Toon posts:

[XP Prof] cdrom drive niet in My Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een vreemd probleem. ik heb een nieuwe harde schijf in mijn computer gehangen en daardoor wat drive letters veranderd. ik weet dus hoe dat moet en heb alle topics hier erover gelezen.

mijn probleem is nu dat ik de letter van mijn cdrom speler niet meer in het rijtje in My Computer krijg, terwijl hij wel gewoon goed werkt (bij disk manager, als ik de letter verander, verschijnt hij tijdelijk wel en kan ik hem gewoon gebruiken, maar bij een reboot is ie dus weer weg).

de situatie eerst:
HDD partities: C, D
cdrom speler: E

de situatie nu:
HDD partities: C, D, E
cdrom speler: F (letter kon ik dus wel toekennen, maar hij verschijnt niet)

waar kan dit aan liggen? ik heb alle opties met de IDE kabels en master/slave jumpers uitgeprobeerd en heb ook de cdrom andere letters gegeven, geen resultaat...

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20
Dat heb ik dus ook. Zou dus erg gebaat zijn bij een (definitieve) oplossing. Maar , behalve een nieuwe install en da's niet praktisch, weet ik geen manier om dit probleem(pje) te verhelpen.

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

Topicstarter
niemand heeft dit eerder gezien en opgelost?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
is f: niet toevallig een cardreader oid... waardoor hij niet tevoorschijn komt?
Hm laat dat stukje maar...

misschien eventjes de cdrom speler uit het systeem gooien... dus via apparaatbeheer

[ Voor 47% gewijzigd door Vorkie op 06-07-2004 18:20 ]

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Gooi de sleutels van de schijf letters die probleem geven eens weg uit de volgende register sleutel: HKLM\SYSTEM\MountedDevices

En herstart vervolgens PC. De sleutels worden nu opnieuw aangemaakt waarbij de partities van HD's voorrang krijgen op removable devices.

Als je vaste netwerkverbindingen hebt gooi deze eerst weg met net use * /d /y

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Probeer eens: Start -> Run en typ: diskmgmt.msc
Daar kan je HDs/Partities/CD-roms een letter toewijzen.

Dit werkt alleen Windows2000 en XP.

Verwijderd

Topicstarter
nope ik heb geen cardreaders of andere usb apparaten in mijn computer, en in de diskmanager heb ik al gekeken, zodoende heeft mijn cdrom al wel de letter F.

het probleem is dus niet dat ie niet werkt of geen letter heeft, maar dat ie niet verschijnt in My Computer, zodat ik eerst opnieuw een letter moet toewijzen, waardoor hij tijdelijk weer wel verschijnt.

Verwijderd

Topicstarter
oh en ik heb ook al eens mijn cdromspeler uit mijn computer gehaald, herstart, weer cdrom erin gehangen en opnieuw opgestart, waardoor de cdrom weer keurig geinstalleerd wordt maar ik toch hetzelfde probleem houd...

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dat is idd wel heel vreemd. Misschien moet je het eens proberen op dit forum: http://forum.tweakxp.com/forum/default.asp

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Probeer dit eens:

Gooi de sleutels van de schijf letters die probleem geven eens weg uit de volgende register sleutel: HKLM\SYSTEM\MountedDevices

En herstart vervolgens PC. De sleutels worden nu opnieuw aangemaakt waarbij de partities van HD's voorrang krijgen op removable devices.

Als je vaste netwerkverbindingen hebt gooi deze eerst weg met net use * /d /y
Pagina: 1