Toon posts:

Knipperende vlakken in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vervelend probleem met games :'( : Er zijn verschillende knipperende vlakken verspreid over het hele beeld. De vlakken hebben een witte of groen/blauwe kleur.

Omdat het een beetje lastig uitleggen is hoe die vlakken er nou precies uitzien, heb ik wat screenshots geplaatst:

http://michiel.willemblaeu.com/screenshots/screenshot1.jpg
http://michiel.willemblaeu.com/screenshots/screenshot2.jpg
http://michiel.willemblaeu.com/screenshots/screenshot3.jpg

In die screenshots zijn de vlakken duidelijk te herkennen. In het echt knipperen ze ook nog.

Mijn videokaart is een nVidia Geforce 2 MX AGP. Ik heb al verschillende driver versies geprobeerd, maar helaas heeft dat geen positief resultaat gehad. Ook DirectX 7 upgraden naar DirectX 8 help niets.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Vroeger had ik ook soms van zulke beelden, had iets te maken met de z-buffer, welke setup heb je precies ??

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Vage beelden in groen/blauw en wit krijg je vaak ook al je memory te snel ge-klokt is, maar ik neem niet aan dat dat het geval is ???

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Misschien dat hier http://www.geforcefaq.com/ een oplossing te vinden is.

Verwijderd

Had ik ook wanneer gforce2 te ver overclocked was, op normale settings geen probleem.
Marcel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn hele systeem niets overgeklokt, dus daar kan het niet aan liggen. Ook allerlei settings als z-buffer, v-sync heb ik aan- en uitgezet, helaas helpt het allemaal niets :'(. Ook heb ik de AGP speed van 4x naar 2x gezet, helaas geeft dat ook geen positief resultaat. Misschien moet ik maar een format c: gaan doen en dan voor al m'n hardware de nieuwste drivers installeren. Of weet er iemand nog iets anders:?

Verwijderd

Ik heb een tijdje hetzelfde gehad met een Voodoo 2. Het zijn gewoon slechte Direct3D drivers, haal een oudere versie die werken vaak beter.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:53
Misschien is er een fix te vinden op de site van de spel ontwikkelaar?

Mijn fotografie en videografie

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
Heb het probleem in w2k (6.49),
Had het probleem in winME (6.31)

Denk dus dat het aan de drivers ligt :)

Verwijderd

Dat ziet er niet te best uit... drivers, oveklokt?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb in win98 de 6.33 drivers met een geforce 2 mx en het werkt perfect
(drivers van nvidea.com gedownload)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:03
In welke Windows draai je michielvanenter?

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik heb 't ook met mijn Guillemot Prophet SE 32 MB. Vooral bij Counter-Strike zie ik allemaal knipperende vlekken (net paintballkleuren).
Maar ik denk dat het aan mijn memory ligt. Bij het opstarten staat er namelijk dat mijn grafische kaart maar 16 MB heeft, en dat hoort 32 MB te zijn. En op www.geforcefaq.com staat over dit probleem dat het geheugen niet goed gesoldeerd is. Dus dat wordt terugsturen! (ik heb 'm trouwens gekocht bij Graficall).
Er is nog iets wazigs bij mij: ik kan alleen maar games spelen als ik de AGP transfer rate op 1x zet (in Powerstrip). Staat hij op 2x, dan loopt elk spel onherroepelijk een keertje vast en vertoont windows wazige kleuren. errug irritant :'(

Verwijderd

Nou, dit lijkt typisch een hardware probleem. Ik zou die kaart fijn effies omruilen voor een andere. Garantie heet zoiets geloof ik. Het probleem kan eigelijk niet worden veroorzaakt door de driver, want op de screenshots is te zien dat de vertexColors van verschillende vertices zwaar worden aangetast. Om zoiets te doen moet je als drivercoder zo'n beetje doelbewust kleurtjes gaan lopen aanpassen.
Nee, ik denk hardware, chip te warm ofzo, waardoor er bitjes corrupt raken.

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat drivers en settings betreft heb ik nu geprobeerd, en het probleem is er nog steeds. Het is dus waarschijnlijk een hardwarematig probleem :(, woensdag maar terug naar de winkel...
En kaart werd ook niet te heet, ik had hem gekoeld met een ventilator en open kast.

Bedankt voor jullie hulp.

• Overspeed
  • Laatst online: 01:56
Q. I have problems with flashing textures. How can I fix it?
Driver versions 3.67 and above should fix this problem for some people: however, if they don't help, here are some other solutions:

Try changing your AGP Aperture to another value (keep it above 16 as setting it at or below 16 will disable AGP) - see the 'How can I change my AGP Aperture size?' question.

If you have an option called 'PCI Delay Transaction' in your BIOS, try disabling it.

Try installing the latest BIOS update for your motherboard. You can get help with finding out what BIOS you need and instructions as to how to flash it at Wim's BIOS page

Try connecting your CPU fan to another socket on the motherboard.

Try reseating all of the components on your motherboard (including power leads and the GeForce).

Try turning up the I/O voltage of the motherboard in the BIOS by a small amount.

Make sure that you are using a powerful enough power supply. See the 'How powerful should my power supply be in order to use the GeForce? question for more information.

Try switching on AGP Turbo, turning up the bus speed, or setting your AGP ratio to 1:1, (in that order) - this will put extra strain on the card, but it seems to fix the problem for some people.

After trying the above, try turning up the bus speed above 100 and setting the AGP ratio to 1:1.

Try forcing AGP1X. Read the 'How can I force AGP1X to be used instead of AGP2X or AGP4X?' question for more information.

Try turning down the AGP Aperture to 16 or below, if your motherboard supports it - see the 'How can I change my AGP Aperture size?' question. This will disable AGP, but may fix your problem. You can also use DXDiag to disable AGP.
Dit vond ik allemaal op www.geforcefaq.com.

Greetz,
Overspeed

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik de videokaart in een andere PC gezet (schone Windows 98 SE, andere drivers) en de kaart vertoont nog steeds dezelfde problemen. Lijkt sterk op een hardware probleem :'(

• Overspeed
  • Laatst online: 01:56
Ja, dat moet dan wel...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Creative Annihilator (Geforce256 SDR) en was kaduuk. Omgeruild en toen deed ie het goed!

Verwijderd

formatteren en alles opnieuw installeren

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
ik heb wel dat sommige games knipperen (het hele scherm)
Vooral met Deus Ex is het zo, terugklokken helpt geen drol en een vriend van me heeft ook zoiets.

Het is gelukkig niet bij ieder spel zo :)

(Geforce 2MX kaartje)

I’m not like the OTTERS

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik had het dus ook, maar dat kwam dus omdat mijn voeding het niet kon trekken! Ik had een 200W voeding, nu 300W. Alles werkt nu weer perfect (geen vlekken meer in beeld), ook met de AGP bus op 2x!
Pagina: 1