Toon posts:

MSI K7T Pro2 met Via KT133 ---> KT133a???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als deze bios upgrade download: http://msi-1.colt-isc.de/support/download/bios/6330_201.exe

Dan kan je in het bijbehorende txt filetje lezen:
- Support AMD K7 FSB 133Mhz CPU (change KT133->KT133a)
Hoe zit dat? Kan een KT133 zomaar softwarematig "muteren" in een KT133a??? Ik d8 dat er de chipsets ook hardwarematig verschilden...

O ja, het is een beta bios, maar dat zegt nix, want het txt filetje was gewoon nog van de vorige versie van die bios (hadden ze nog niet aangepast). Als je bij msi versie 1.7 download lees je precies hetzelfde in bijgesloten filetje...

Verwijderd

Dat zou ik ook graag willen weten. Ik draai al een tijdje met die bios. Dat werkt best hoor op een 2a plankie. Verder zie ik niet wat er anders is. Vreemd ook dat er nu een 1.9 update is en dit een 2.01 versie is. Ik "pak" dat ff niet. Wie wel? :7

Verwijderd

Daar kun je als ik me niet vergis heel erg kort over zijn. De KT133 en de KT133a hebben beide gewoon 133MHz bussupport. Maar het veschil is bij mijn weten dat de KT133 op zowel de MSI K7T Pro als de MSI K7T Pro2, terwijl de KT133a op de MSI Pro-2a zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 december 2000 11:30 schreef THeRuLeR het volgende:
De KT133 en de KT133a hebben beide gewoon 133MHz bussupport.
Wat is dan nog het verschil tussen deze 2 chipsets:? De KT133a zit trouwens alleen op de turbo (zie http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15022)

En waar slaat dit dan op:
(change KT133->KT133a)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
De KT133 trekt 133 Mhz niet, daar heeft hij ook geen ondersteuning voor. De KT133a wel. Omdat ze nu 133 Mhz moeten gaan ondersteunen, en de KT133a chipset werd aangeduid als KT133, hebben ze dat veranderd, nu geeft hij dus 133a aan.

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus sowieso al een KT133a, begrijp ik dat goed?

Verwijderd

het is heel simpel om hier uitsluitsel over te geven:
neem je oude BIOS. zet m weer ffies op stock speed en probeer je FSB te overclocken.

neem de nieuwe BIOS en probeer het weer. Als je nu echt stukken hoger komt. zou het best kunnen dat het werkt, anders is het een foutje van MSI.

Succes and i wish i could try it.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 21:25
KT133A zit op de Turbo versie van de K7T.

KT133a is een andere chipset. Het mobo zelf heeft ook IDE RAID en ondersteuning voor AMD 266mhz.

voor zover ik weet.

Verwijderd

de vraag was niet waar de chip goed voor was maar of de 133 naar 133a kon worden "geupgrade"

Verwijderd

Ik denk het niet dus. Die 133a zou op 133Mhz moeten kunnen draaien als ik het goed begrepen heb. Bij mij doet ie dat dus echt niet.

Verwijderd

Bij mij nog niet op 120 (7.5x120 ipv 9x107)

Verwijderd

Misschien wordt het een soort unified bios. Met als enige verschil bij de turbo een andere chip die weinig verschilt dus ze gebruiken misschien dezelfde bios.

Verwijderd

hai die hai,

ik ken iemand die een nieuw systeempje heb gekoch, met een K7T Pro 2 Duron 750Mhz MSI 133
maar niks dan probs en vastlopers zowel in ME als in 98
win wil alleen draaien met in de bios geheugen op 100 (terwijl de leverancier zegt 133 zit erin!)
ook intallen van via drivers wil niet baten, probs na probs fout in geheigen bereik etc

iemand ervaring? leverancier is de grote één!
8-)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Eigelijk had je voor die vraag even een andere thread moeten openen:)
Lijkt op brak geheugen: ga naar www.google.com en zoek naar memtest86.. test je geheugen ZEER grondig .. komen er fouten.. dan moet je met je reepie terug naar de winkel

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij is de KT133a pin compatible met de KT133 en als je op het moederbord dus een KT133a zet en deze bios flashed zou je dus een K7T Pro 3 hebben o.i.d.
De bios werkt al voor alle 3 de K7T Pro's en op zich hoeft die nieuwe niet veel anders te zijn.
Wie pakt er de soldeerbout? >:)

Verwijderd

Topicstarter
'k wil het op zich wel doen, alleen niet nu... Kan nu m'n mobo niet missen...
Pagina: 1