UvT notebooks: welke van de drie?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 19:32
Nu een GIF bestand :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/naamloos.GIF
notebook 1: http://h10010.www1.hp.com...83797-298443-3690389.html
Notebook 2: http://h10010.www1.hp.com...83797-298443-3690389.html
Notebook 3: http://h10010.www1.hp.com...83797-298443-2220665.html

Welke zou de beste zijn voor mijn studie bedrijfseconomie in Tilburg. Ik moet ongeveer een minuut of 30 met de trein reizen en ik denk wel dat ie daar af en toe van pas zal komen...en wat zijn de voordelen van die centrino op de zichtbare dingen hierboven na?

thanks

[ Voor 38% gewijzigd door rob1985 op 02-07-2004 14:14 ]

Verwijderd

centrino gaat batterijduur langer mee, hij trekt die 2,8 ghz celly er met gemak uit. die 2,8 ghz p4 trekt die centrino er wel uit waarschijnlijk (niet erg ver), maar slurpt je batterij ook wel STUKKEN sneller op.

Verder.. watvoor onboard video zit er in die dingen?

• rob1985
dat is niet aangegeven in het foldertje, maar ik zal het ff nalezen op de HP website en dan de links posten, want ik durf het zo niet te zeggen, maar ik dacht iets van radeon...

Verwijderd

onboard, ik durf te wedden dat dat intel extreme 2 chips zijn.
Die Centrino heeft wel de voorkeur vanwege z'n batterijduur.

offtopic:
Maak trouwens eens een gif van dat plaatje ofzo

Verwijderd

Waarom heb je het plaatje niet ff omgezet naar .gif, niet echt cool voor de 56k'ers onder ons.

en de centrino is gewoon de betere laptop, je koopt een laptop voor de mobiliteit, tenzij er een zware videokaart in zou zitten dan is hij ideal voor lanparty's maar dat is hier niet het geval.

Gewoon de centrino dus, stukkie duurder maar je zal er geen spijt van krijgen.

• rob1985
Notebook 1 EN 2:
Video adapter
ATI MOBILITY™ RADEON™ 9000

Notebook 3: (zoals al gezegd)
Video adapter
Intel® Extreme Graphics 2 (UMA)

En hoe groot is ongeveer het verschil tussen een centrino chip en P4 chip, want die eerste hoef ik eigenlijk niet...qua levenduur van de batterij? in uren/minuten. Bij normaal gebruik

[ Voor 39% gewijzigd door rob1985 op 02-07-2004 14:16 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zou voor de Centrino gaan: langere batterijduur, meer ram, lichter (1kg is toch wel wat).

[ Voor 41% gewijzigd door pisart op 02-07-2004 14:16 ]

Verwijderd

leg gewoon 200-300 euro meer neer en dan heb je jaren lang plezier van de extra batterijtijd (reizen-films kijken etc.)...
stel je doet er 3 jaar mee... heb je voor 100 euro per jaar een laptop waar je fatsoenlijk een hele film mee kan uitkijken ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De topictitel is iets aangepast. :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

De centrino is veel lichter, gaat véél langer mee dan die andere 2 warmte-monsters en is niet eens zo veel duurder. Dubbel geheugen is imho ook veel prettiger en praktischer dan 10 gig extra hd-ruimte :Z
Als je toch al ~900 euro uitgeeft kan je er beter maar 1100 van maken voor een veel betere imho.

[ Voor 19% gewijzigd door m-m op 02-07-2004 15:27 ]

Verwijderd

same here... maareh.. ik vraag me af of iemand nog vergelijking tussen radeon 9000 en IXG 2 kan vinden :/

Verwijderd

heb het net ook even in een ander topic gemeld, maar een laptop met winXP dient gewoon 512 MB geheugen te hebben. Dus wanneer je besluit om de middelste te nemen (Notebook 2 met de P4) dan moet je er dus eigenlijk nog ff 60/70 E bij optellen voor een extra geheugenmodule van 256 RAM. XP draait eigenlijk net niet goed met slechts 256 MB RAM. Dus dan is het verschil opeens nog maar 165 Euro.

Als ik moest kiezen in jouw positie dan zou ik blindelings voor de NX5000. Mooier, professioneler, lichter, minder warm, langer op een batterij, handzamer. Echt waar, 1 kilo meer maakt echt een groot verschil uit op den duur, zeker als je van plan bent dat ding elke dag mee te zeulen. Ongeveer 30% meer gewicht (als mijn procentberekeningskennis me niet in de steek laat) 8)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 10:03 . Reden: rekenen voor gevorderden ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 19:09:
Echt waar, 1 kilo meer maakt echt een groot verschil uit op den duur, zeker als je van plan bent dat ding elke dag mee te zeulen. Ongeveer 70% meer gewicht (als mijn procentberekeningskennis me niet in de steek laat) 8)
Dan denk ik toch dat het jou in de steek laat het is namenlijk 30% :P

Verwijderd

Ik heb dit ding ook in de bus gevonden ;). Echter weet ik nog niet of ik een nieuwe notebook ga kopen of gewoon een 2dehandsje ;).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 19:25:
[...]

