[Exchange] Inloggen op webinterface met publieke mappen

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ik heb hier een domein met 15 computers geconfigureerd. Op de server (ROOT) heb ik Exchange 2000 draaien. De clients maken gebruik van de IMAP server die hierop draaid.

Het domein heet office.bedrijfsnaam.nl en zo worden standaard e-mail adressen zoals Kim Jansen@office.bedrijfsnaam.nl aangemaakt (met Kim Jansen log ik normaal in op het netwerk). Nu heb ik een aantal publieke mappen aangemaakt voor bepaalde projecten. De client-PC's zijn zo geconfigureerd dat ze hun "Persoonlijke map" van Outlook op de server hebben staan en verder een "\\root\" verbinding voor de IMAP e-mail.

Echter als ik nu een e-mail verstuur via de webinterface dan wordt deze (in mijn geval) verzonden onder KimJansen@office.bedrijfsnaam.nl, dit wil ik gewijzigd hebben naar k.jansen@bedrijfsnaam.nl.

Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar om in te loggen op de webinterface of om de juiste instellingen te maken zodat ik als k.jansen@bedrijfsnaam.nl e-mail verzend en ik ook nog toegang heb tot de publieke mappen.

Dit is mijn eerste probeersel met Exchange en vind het zowiezo wel een mooi pakket maar punten zoals dit krijg ik zo 1 2 3 niet uitgevogeld...

Kan iemand me helpen met een oplossing te maken voor dit "probleempje"??

Speed kills, but beauty lives forever...

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-12-2025

dmeij

It's just my name

Ik neem aan dat je active directory hebt geinstalleërd? In de eigenschappen van een gebruiker kan je aangeven wat het default e-mailadres is. Je kan ook een default recipient policy instellen waar je aangeeft wat het standdaard adres is. Ik begrijp trouwens een deel van je verhaal niet. Je zegt eerst dat je wel kan inloggen op de webinterface en daarna zeg je weer dat het niet lukt niet. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door dmeij op 02-07-2004 11:52 ]

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
dmeij schreef op 02 juli 2004 @ 11:40:
Ik neem aan dat je active directory hebt geinstalleërd? In eigenschappen van een gebruiker kan je aangeven wat het default e-mailadres is. Ik begrijp trouwens een deel van je verhaal niet. Je zegt eerst dat je wel kan inloggen op de webinterface en daarna zeg je weer dat het niet lukt niet. 8)7
Hehe, ok sorry ik kom weleens onduidelijk over :).

Ik kan inloggen op de webinterface met user: Kim Jansen en mijn paswoord voor het domein (domein hoef ik niet perse op te geven). Ik heb in de System Manager van Exchange de Default Recipient E-Mail Address Policy aangepast van @office.bedrijfsnaam.nl naar @bedrijfsnaam.nl. Hierna alle e-mail adressen aangepast naar k.jansen@bedrijfsnaam.nl, enz.

Als ik hierna inlogde via de webinterface bleek ik niet de juiste mappen te krijgen en bij publieke mappen kreeg ik de melding dat "De service is momenteel niet beschikbaar". Na wat knutselomwegen en andere aanverwante speurtochten zag ik dat in ISS de Standaardwebsite van Exchange (dus public en EXCHANGE) gewijzigd waren naar "M:\bedrijfsnaam.nl", deze heb ik weer naar "M:\office.bedrijfsnaam.nl" omdat ik daar al 1 en ander in aangemaakt had. Nu kan ik met de domeinlogins inloggen, maar als ik nu een e-mail verstuur dan doet hij dit onder KimJansen@bedrijfsnaam.nl en niet k.jansen@bedrijfsnaam.nl....

Als ik na het verzenden van het bericht via de webinterface ga kijken in de gebruikerseigenschappen in de AD zie ik dat hij naast het (door mij) aangemaakte k.jansen@bedrijfsnaam.nl e-mail adres een andere heeft aangemaakt, namelijk KimJansen@bedrijfsnaam.nl en deze heeft ingesteld als standaard mailadres.

Ik kan dus wel als Kim Jansen inloggen en zo KimJansen@bedrijfsnaam.nl als verzendadres gebruiken maar kan niet inloggen als k.jansen om zo k.jansen@bedrijfsnaam.nl te krijgen als verzendadres.

Wat ik wil is dat er met de inloggegevens van het domein kan worden ingelogd op de webinterface en dat ze dan hun eigen persoonlijke map krijgen EN de publieke mappen (dit is tot zover gelukt). Wat echter nog niet lukt is om standaard met een ander e-mail adres als afzender te versturen...

Speed kills, but beauty lives forever...

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Je verzendadres in Exchange zal altijd hetzelfde blijven , hoe je ook inlogt. Het verzend adres is het dikgedrukte smtp adres in de default recipient policy/tabblad e-mail adressses in AD users and computers.

Btw, als je een recipient policy aanpast kun je de wijzigingen automatisch laten uitvoeren op je \AD users zodat je handjematig niets hoeft te doen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.