[WLAN] kan ineens geen verbinding meer maken

Pagina: 1
Acties:

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Beste mensen,

Een maand of twee geleden heb ik bij een vriend van mij een draadloos netwerkje aangelegd.
Dit werkte allemaal prima, tot een week of drie geleden. Ineens kregen beide pc’s geen netwerk meer. Nogal dubieus aangezien er aan beide pc’s niks was veranderd. :? Voor de zekerheid toch het kaartje in een van beide pc’s vervangen, geen verandering natuurlijk.

Na dit alles heb ik met XS4All gebeld, deze beste man aan de telefoon vertelde mij dat het modem wel internet had en dat hij mij dus niet verder kon helpen. Ik moest bij KPN zijn volgens deze meneer. Toen ik met KPN belde vertelde de meneer aan de telefoon dat mijn netwerkkaart defect was :? Ik heb hem toen uitgelegd dat het om twee pc’s ging en dat ik het nogal vreemd vond dat deze kaarten er op hetzelfde moment mee gestopt zouden zijn volgens hem. Ook heb ik deze man verteld dat ik een derde kaart geprobeerd had, maar hij bleef erbij dat de kaarten niet goed zijn, waarom heeft het dan ooit gewerkt :? ?

Naar mijn mening moet de fout dus gewoon in de modem zitten. Deze heeft verbinding met de buitenwereld, maar intern netwerk geven ho maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39424/full.png
Zoals je hierboven kan zien, ‘ziet’ de kaart het netwerk wel, alleen wil hij geen verbinding maken.

Ook heb ik de modem ook al opnieuw geconfigureerd. Netwerksleutel ed. klopt allemaal. Ook de netwerkkaart is goed geconfigureerd.

Specificaties
OS Windows XP Pro
Type netwerkkaart Sitecom Wireless Network PCI Card 11m
Modem Speedtouch 7D3D19

Wie kan mij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door littledreamer op 19-08-2004 15:21 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

en als je 'm zonder WEP probeert, dus alles op de default instellingen, werkt het dan wel?
Je moet er gewoon achter zien te komen door allerlei factoren uit te sluiten, begin met alles op het meest basic instellingenniveau.

Je modem zal trouwens geen Speedtouch 7D3D19 zijn, maar een SpeedTouch 570.

Overigens is GoT geen MSN, de :S werkt hier niet. Die heb ik maar even uit je titel gesloopt.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
Heb je al eens stroom van de router gehaald en da er weer op?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Op je plaatje zie je dat de kaart het netwerk dus NIET ziet, hij heeft hem alleen eerder gezien en opgeslagen als voorkeursnetwerk. Bij beschikbaar zie je welke netwerken hij op het moment kan vinden, nu niks dus. Heb je niet toevallig een metalen plaat ergens ertussen gezet?

• littledreamer
Korakal schreef op 02 juli 2004 @ 13:57:
en als je 'm zonder WEP probeert, dus alles op de default instellingen, werkt het dan wel?
Je moet er gewoon achter zien te komen door allerlei factoren uit te sluiten, begin met alles op het meest basic instellingenniveau.

Je modem zal trouwens geen Speedtouch 7D3D19 zijn, maar een SpeedTouch 570.

Overigens is GoT geen MSN, de :S werkt hier niet. Die heb ik maar even uit je titel gesloopt.
Werkt ook niet, ik heb het op de meest basic manier geprobeerd.

Je hebt gelijk :)

Wederom heb je gelijk :) dankje
LED-Maniak schreef op 02 juli 2004 @ 13:57:
Heb je al eens stroom van de router gehaald en da er weer op?
Jup, ook geprobeerd :)
Sick Nick schreef op 02 juli 2004 @ 13:58:
Op je plaatje zie je dat de kaart het netwerk dus NIET ziet, hij heeft hem alleen eerder gezien en opgeslagen als voorkeursnetwerk. Bij beschikbaar zie je welke netwerken hij op het moment kan vinden, nu niks dus. Heb je niet toevallig een metalen plaat ergens ertussen gezet?
Daar heb je gelijk in, alleen het antennetje is niet doorgehaald, dus is er wel 'iets' beschikbaar lijkt mij :? Ik heb deze er zelf in gezet, omdat de XP ook nieuw is. Er is geen metalen plaat tussen gezet, de modem staat in de kamer eronder en er is niets aan de situatie veranderd.

