Sommige sites doen het niet

Pagina: 1
Acties:

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01
Het is me opgevallen dat sommige sites het niet doen bij mij. Een van die sites is bijvoorbeeld http://www.routenet.nl Het vreemde is dus, dat die site het wel doet bij een vriend van mij.

Ik heb net windows XP opnieuw geinstalleerd, en dat heeft het probleem niet opgelost. Ik zit bij xs4all maar die vriend bij wie de sites het wel doen zit daar ook bij. Het enige wat ik anders heb dan hem is dat ik mijn speedtouch 510 heb ingesteld met SIP SPOOF (http://jp.dhs.org/~jp/).

Waar zou het aan kunnen liggen?? want ik heb echt geen flauw idee meer. Alles wat ik kan bedenken heb ik al gedaan.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Verwijderd

Probeer de MTU size op je pc en in je router even aan te passen. Zowel hoger als lager (hangt van de huidige instelling af) kan helpen.

• ConQuestador
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 14:12:
Probeer de MTU size op je pc en in je router even aan te passen. Zowel hoger als lager (hangt van de huidige instelling af) kan helpen.
Hielp geen ene flikker, wat wel heeft geholpen:

Nieuwe firmware installeren op de modem. Toen deed ie t alweer, alleen verotte traag. Dus toen weer even die SIP SPOOF geinstalleerd (maar dan een nieuwere versie) en alles is weer opgelost.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• ConQuestador
Helaas, de problemen zijn de wereld nog niet uit:

Mijn internet werkt nu perfekt, geen problemen en niks. Alleen mijn broers internet is brak. Mijn computer werkt als router, wat ik heb ingesteld met internet delen van XP. Alles werkte altijd hiermee, tot ik de nieuwe firmware erop gezet heb. Ik heb vanalles geprobeerd maar ik krijg het dus niet goed werkende.

Bij hem werken gewone sites meestal wel, maar beveiligde sites, en MSN doen het niet. Het lijkt dus alsof sommige porten niet doorgegeven worden, maar ik heb ECHT geen idee waar ik de oorzaak moet zoeken.

Iemand suggesties?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DNS ?
Alleen SSL sites ?
Alleen op die ene PC ?
WindowsUpdate al gedraait ?

More input

Tijd voor een nieuwe sig..

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
xs4all ja.. lees het net

[ Voor 86% gewijzigd door meelmark op 04-07-2004 16:00 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• ConQuestador
Koffie schreef op 04 juli 2004 @ 15:53:
DNS ?
Alleen SSL sites ?
Alleen op die ene PC ?
WindowsUpdate al gedraait ?

More input
DNS was het eerste waar ik aan dacht, die doet het prima.
Ik kan wel een telnet openen naar SSL sites, maar de site echt openen gaat niet. Het is indd alleen op die 1e pc (omdat we maar 2 pc's hebben, en deze pc direct op de modem aangesloten zit. De andere pc zit weer op deze pc aangesloten (2 netwerkkaarten)).

Windows is helemaal up to date, en ik heb beide pc's spyware vrij gemaakt.

Het is dus gekomen nadat ik de firmware van mijn modem heb geupgrade. Maar het KAN de modem bijna niet zijn, omdat die
a. SIP-SPOOF gebruikt, en dus bijna niks doet
b. ik wel alles kan, en de modem voor mij dus wel prima werkt.

Pagina: 1