Vastlopers en kleurverschillen met X800 pro

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:45
Hallo mensen,

Heb sinds kort een X800 pro in mijn systeem gezet, ben zeer tevreden over de prestaties van de kaart maar er zijn een paar probs mee...

Als ik Call of Duty of Mohaa aan het spelen ben loopt de boel na een tijdje vast (na ongeveer een kwartier)
Het beeld staat stil en ik hoor een hoop gekraak uit mijn speakers komen, ik kan de computer alleen maar resetten.

Far Cry kan ik gewoon spelen zonder dat hij vastloopt, maar een hoop palmbomen zijn oranje! (Kan helaas geen pics posten omdat ik momenteel op mijn werk zit)

Ik heb de catalyst driver-versies 4.1 - 4.6 stuk voor stuk geprobeerd maar dit kon het probleem ook niet verhelpen... Ook heb ik al de AGP rate veranderd naar 4x en Fast-writes uitgeschakeld.

Ik draai gewoon op standaard-snelheden (niets overclockt).
Naar mijn idee wordt mijn processor absoluut niet te heet (watergekoeld) en de airflow in mijn kast is ook goed.

Zou het zo kunnen zijn dat de catalyst 4.6 nog niet zijn geoptimaliseerd voor de X800? Iemand met een X800 die dezelfde problemen heeft?

Bvd

Verwijderd

heb je je kaart ook aan de waterkoeling hangen of alleen de rest van het systeem? Bij het vervangen van de koeling zou namelijk iets misgegaan kunnen zijn.

Verwijderd

Probeer eens de 4.7beta.

• Vlassie1980
Mijn kaart hangt niet aan de waterkoeling, zit gewoon een standaard fan op. Hier zal het dus niet aan liggen. Heb verder ook niet met de koeler lopen klooien..

Op de een of andere manier kan ik ook niet de 4.7 beta installeren, ik krijg aan het begin al een foutmelding :?
Weet niet meer precies wat de foutmelding daarvan was.

In ieder geval bedankt voor de replies

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Vervuil een ander zijn topic niet met je eigen (compleet andere) problemen en maak evt zelf een topic die voldoet aan de forumFaq.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 04:01 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde als TS, alleen geen vastlopers...

SC1
SC2

Draai met Cat 4.7 beta, verder ongeveer zelfde spekkies als TS, alleen 512 mb.
Denk zelf dat dit een bug is van Far Cry, of dat ATI nog niet helemaal goed klaar is met de X800 driver-optimalisaties.

Verwijderd

Hebben jullie FarCry patch 1.1 wel geïnstalleerd? Ik heb met zowel 4.6 als 4.7 beta nooit problemen gehad met Far Cry op een X800 (ook niet met CoD trouwens).
Ander ideetje; zit de voedingsstekker op de videokaart goed vast? Geen andere problemen met de voeding zelf? Of: vorige drivers wel 100% gedeïnstalleerd?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 07:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 06:57:
Hebben jullie FarCry patch 1.1 wel geïnstalleerd? Yup Ik heb met zowel 4.6 als 4.7 beta nooit problemen gehad met Far Cry op een X800 (ook niet met CoD trouwens). Ik weet niet meer of ik nou ook problemen had met 4.6
Ander ideetje; zit de voedingsstekker op de videokaart goed vast? Yup Geen andere problemen met de voeding zelf? Nope Of: vorige drivers wel 100% gedeïnstalleerd?Yup Cat uninstaller eroverheen gerost
Ik denk zelf dat het een bug is in FC, maar jij hebt nergens last van dus das wel erg vreemd dan :/

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Zet agp eens terug op 4x, voor iemand anders op het ubisoft forum werkte dit..

• Vlassie1980
arnominator schreef op 03 juli 2004 @ 13:34:
Zet agp eens terug op 4x, voor iemand anders op het ubisoft forum werkte dit..
Heb ik al veranderd (zie startpost) en mocht niet baten...

