Heb net een nieuw mobo nl een Albatron KX400+. Nu was ik een beetje aan het klooien met een bootable linux distributie en had ik daarvoor een ISO bestand aangemaakt en op een cd gebrand. Dit is goed gegaan want ik kan dat ISO bestand gewoon openen en alle files staan er goed in. Nu wilde ik de pc van die cd laten booten maar dat gebeurt niet terwijl de settings wel daarop zijn ingesteld. Ik heb ook bij bootable zelfs uitgezet dat er vanaf de hd geboot kan worden om op die mannier wellicht een geforceerde boot te krijgen maar zelfs dan wordt windows XP gestart terwijl dat helemaal niet kan toch? Hoe kan dit?
Heb je die ISO gewoon op een cd gezet? of als eenimage gebrand?
en dat hij alsnog van je hdd boot komt waarshcijnlijk omdat boot from other bootdevices (oid) aanstaat in je bios.
en dat hij alsnog van je hdd boot komt waarshcijnlijk omdat boot from other bootdevices (oid) aanstaat in je bios.
Ik heb met een compiler een .ISO gemaakt. Dit bestand heb ik met pinnacle als ISO bestand gebrand op cd. Neem aan dat dit goed is. Zal zo nog even een duik nemen in Bios.
Maar als je nu op de cd kijkt, zie je gewoon netjes dat ene .iso filetje staan dan?Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 12:24:
Ik heb met een compiler een .ISO gemaakt. Dit bestand heb ik met pinnacle als ISO bestand gebrand op cd. Neem aan dat dit goed is. Zal zo nog even een duik nemen in Bios.
Werkt dat cd'tje wel in een andere pc?
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Cd was goed idd, er stond 1 iso bestand op. Na wat gepuzzel in bios heb ik idd setting gevonden die laat booten vanaf een andere aanwezige bron oid. Dat heb ik op disable gezet en toen kon in die linux boot wel gewoon runnen. Wel vaag dat die cd eerder dan niet pakte... maar goed... het werkt waarvoor mijn dank.
Pagina: 1