Foutcode 3311 tijdens installatie ADSL!

Pagina: 1
Acties:

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
IK was gister bij een oom van me ADSL aan het installeren.
Alles werkt volgens mij. Op de modem branden alle signaallampjes groen.

Maar wanneer ik de software aan het installeren ben via de meegeleverde KPN Cd-rom, komt deze met de foutmelding: "foutcode 3311, controleer of u achter een firewall zit"

Nu had ik KPN gebeld maar die nemen niet op omdat het te druk is, misschien heeft iemand dit ook al bij de hand gehad?

Zou het misschien kunnen dat ADSL nog niet geactiveerd is op zijn aansluiting?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

NT > I&T

Van de activatie krijg je bevestiging. Het kan wel zo zijn dat het eerder werkt, maar dat is niet gegarandeerd. Dat KPN 'niet opneemt' lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk, daar zit een huuuge automated telefoonsysteem achter.

'de KPN CD', dat klinkt alsof je een standaard KPN SpeedTouch 510 modem hebt gekregen? Dan is het op zich nieteens nodig om software te installeren (even handleiding lezen hoe je bij de webinterface komt).

Geef eens wat meer info over de situatie? Type modem, hoe is e.a.a. aangesloten, etc?

• shockme
je hebt mn topic ff op je juiste plek gezet _/-\o_

Het is inderdaad standaard KPN SpeedTouch 510 modem, het leek me ook niet nodig om de software te installeren.

Volgens mij zou het ook moeten werken volgens het plug en play prinicipe. PC verkrijgt ook netjes ip van de dhcp van de modem.
Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet naar de webinterface van de modem gekeken heb O+

Maar ikzelf zat ook kleinbeetje aan de bekabeling te twijfelen. Namelijk nieuw huis, met reeds overal utp bekabeling aanwezig. Dus ik heb de aanwezige bekabeling gebruikt om van de meterkast naar de modem te gaan. Gewoon mini connector aangeknepen 2 middelste draden.

Maar omdat ik 3 groene leds had op de modem leek me de bekabeling geen probleem. Maar omdat de "KPN cd-rom" komt met foutcode 3311 vraag ik me af wat dat kan zijn

Ik hoop dat ik zo wat duidelijk ben geweest

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat betekent dat je modem niet gedetecteerd wordt door de software. Hoogstwaarschijnlijk door een probleem in het netwerk van je computer, maar heel misschien door een probleem in de modem.

Probeer een http://10.0.0.138 te bereiken en de modem zo in te stellen? (zie handleiding macintosh). Kan je anders je modem wel pingen als je je netwerkkaart een vast IP (10.0.0.1 ofzo) geeft?

Als je de modem wel kan pingen, maar de web interface niet kan benaderen moet je je netwerk eens nakijken of eventueel die modem eens op een andere PC testen om te kijken offie daar wel benaderd kan worden.

Dit heeft overigens helemaal niets met de adsl lijn te maken, en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat de helpdesk niet opneemt...

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 02-07-2004 13:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• shockme
[b][message=21127718,noline]JvS schreef op 02 juli 2004 @ 13:29
Dit heeft overigens helemaal niets met de adsl lijn te maken, en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat de helpdesk niet opneemt...
Nu wellicht wel, maar gisteren kreeg ik mooi bandje dat het te druk was, en de verbinding werd verbroken vandaar.