Toon posts:

xp en me willen niet afwisselend booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee harde schijven in mijn pc een met xp en een met ME.
Hoe komt het dat ik wanneer ik in het bios zet dat hij van de ME harde schijf moet opstarten dat hij toch van de xp op start schijf opstart
De xp staat wel master en de ME slave heeft dat er iets mee te maken?
ME was eerste geinstalleerd en daarna pas xp
Moet ik iets wijzigen in xp?

Nog een probleem het icoontje van ME van de harde schijf staat in xp als niet herkenbaar maar ik kan er niet op dubbel klikken ik moet hem in het systeem aanpassen zegt hetbericht maar ik weet niet wat....

IK kan er wel in verkennen en openen met rechtermuisklick

XP is in ntfs en me in fat32

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:14

inXs

known as inXs

Waarom in je bios? Je hebt toch een boot.ini? Dus als je pc aangaat dat je dan kan kiezen tussen winME of winXP ?

superB

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Als je eerst ME op de tweede harde schijf hebt geïnstalleerd en vervolgens XP op de eerste harde schijf, dan zal je door middel van de bootloader van Windows XP ook ME op kunnen starten. Nu zou je gebruik kunnen maken van een andere bootloader, bijvoorbeeld die van PowerQuest. Het is namelijk niet nodig om dit alles in de BIOS te regelen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."