Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FAX via GSM] Hoe faxen met Fax Console [XP] en Siemens S35?

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een Siemens S35 aangesloten via mijn COM1 poort op mijn computer. Ik draai Windows XP en heb de FAX console geinstalleerd. Tevens heb ik de modem software van mijn Siemens S35 geinstalleerd. Nu probeer ik te faxen maar ik krijg steeds de melding dat het niet gelukt is de fax te versturen.

Bij mijn toestel heb ik bij de fax/data-modus instellingen, ZendSpraak/Fax aangevinkt. Ik heb een vodafone abonnement (met live pakket).

Wanneer ik een fax probeer te versturen met de fax-software van WinXP, zeg ik bij "faxnummer": 030xxxxxxx. Ik heb ook een keer geprobeerd met de "use dial rules" aangevinkt. Location is dan "The Netherlands (+31). Bij fax nummer vul ik dan (30) en xxxxxxx (het lokale faxnummer).

Wanneer ik via mijn controlpanel van XP naar deze Siemens modem ga, en dan naar properties, dan zie ik bij "diagnostics" de button "query modem". Wanneer ik daar op klik krijg ik de volgende melding:
The modem failed to respond. Make sure it is properly connected and turned on. If it is an internal modem or is connected, verify that the interrupt for the port is properly set.
Ik weet echt niet wat ik fout doe. Heeft iemand tips?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
je hebt helemaal geen modemsoftware nodig je kan m zo aanspreken
let op je snelheid die moet je op 19k2 zetten ander snapt je telefoon het niet

connect anders een gewoon met hyperterminal ofzo naar com 1 (8n1, 19k2) en zie offie reageert

met een hamer past alles

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Punksmurf schreef op 02 juli 2004 @ 20:42:
je hebt helemaal geen modemsoftware nodig je kan m zo aanspreken
let op je snelheid die moet je op 19k2 zetten ander snapt je telefoon het niet

connect anders een gewoon met hyperterminal ofzo naar com 1 (8n1, 19k2) en zie offie reageert
Ahhhh...beters...ik heb nu idd een standaard 19200 modem geinstalleerd en hij doet het. Raar dat ie het niet doet MET de siemens drivers. Hartelijk dank!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
met siemens drivers deed hij het eerst ook bij mij maar later niet... snap ook niet waar het voor nodig is, hij is gewoon hayes compatible
*wazig* maar het zal

blij dat ik je kon helpen :)

met een hamer past alles