Dan denk ik toch dat het jou in de steek laat het is namenlijk 90% :P
Dan denk ik toch dat het ook jou in de steek laat, het is namelijk 30 % :P

Verwijderd

Lees dit goed door

Ongeveer honderd studenten van de Hogeschool van Amsterdam van de sectie Information Engineering in Almere deden in 2001 mee aan een PC-privéproject. Voor 5000 oude Hollandse guldens kregen zij een notebook van het merk Hewlett Packard (HP), type XE3. Al snel bleek dat de ene na notebook na de andere gebreken ging vertonen

Harde schijven gingen kapot, toesenborden defect en schermen die uitvielen. Bijna elke student heeft inmiddels zijn notebook diverse malen in reparatie gehad, sommige al meer dan vijf keer. Hoewel er drie jaar garantie opzit en HP de klachten telkens kosteloos repareert, vertrouwen de studenten de kwaliteit niet van hun dure aankoop. Over enkele maanden loopt de garantie af en de studenten zijn bang dan ze dan voor nieuwe reparaties komen te staan die ze dan zelf moeten betalen.

Hewlett Packard zegt in een schriftelijke reactie de klachten van de studenten van de hogeschool van Amsterdam zeer serieus te nemen. Inmiddels heeft HP een eigen onderzoek gestart naar een aantal storingen. Als uit hun gegevens blijkt dat de klachten gegrond zijn zal HP uiterlijk 8 februari naar de studenten toe met een passende oplossing komen. Wat die is blijft vooralsnog onduidelijk.

*Reactie HP

HP heeft vertrouwen in de kwaliteit van onze producten. Desalniettemin doen wij zeer regelmatig kwaliteitscontroles op onze apparatuur. Zo ook hebben we na de melding van storingen van de studenten van de Hogeschool Amsterdam een uitgebreid onderzoek verricht naar mogelijke gebreken aan het HP omnibook XE3 notebook. Uit onze gegevens is gebleken dat dit type draagbare pc tot nu toe niet meer dan gemiddeld gebreken vertoont. Derhalve is er bij de studenten van Hogeschool Amsterdam sprake van een uitzondering. Neemt niet weg dat elke storing aan een HP product er een teveel is. Daarom bieden wij diegenen, die afgelopen kalenderjaar aantoonbaar een reparatie ten gevolge van een hardwarematige storing aan hun XE3 notebook hebben moeten laten uitvoeren, kosteloos één jaar uitbreiding van het huidige servicecontract aan. Dit aanbod geldt voor alle studenten van de Hogeschool Amsterdam, die in de periode van1 januari 2003 tot 1 september 2004 een hardwarematige storing tijdens normaal gebruik (zullen) hebben meegemaakt. Eventuele noodzakelijke reparaties zullen snel en effectief worden afgehandeld. Hiermee zijn de studenten verzekerd van een goed werkende notebook en zullen zij in hun laatste studiejaar gevrijwaard blijven van mogelijke reparatiekosten.

HP heeft klantenloyaliteit hoog in het vaandel staan en ons is er dus alles aan gelegen om iedere gebruiker van HP producten tevreden te stellen. Dit betekent dat, indien een klant ongebruikelijk veel storingen heeft aan een HP product, HP een passende oplossing zoekt. Een oplossing kan bijvoorbeeld bestaan uit een verlenging van de garantieperiode en/of servicecontract, zoals in dit geval. HP biedt een vervangend product aan wanneer blijkt dat herstel van defecten niet mogelijk is of wanneer er herhaaldelijk dezelfde defecten optreden. Vanzelfsprekend dient de klant hiervoor in contact te treden met HP, met het complete reparatiedossier.

HP Nederland BV

Bekijk movie - http://cgi.omroep.nl/cgi-...3.808&end=0:10:43.809 ( mediaplayer & breedband )

Bekijk movie - http://cgi.omroep.nl/cgi-...3.808&end=0:10:43.809 ( realplayer & breedband )

bron : kassa consumenten service !!

Koop liever een Dell latitude ofzo, wel iets duurder maar wel een 110% procent betere laptop.

Succes met je aankoop :Y)

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 12:37
Op zoek naar een Notebook <<exact zelfde topic, 3 minuten eerder gepost, aub slotje op deze

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja.. maar dell geeft precies 1 jaar garantie, en geen dag meer... :(

Uit mijn hoofd heeft HP naar aanleiding van de uitzending van Kassa alle studenten met problemen een nieuwe laptop gegeven!

ping 127.212.23.124

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 14:24
Ik weet niet waar je mee bezig bent maar één topic is meer dan genoeg: Op zoek naar een Notebook

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.