Dank voor jullie reacties tot zover!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Heb je niet toevallig een lange kabel ofzo om even ertussen te leggen, kan je zo kijken of je router het wel doet.
- Misschien zit ie wel op een ander kanaal dan je eigen kaartje.
- Staat ssid broadcast wel aan? Zo nee, dan komt ie nooit in dat venstertje voor namelijk.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
Lijkt gewoon dat je router geen signaal uitzend.
Kan je niet gewoon een hardware reset doen of iets met firmware proberen?

Misschien moet hij gewoon ff wakker worden geschud..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Ik heb ook een Sitecom draadloos netwerk liggen, alleen werkt de draaloze pci-kaart niet als de Sitecom Wireless LAN Utility niet draait. Misschien die even opstarten en daar je netwerk configureren.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• littledreamer
Sick Nick schreef op 02 juli 2004 @ 14:31:
Heb je niet toevallig een lange kabel ofzo om even ertussen te leggen, kan je zo kijken of je router het wel doet.
- Misschien zit ie wel op een ander kanaal dan je eigen kaartje.
- Staat ssid broadcast wel aan? Zo nee, dan komt ie nooit in dat venstertje voor namelijk.
Moet ik even zoeken, misschien dat die kabel inderdaad een idee is :)

Kanaal moet goed zijn....

Sorry, ssid broadcast? Wat is het? :X
LED-Maniak schreef op 02 juli 2004 @ 14:33:
Lijkt gewoon dat je router geen signaal uitzend.
Kan je niet gewoon een hardware reset doen of iets met firmware proberen?

Misschien moet hij gewoon ff wakker worden geschud..
Al geprobeerd allemaal, laatste firmware, volledige reset, opnieuw geconfigureerd, alles al geprobeerd wat dat betreft.
ACID-dude schreef op 02 juli 2004 @ 14:33:
Ik heb ook een Sitecom draadloos netwerk liggen, alleen werkt de draaloze pci-kaart niet als de Sitecom Wireless LAN Utility niet draait. Misschien die even opstarten en daar je netwerk configureren.
Hmm.. apart ja, het werkte prima zonder Sitecom Wireless Lan Utility, nu niet met en niet zonder....

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Sorry, ssid broadcast? Wat is het?
Dit betekent dat de naam van het netwerk (default "Sitecom") met het draadloze signaal wordt meegezonden. Hierdoor verschijnt een draadloos modem/accespoint in dat venstertje. Als dit niet meegezonden wordt moet je het eerst handmatig invoeren anders vindt ie helemaal geen draadloos netwerk.

[ Voor 13% gewijzigd door ACID-dude op 02-07-2004 14:59 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• littledreamer
ACID-dude schreef op 02 juli 2004 @ 14:59:
[...]

Dit betekent dat de naam van het netwerk (default "Sitecom") met het draadloze signaal wordt meegezonden. Hierdoor verschijnt een draadloos modem/accespoint in dat venstertje. Als dit niet meegezonden wordt moet je het eerst handmatig invoeren anders vindt ie helemaal geen draadloos netwerk.
Bedankt, en waar kan ik dit instellen/configureren?

• littledreamer
Niemand? :?

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:07
Bij toevoegen in het zelfde scherm als op je screenshots (8>

[ Voor 59% gewijzigd door Solosmots op 04-07-2004 10:46 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

xingrs schreef op 02 juli 2004 @ 15:09:
[...]

Bedankt, en waar kan ik dit instellen/configureren?
Gewoon in je speedtouch, en het zal precies hetzelfde heten. Als je nou gewoon eens was wezen kijken in de handleiding of de setup van je modem was je het tegengekomen. Dit staat in de handleiding:
By default the SpeedTouch™ broadcasts its SSID to the WLAN clients.
WLAN clients using this broadcasted SSID or a blank SSID can join the
SpeedTouch™ WLAN.
To ensure the security of your connection, it is possible to personalize these
SSID settings. Proceed as follows:
1 Make sure Only stations with correct Network name (SSID) can connect is
selected.
Note When you enable this option, the SSID will not be broadcasted.
Depending on your wireless client, the Speed-
Touch™ wireless network will no longer be visible in the
list of available networks.
2 Enter the SSID of your choice in the Network name (SSID) field.
3 Click Apply to apply the SSID.
4 Reconfigure your wireless client(s) to use the changed settings.
Overigens... ik zat nog eens dit topic door te lezen en ik vroeg me wat af.