Mijn voedingskabel zit ook prima gemonteerd, het lijkt me niet dat mijn Aopen voeding van 350 watt mijn systeempie opeens niet meer trekt.... Ik had hiervoor een Hercules 9800 pro in mijn systeem en volgens mij verschilt het erg weinig qua stroomverbruik........

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nippletwister schreef op 03 juli 2004 @ 22:07:
[...]
Heb ik al veranderd (zie startpost) en mocht niet baten...

Mijn voedingskabel zit ook prima gemonteerd, het lijkt me niet dat mijn Aopen voeding van 350 watt mijn systeempie opeens niet meer trekt.... Ik had hiervoor een Hercules 9800 pro in mijn systeem en volgens mij verschilt het erg weinig qua stroomverbruik........
Nou, volgens mij kon ATi nog net voorkomen dat men 2 molexen nodig had. Je moet niet vergeten dat die kaarten vele malen sneller zijn (en dus meer verbruiken) dan de 9800 serie. Dat verklaart nog niet die kleuren echter.

• Beerkeeper
  • Laatst online: 17:51
Sry als dit al genoemd is (keb even het topic doorgelezen)

hoe zit het met de temperatuur? het kan natuurlijk dat ook zijn, al vraag me niet hoe :?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Mijn temp is 70 graden na een half uurtje Far Cry..... met standaard cooling op standaard speeds (kan er niet teveel mee OC`en want de kaart moet nog terug)

Wat betreft mijn voeding, ik heb een 480 Watt Antec Trueblue, denk niet dat het daaraan ligt :Y)

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:48
Ehm morgen komt de 1.2 patch uit voor FarCry, ik weet alleen dat daar de Shader 3.0 model is geactiveerd, maar misschien zitten er nog wel wat andere dingen in. Misschien dat het dan wel werkt?

• pisart
  • Niet online
RoamoR schreef op 03 juli 2004 @ 22:40:
[...]

Nou, volgens mij kon ATi nog net voorkomen dat men 2 molexen nodig had. Je moet niet vergeten dat die kaarten vele malen sneller zijn (en dus meer verbruiken) dan de 9800 serie. Dat verklaart nog niet die kleuren echter.
Juist niet, de X800 verbruiken minder dan de R9800 PRO/XT. Het scheelt wel de procédé, 13µ met Low-k tov 15µ...

Edit: Ik zou ook voor je eerste probleem eens kijken naar de rest van je systeem. Ik herinner me dat ik ooit ook zoiets gehad heb, maar ik weet niet meer hoe ik het opgelost heb.
Temperatuur, geheugen, oc, software???

[ Voor 21% gewijzigd door pisart op 04-07-2004 12:37 ]

• Vlassie1980
Het is inderdaad een nogal vaag probleem....

Temperatuur lijkt me sterk: Systeem wordt gekoeld door een TT Aquarius II set (Niet een super setje, maar wel goed genoeg om een processor @ standaard snelheden goed te chillen)

Ik heb ook mijn geheugen al getest met memtest: Geen fouten

Draai dus alles op stock-speeds

Mobo drivers allemaal geinstalleerd....

En de voeding lijkt het dus ook niet te zijn....

• Vlassie1980
Net even de laatste Catalyst 4.7 geinstalleerd...

Call of Duty liep al na 1 minuut vast :(
Ik begin nu toch wel mijn twijfels te krijgen over mijn voeding...

• pisart
  • Niet online
Je verandert van drivers en nu kan je maar 1 min spelen ipv 15min. Hoe kan het dan je voeding zijn? :p
Probeer anders je kaart ergens anders in of een andere (ati) kaart in je pc?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nippletwister schreef op 08 juli 2004 @ 12:10:
Net even de laatste Catalyst 4.7 geinstalleerd...

