Toon posts:

[VB6] met excel

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet gegevens over van excel naar mijn VB6 programma. Maar wanneer ik gegevens wil zoeken in het Excel bestand krijg ik een foutmelding. Ik gebruik volgende code. Deze code werkt wel om een record te zoeken in access.

code:
1
2
3
4
5
If Combo1.ListIndex = 0 Then
Data1.RecordSource = "Select * from Leverancier1 Where Productnummer like '" & txtSearch.Text & "'"
Data1.Refresh
Else
End If

Naamgeving en dergelijke kloppen volledig. Is het niet zo dat de code om te zoeken in access hetzelfde is of voor Excell???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 11:19 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je bent al eerder op de Quickstart en topictitles gewezen. Verder hebben we ook al een redelijk aantal titels van je veranderd. Vandaar dat deze dicht gaat. :)

Om te beginnen je titel. "[VB6] Met Excel". Wat is er met Excel? Je titel dekt de lading volledig niet. Wat gaat er dan mis? Wat is het probleem? Met een paar woorden extra moet er wel het een en ander te verduidelijken zijn. :)

Daarnaast: "Ik krijg een foutmelding". Wij kunnen niet raden wat voor foutmelding je krijgt. Heb je al gezocht in Google op die foutmelding? Wat heeft dat opgeleverd, wat werkte er niet aan?
Heb je je query al op het scherm gezet, of hier fouten in zitten? Doet hij wel een ruwe query? Doet hij uberhaupt een simpele select, zonder Like? Of dat ook niet?
Welke versie van Excel werk je mee?

Allemaal vragen die je onder andere niet beantwoord. Daarom gaat deze dicht.

Als laatste: zie je http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/86142/topics :) Een community is een kwestie van geven en nemen, iets wat ik bij jouw topics niet terugzie; je reageert alleen maar in je eigen topics, zonder wat er voor terug te geven. :) Dat is niet de bedoeling van een community. :)

Zie ook:
P&W FAQ - De "quickstart"
**** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 ****

[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 02-07-2004 11:32 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.