Eerst schrijf je dit:
xingrs schreef op 02 juli 2004 @ 13:51:
Ook heb ik de modem ook al opnieuw geconfigureerd. Netwerksleutel ed. klopt allemaal. Ook de netwerkkaart is goed geconfigureerd.
Dan wordt er dit gevraagd
Sick Nick schreef op 02 juli 2004 @ 14:31:
Waarop jij replied met:
xingrs schreef op 02 juli 2004 @ 14:53:
Moet ik even zoeken, misschien dat die kabel inderdaad een idee is :)
Nou vraag ik me af: hoe heb je dat ding nou opnieuw kunnen configureren zónder kabel, en terwijl je met het wireless gedeelte geen verbinding krijgt :?
Blijkbaar kom je er dus tóch ergens in?...

Ik mag overigens hopen dat je niet het 'registration' knopje onderop de ST570 bent vergeten te gebruiken toen je probeerde te reconnecten?

• littledreamer
Dankje, ik zal hier naar kijken.

Ik heb wel een kabel, maar die is nog geen meter lang, deze heb ik alleen gebruikt voor het configureren. De telefoonlijn ligt niet bij de pc, dus vandaar....

En natuurlijk ben ik niet het registration knopje vergeten ;)

[ Voor 51% gewijzigd door littledreamer op 05-07-2004 10:14 ]

Verwijderd

Dit lijkt meer op een probleem wat ik ook heb, na een paar minuten valt je verbinding weg en krijgt niet meer de praat, tot dat je pc opnieuw opstart.

Ga eens naar het configuratiescherm/prestatie en onderhouds/systeembeheer/services/Wireless Zero Configuration-service, klik hier op en stop deze service door op stoppen te drukken. Na een halve minuut start deze weer op. Dan zie je als je goed is de verbinding weer op komen.

Misschien verhelpt dit jou probleem ook!

• littledreamer
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 10:50:
Dit lijkt meer op een probleem wat ik ook heb, na een paar minuten valt je verbinding weg en krijgt niet meer de praat, tot dat je pc opnieuw opstart.

Ga eens naar het configuratiescherm/prestatie en onderhouds/systeembeheer/services/Wireless Zero Configuration-service, klik hier op en stop deze service door op stoppen te drukken. Na een halve minuut start deze weer op. Dan zie je als je goed is de verbinding weer op komen.

Ik ga hier even naar kijken, dankje.

Toen internet nog wel werkte op de pc's viel de verbinding inderdaad ook geregeld weg. Als je daarna de verbinding uitschakelde en hierna weer in, werkte internet wel weer. Raar verhaal allemaal als je het mij vraagt :?

• littledreamer
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 10:50:

* littledreamer

deze reactie komt later ivm. vakantie van de persoon in kwestie

Dit heeft ook geen zin, ook het rode reset knopje indrukken heeft geen zin :?

Ik begin zo langzamerhand echt de moed te verliezen, ik heb alles geprobeerd :?

• littledreamer
niemand? :/

• littledreamer
Helemaal niemand?
;(

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zet eens de MAC-adres dingen eraf, want dan kan hij niet connecten als hij er wel staat is mijn idee.

Waarschijnlijk heb je daar al naar gekeken, maar een tweede keer kan geen kwaad.

Edit:

Mat mac-adres dingen bedoel ik dus de filters die het netwerk beveiligen, zodat er geen vreemde pc's op het netwerk kunnen komen.

Ik draai hier thuis ook alleen maar MAC-adres filtering en geen WEP. Wat ik zend mogen ze best weten als ze daar hun best voor doen. Maar ze mogen niet leechen met mijn internet.