Call of Duty liep al na 1 minuut vast :(
Ik begin nu toch wel mijn twijfels te krijgen over mijn voeding...
Maybe je volt lijnen tijdens het gamen een keer monitoren. Of ander met een multi meter effe checken.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
pisart schreef op 08 juli 2004 @ 14:38:
Je verandert van drivers en nu kan je maar 1 min spelen ipv 15min. Hoe kan het dan je voeding zijn? :p
Probeer anders je kaart ergens anders in of een andere (ati) kaart in je pc?
Je moet toch dingen uitsluiten ;)

• pisart
  • Niet online
Bartjeee schreef op 08 juli 2004 @ 15:43:
[...]

Je moet toch dingen uitsluiten ;)
Mja, weet ik ook wel. Maar als hij van drivers verandert en dan kan hij nog minder spelen, dan lijkt het me iets softwarematig te zijn.

Verwijderd

mjah, enorme cliché wak nu ga zeggen, maar ik zou toch ff een frisse windows instaleren.... k'heb gemerkt dat dit echt de beste manier is om je grafische kaart optimaal te laten werken (kheb een 9600 pro :r )
die driver remover van AIT heeft bij mij nog nooit gewerkt.. vandaar :(

hebje verder nog veel pci sloten in de buurt van je x800? ( :9~ )

dat van die pixelshader klinkt voor mij eigenlijk nog het lochiest omdat dat oranje op bepaalde plekken zitten waar mischien de shaders horen te werken?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Klinkt gek maar zet je hardwareversnelling eens 1, 2 of 3 streepjes lager. Toen hij bij mij op maximaal stond ging 3dmark03 de hele tijd op een paar FPS (score wel goed overigens) lopen.

De kans is klein dat het werkt maar ik zou alles ff proberen.

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 21:55

XII

Begint, eer ge bezind

Hier het zelfde verhaal, alleen met geel. :(
Het is net of er wat texturen wegvallen.
Vooral bij olievaten, en andere reflecterende of half doorschijnende objecten.

Ze zijn alleen niet constant, en lijken kijkhoek afhankelijk.
Bijvoorbeeld 4 vaten op een rij, waarbij de derde helder geel is.

Of een betonnen brug, met her en der groene en oranje vervagende strepen.
Irri, maar zal wel een patch voor komen.

Fastwrites, 4x ,8x, ani aan/uit bi en tri, het mocht niet baten.
4.4, 4.5, 4.6, 4.7 en de bijbehorende Omega`s verminderden of verplaatsten de probs.

:( :( :(

Tijd voor patch 1.2 :*) :*)
Hopen dat het oplost.

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

• Vlassie1980
Nog steeds problemen na een verse windows install, Cod en Mohaa blijven vastlopen....
Ik begin nu toch echt te twijfelen aan mijn voeding, alhoewel er maar 1 HD, 2 DVD drives, een audigy 2 geluidskaart en een x800 pro in zitten.....

Mijns inziens moet die voeding het wel trekken :?

Verwijderd

Heb je al een keer omegadrivers geprobeerd?
Die zouden kunnen helpen, vooral voor oude opengl games.
je kunt ze downloaden @ www.driverheaven.net

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 16:41:
Heb je al een keer omegadrivers geprobeerd?
Die zouden kunnen helpen, vooral voor oude opengl games.
je kunt ze downloaden @ www.driverheaven.net
omega's heb ik ook al geprobeerd, mocht helaas ook niet baten :(

• Vlassie1980
Ik heb een aantal demo's van spellen gedownload:

Ook de demo van painkiller loopt vast.
Maar demo's van Final Fantasy XI, War of the Ring, Need for Speed Underground draaien echter probleemloos :?

Op de doos van mijn kaart staat dat ik minimaal een 350 watt voeding nodig heb, deze heb ik dus ook (Aopen 350 watt)

Zou het kunnen zijn dat sommige spellen meer van de voeding trekken als andere spellen?

• XII

XII

Begint, eer ge bezind

Probeer de volgende oplossing:

Catalist 4.7 installeren, met Ray Adams tools. Optimalisaties voor triple buffering uitschakelen.
Daaroverheen 4.3 van je kaartleverancier, in mijn geval MSI.(alles overschrijven, wat nieuwer is.
Norton Windoctor, gaf een fout of 15. Daarna regcleaner OLE en Orphaned keys verwijderen. Dan weer 4.7 eroverheen.
Dit gaf voor mij de oplossing.
Ati control alles op balanced, en in Far Cry alles high.
Draait eindelijk zonder beeldfouten, geen geel of oranje verkleuringen meer.

