat en aan als mijn pc aangaat. Ik hoef niets te doen, als de spanning erop komt gaat hij vanzelf de verbinding opzetten.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Misschien is dat omdat je je Speedtouch direct aan je computer hebt hangen? Volgens mij heeft de TS er in ieder geval nog een switch tussen zitten. Bij mij blijft ie trouwens wel gewoon aan... Of heb je toevallig een master/slave stekkerdoos oid?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• haggard
  • Niet online
Als ik een PC rechtstreeks op het modem aansluit blijft deze gewoon uit als ik naar "buiten" ga...

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

De nieuwste SpeedTouch 510 modem met software versie 4.2.3, geleverd vanaf ongeveer 1 december 2003 gaat automatich aan als je er spanning opzet.

Upgraden naar deze software stand heeft geen nut. Het is een hardwarematige aanpassing in het modem omdat KPN gek werd van mensen die belden dat de ADSL het niet meer deed na een dipje in het spanningsnet :)

Dus of je provider ervan overtuigen dat hij steeds spontaan uitvalt en ze hem omruilen voor je, of een kennis zoeken die wil ruilen met je :)

Suc6 ermee.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• haggard
  • Niet online
Laat nou mijn modem "toevallig" van februari 2004 te zijn en dit NIET te hebben... :(

[ Voor 21% gewijzigd door haggard op 02-07-2004 16:27 ]

• haggard
  • Niet online
Zou een software-update genoeg zijn of moet de hardware gereviseerd moeten worden?!?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, heb die van mij half april gehad, met firmware 4.2.3.0.0

Wat ik erg vervelend vind is dat hij regelmatig geen verbinding meer heeft na een nacht en dat ik hem moet resetten oid. Waarschijnlijk dus door die dipjes in de stroom toevoer. Met mijn oude Speedtouch modem (á la 2001/2002) heb ik daar nooit problemen mee gehad. Dat was echt altijd "always on" zonder gezeur. Heb er nooit een verbindings probleem mee gehad.

Overigens, heb je het al geprobeerd met een tijdschakelaar of gaat hij echt niet uit zichzelf aan als je de spanning eraf hebt gehaald?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Renever schreef op 02 juli 2004 @ 16:04:
De nieuwste SpeedTouch 510 modem met software versie 4.2.3, geleverd vanaf ongeveer 1 december 2003 gaat automatich aan als je er spanning opzet.
Die van mij is in maart 2003 geleverd en heeft het ook al.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1