[ Voor 47% gewijzigd door Hooglander1 op 01-08-2004 16:02 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

misschien hebben de buren ook een netwerk of een magnetron of eender wat , heb je al geprobeerd een ander kanaal te nemen ( alleen 6 doet het bij mij, standaard is 11 )

• littledreamer
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:21:
misschien hebben de buren ook een netwerk of een magnetron of eender wat , heb je al geprobeerd een ander kanaal te nemen ( alleen 6 doet het bij mij, standaard is 11 )
Ander kanaal werkt niet.
De magnetron moet geen probleem zijn aangezien deze er al stond.

Ik begin een beetje moedeloos hier van te worden 8)7

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
offtopic:
Omdat je geen e-mail / icq / msn hebt, welke xp theme is dat?

Ik heb wel eens vaker gezien dat speedtouchen brak worden. Ik heb het zelf ook gehad. hier hielp het om hem paar keer te resetten en daarna een nieuwe configuratie file te uploaden 8)7

• littledreamer
RS_003 schreef op 01 augustus 2004 @ 16:32:
offtopic:
Omdat je geen e-mail / icq / msn hebt, welke xp theme is dat?

Ik heb wel eens vaker gezien dat speedtouchen brak worden. Ik heb het zelf ook gehad. hier hielp het om hem paar keer te resetten en daarna een nieuwe configuratie file te uploaden 8)7
Heb ik zelf ook geprobeerd hoor, helpt ook geen ene klap :?

Ik heb wel e-mail / icq en msn hoor ;) :P

Community theme met EclipseOSX als Visual style

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
xingrs schreef op 01 augustus 2004 @ 16:36:
[...]

Heb ik zelf ook geprobeerd hoor, helpt ook geen ene klap :?

Ik heb wel e-mail / icq en msn hoor ;) :P

Community theme met EclipseOSX als Visual style
Tja dan zou ik zeggen: Heb je nog garantie? Toen ik de KPN belde kon ik hem zo omruilen. Het kwam nml vaker voor.

[ Voor 23% gewijzigd door Roberto op 01-08-2004 22:34 ]

Verwijderd

die magnetron moet geen probleem zijn wij hebben een 11 jaar oude magnetron en die stoort niet op dradloos netwerk maar wel op zender tv computer. Gewoon de stroom eraf halen kwartietje wachten heb ik ook eens in de zoveel tijd. Anders effe hele router resette alles beveiligingen uit aleen je gegevens van de isp erin dan kijken of het werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 22:34:
die magnetron moet geen probleem zijn wij hebben een 11 jaar oude magnetron en die stoort niet op draadloos netwerk maar wel op zender<-> tv computer. Gewoon de stroom eraf halen kwartietje wachten heb ik ook eens in de zoveel tijd. Anders effe hele router resette alles beveiligingen uit aleen je gegevens van de isp erin dan kijken of het werkt.wou hem editte nou heb ik hem gekopieerd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 22:37 . Reden: foutje ]

• littledreamer
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 22:34:
die magnetron moet geen probleem zijn wij hebben een 11 jaar oude magnetron en die stoort niet op dradloos netwerk maar wel op zender tv computer. Gewoon de stroom eraf halen kwartietje wachten heb ik ook eens in de zoveel tijd. Anders effe hele router resette alles beveiligingen uit aleen je gegevens van de isp erin dan kijken of het werkt.
Die magnetron is idd geen probleem.

Alle beveiliging eraf heb ik ook geprobeerd. Volgens de aardige meneer van XS4All heeft het routertje ook gewoon internet.

Op de een of andere manier denk ik dat die antenne van die router gewoon stuk is ofzo :?

• littledreamer
Niemand anders verder een idee :?

• littledreamer
Hmm...

Dit geloof ik nog niet helemaal :?
Ik post dus nu hier gewoon vanaf de verbinding waar dit topic over gaat :D

Niks geen geklooi met kabels ed.
Beveiliging zit er zelfs nog op!!

Om de een of andere rare reden moest alleen het vinkje bij Network name (SSID): weg, ook al was deze wel hetzelfde ingesteld, werd deze dus niet opgepakt.

Thx voor alle reacties mensen :)

Topic kan dus dicht wat mij betreft :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door littledreamer op 16-08-2004 13:00 ]

Pagina: 1