Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Portable hoofdtelefoon versterker, kan dit iets zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.540 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam dit tegen na ff googlen. Nu ben ik niet zo technisch, als je die data bekijkt: in hoeverre kun je nu het volume van je hoofdtelefoon opschroeven? Ik heb zelf een Sony koptelefoon (niet in-ear) en die klinkt dus gewoon zacht en niet dynamisch. Terwijl die via mijn geluidskaart dus hartstikke lekker klinkt, dus aan die hoofdtelefoon ligt het niet.

Description:

Do to the great demand for a high quality, high gain headphone amplifier, and with the cooperation of Stephen H. Lafferty, designer of the original "Headbanger", we now offer a commercial version of the "Laff's Headbanger" headphone amplifier as seen on the MiniDisc Community pages.

This amplifier feature a small, lightweight, impact resistant black plastic case with an easy-to-access 9 volt battery compartment. The amplifier features a 1/8" stereo mini jack for the output (to plug your headphones into). The signal is fed to the amplifier through the built in patch cable (connects to your player/recorder).

To use the "Headbanger", simply plug the patch cable into your player/recorder/laptop/basically whatever's headphone output jack. Plug your headphones into the Headbanger's output jack and turn it on.

The Premium Headbanger has a high quality Alps volume control. This control allows the Headbanger to be used with player/recorders having a line output (bypassing the headphone output jack, if desired) for even higher quality sound.

Specifications:

Weight: 4 ounces (including battery)
Distortion: 0.1% at full output

Frequency Response: 5Hz to >110kHz (-1dB)

Max. Output level: 1.7Vrms

Noise: Less than portable players (very low)

Output Power: 375mW per channel into 8-ohms (most portable equipment has about 5-20mW of power, so this is a BIG increase!

Input Impedance: 33Kohms, minimum

Running Time: Approximately 26 hours with 9 volt Alkaline battery, depending on audio level

Controls: Power switch, volume control

Output: 1/8" mini stereo plug
Input: 9" patch cable with stereo mini plug
Dimensions: 3.7" X 2.3" X 1" not including controls

Oh trouwens, het merk is Sound Professional en het kost (incl verzendkosten) zo'n 135 doller. Linkje:
http://www.soundprofessio...ategory.cgi?item=SP-HBA-2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 11:23 ]

Verwijderd

ik raad je aan om een cmoy te maken dit is een DIY amp je bestelt alle losse onderdelen gewoon bij de techwinkel en dan maak je hem zelf.

http://tangentsoft.net/audio/cmoy-tutorial/

let alleen wel op je OREN!!!!!
je kan doof worden van deze grappen!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 13:14

Willem2

Ω is futile

Naast dat 375mw niet echt gezond is voor je oren, is het ook even afwachten wat voor vermogen je koptelefoon aankan. Die kun je natuurlijk ook opblazen met zulke grappen.

Als ik het zo lees zul je met dit ding zeker het volume kunnen opkrikken, maar wat dynamiek betreft is het "garbage in = garbage out". Daarmee bedoel ik dat als je nu een MP3 speler oid hebt die een slechte dynamiek heeft, dit apparaat dat niet kan opkrikken. Dynamiek kun je er niet zomaar bijversterken naar mijn weten. Daar heb je wel wat geavanceerdere apparatuur voor nodig en dan zit je in een prijsklasse dat je beter meteen een andere portable audio player kunt gaan halen... :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

het hele idee van een amp is garbage in > less garbage out ;)
cmoys doen dat best goed

tegenwoordug is de audio verandering op hoge sterkte (de zongenaamde noise indication).
de technologie is zo goed dat hoe hard je je mp3 speler ook zet er weinig geluid vervorming is.

cmoy is een van de betse low budget pocket versterker.
er zijn ook mensen die ze voor je in mekaar zetten voor 50 of 60 $ op ebay.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Hij zal ook best wel goed versterken, maar informatie erbij verzinnen is iets heel anders... Als de dynamiek van de speler slecht is is die na versterking nog steeds slecht.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Willem2 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:04:
Daarmee bedoel ik dat als je nu een MP3 speler oid hebt die een slechte dynamiek heeft, dit apparaat dat niet kan opkrikken.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:33:
het hele idee van een amp is garbage in > less garbage out ;)
Het voordeel van een versterker aansluiten op je draagbare speler is dat een (goede) versterker een zeer constante en frequentieonafhankelijke ingangsimpedantie zou moeten hebben. Hierdoor is het vermogen dat de speler moet leveren laag en heel constant. Als je een dikke koptelefoon aan je speler hangt, dan zal je stroompieken kunnen krijgen en daardoor spanningsdipjes en daardoor verlies je geluidskwaliteit.

Dat de speler nu een slechte dynamiek heeft betekent dus niet persé dat het aan de speler ligt, maar het is goed mogelijk dat dat komt doordat hij zo'n zware speaker moet aandrijven. Een amp kan dus zeker goede effecten hebben. Wat betreft de garbage in -> garbage out geldt hetzelfde; momenteel komt er misschien wel garbage uit de speler, maar dat kan ook weer komen door de koptelefoon die eraan hangt :)

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Goed punt. Dat zou ik persoonlijk dan wel eerst even checken met een wat goedkopere opamp constructie of in een winkel ipv. direct voor een 100$+ online versterker te gaan... :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ook "bewijs" is dat bijvoorbeeld veel hoegenaamde audiofielen op forums als head-fi koptelefoons van 500 euro aandrijven via iPod-->headphone amp-->koptelefoon; het zal dus wel werken.

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Leuk om eens naar te kijken is een Fireye1 of een Cute Beyond van Firestone Audio
Als je wil uitsluiten dat je rot geluid aan de ingang van de versterker hebt, gebruik dan gewoon je PC + Mediamonky en neem een goede USB DAC + koptelefoonversterker.
kijk eens bij *knip*
Het is Taiwanees maar wel Audiofielen kwaliteit en leuk geprijsd !
Ze hebben een NL importeur, kijk maar op de site.
Vooral de Fubar II DAC is gaaf en de Fubar III (DAC + Versterker)
Zelf heb ik een Fubar III op een AKG K701. Nou ... echt Big Smile !
Ze hebben daar zeld een hele leuke BUIZEN headphone amp voor weinig.

[ Voor 2% gewijzigd door RoD op 08-03-2009 16:59 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We stellen het niet op prijs dat je oude topics kickt. En al helemaal niet met dit soort spam.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.