>:)

[ Voor 6% gewijzigd door XII op 17-07-2004 15:39 ]

• Vlassie1980
Nou heb net een nieuwe voeding eringezet (Thermaltake butterfly 480 watt) maar ik blijf nog steeds die ellendige vastlopers houden :(

Ligt dus niet aan de voeding...
Dus nu moet ik toch maar die kaart gaan verdenken...
Aangezien de heren van de lokale computershop zeer benieuwd zijn naar de prestaties van mijn X800 (ze hebben hem zelf nog niet) mag ik dinsdag even langs komen om hem daar te testen aangezien ik verder geen pc heb die deze videokaart kan hebben.

Ik zal ook nog even bovenstaande stappen van XII doorlopen....

Ik zou toch alles op high willen draaien (AA & AF) op maximaal aangezien deze kaart dat gewoon MOET kunnen draaien :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-07-2004 17:00 ]

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 08:01
Ze raden toch een 450watt voeding aan of is dat bij de 6800Ultra? Ik denk dat het aan je voeding ligt...misschien kan je van iemand een 400watt voeding lenen ofso.

• pisart
  • Niet online
T i M schreef op 17 juli 2004 @ 17:58:
Ze raden toch een 450watt voeding aan of is dat bij de 6800Ultra? Ik denk dat het aan je voeding ligt...misschien kan je van iemand een 400watt voeding lenen ofso.
Hij heeft al een Thermaltake 480watt voeding geprobeerd, staat in de post boven die van jou.
Ik zou de kaart toch ergens anders testen.

• XII

XII

Begint, eer ge bezind

Nippletwister schreef op 17 juli 2004 @ 16:58:

Ik zal ook nog even bovenstaande stappen van XII doorlopen....

Ik zou toch alles op high willen draaien (AA & AF) op maximaal aangezien deze kaart dat gewoon MOET kunnen draaien :)
Beter lezen:
Je drivers op balanced laten staan, en in FarCry alles op high.
Met de driverinstellingen heb ik geen klachten meer, maar het loopt bij mij soepeler als ik de settings ingame High instel, dan het via de drivers.

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Misschien een beetje raar maar probeer CoD is met 1 RAM te testen ipv 2.

[ Voor 175% gewijzigd door SI4live op 17-07-2004 23:27 ]

http://www.swfemedia.com

• Vlassie1980
Topic kan een slotje krijgen aangezien het probleem zich ook voordeed toen ik met winamp aan aan het surfen was :(

Probleem ligt dus niet bij de videokaart

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dan hoeft het nog geen slotje te krijgen :P
alleen een kickje richting OH ;)

en ik moet eerlijk zeggen dat ik eventjes niet weet wat het kan zijn, probeer gewoon wat hardware met andere computers uit te wisselen om te testen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Waar heb je de kaart gekocht ( Site ) Ik ben ook van plan er een te halen maar hij is nog nergens echt leverbaar zover ik weet

Alvast bedankt

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 14:58:
Waar heb je de kaart gekocht ( Site ) Ik ben ook van plan er een te halen maar hij is nog nergens echt leverbaar zover ik weet

Alvast bedankt
www.computerland.nl ;)

• Vlassie1980
Wolfboy schreef op 19 juli 2004 @ 02:01:
dan hoeft het nog geen slotje te krijgen :P
alleen een kickje richting OH ;)

en ik moet eerlijk zeggen dat ik eventjes niet weet wat het kan zijn, probeer gewoon wat hardware met andere computers uit te wisselen om te testen
Het probleem is EINDELIJK opgelost: Processor was brak, op vertoon van de bon een nieuwe gekregen :)

Hopelijk dat mensen in de toekomst nog iets aan deze bevindingen hebben....
Pagina: 1