Ik wil een externe DVD brander voor mijn laptop aanschaffen maar ik heb geen idee of USB 2.0 aangesloten kan worden op 1.1, moet ik eventueel een PC Card USB 2.0 aanschaffen. Ik kan het nergens vinden op de andere topics.
usb 2 kan op usb 1.1 maar dan heb je dus de snelheid van usb 1.1
USB 2.0 is backwards compatible met usb 1.x
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
USB2.0 is backwards compatible met USB1.1, maar je kan dan wel niet gebruik maken van de hogere snelheid van USB2.0. Als je niet zeker weet of de laptop dat aankan zou ik eens kijken in de handleiding of zoeken naar de specs van het moederbord. Daar staat altijd aangegeven welke van de twee USB-standaarden verwerkt zijn in het moederbord.
Ja je kunt hem wel aansluiten.
Maar in dit geval omdat het een DVD brander is, denk ik niet dat ie werkt. Omdat de data-overdracht daarvoor te groot is.
Als je een usb 2.0 apparaat aansluit op een 1.1 aansluiting neemt ie de snelheid van de langzaamste aan.
En dat gaat bijna zekers te weten niet werken met die DVD brander.
Maar in dit geval omdat het een DVD brander is, denk ik niet dat ie werkt. Omdat de data-overdracht daarvoor te groot is.
Als je een usb 2.0 apparaat aansluit op een 1.1 aansluiting neemt ie de snelheid van de langzaamste aan.
En dat gaat bijna zekers te weten niet werken met die DVD brander.
In geval van een DVD fikker heb je iig wel USB2 nodig, de 1.5MB/s die usb1.1 max kan trekken is niet genoeg om DVDs te kunnen fikken op meer dan 1x (en zelfs 1x is maar de vraag of je dat haalt, is 1350K/s en dan hoeft je systeem maar 1 hickup te geven en dan moet de bufferunderrun protectie weer aan de gang).
Dus het kan wel aangesloten worden, maar ga er niet vanuit dat je echt normaal DVDs kunt branden.
Dus het kan wel aangesloten worden, maar ga er niet vanuit dat je echt normaal DVDs kunt branden.
[google=usb 2.0 aansluiten op usb 1.1]Ik kan het nergens vinden op de andere topics.
Sja.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()