Toon posts:

subdomein ftp op FTP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domainnaam thuis draaien, met verschillende subdomainen.

Nu heb ik de FTP server BulletProof draaien.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ftp://ftp.domain.nl naar mijn ftp server gaat.

De subdomainen in IIS zijn gewoon makkelijk in te stellen, maar wat moet ik doen voor met FTP sub's?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 11:13 ]

Verwijderd

met ftp heb je 2 mogelijkheden:

1. meerdere externe ip's
2. portnumbers

je kan verder wel je ftp trucken mbv vdirs en usernames, maar echt een subdomain scheiding is dat niet (welke subdomain ze ook intikken ze komen aan de hand van een username op dezelfde dir uit).

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Ik heb dit thuis ook zo draaien (onder apache weliswaar) maar als ik m'n port 21 map naar m'n ftpserver dan gaat ftp.mijndomein.nl uit zichzelf daarheen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke :)

Dus is het gewoon een kwestie dat die naar de port kijkt en bv. ftp://ftp2.domein.nl ook zal werken als ik de 21 door foward?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit kan met Serv-U, geloof ik. Hierin is het mogelijk om meerdere (sub)domains aan te maken, ik begreep dat het een beetje werkte als het Virtual Hosts idee als Apache. Zo was mijn Serv-U FTP server wel berijkbaar onder home.virtual-life.net, maar niet onder jemoederheefteensnor.nl, terwijl ze beiden het zelfde IP hebben. Dit kwam aangezien ik in Serv-U enkel home.virtual-life.net aanmaakte.
Ik weet het niet heel zeker aangezien ik zelf niet met meerdere domains gewerkt heb, maar probeer het in ieder geval eens. ;)
Met verschillende poorten werken is een beetje jammer natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 02-07-2004 13:10 ]

🌞🍃

Verwijderd

DataBeest schreef op 02 juli 2004 @ 13:10:
Dit kan met Serv-U, geloof ik. Hierin is het mogelijk om meerdere (sub)domains aan te maken, ik begreep dat het een beetje werkte als het Virtual Hosts idee als Apache. Zo was mijn Serv-U FTP server wel berijkbaar onder home.virtual-life.net, maar niet onder jemoederheefteensnor.nl, terwijl ze beiden het zelfde IP hebben. Dit kwam aangezien ik in Serv-U enkel home.virtual-life.net aanmaakte.
Ik weet het niet heel zeker aangezien ik zelf niet met meerdere domains gewerkt heb, maar probeer het in ieder geval eens. ;)
Met verschillende poorten werken is een beetje jammer natuurlijk.
erg knap als je dat gelukt is, aangezien in ftp geen hostheaders worden meegestuurd.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Geen HOST: header. Er is maar 1 header, dus waarom zou je die hostheaders noemen. :(

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Achja, AMD Power he.

🌞🍃

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 22:15
maar wat bedoel je nu met FTP subs?
Wil je gewoon een ftp directory per website beschikbaar maken zodat mensen hun website kunnen oploaden of..?
Oftewel met 1 publiek ipadres meerdere ftp sites hosten op poort 21?

Verwijderd

Sendy schreef op 02 juli 2004 @ 15:53:
offtopic:
Geen HOST: header. Er is maar 1 header, dus waarom zou je die hostheaders noemen. :(
hostheader is een stukje in de data die aangeeft welke url (fqdn) opgevraagd wordt. dit is dus niet gelijk aan de header van een ip pakket.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 16:49 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
iis5_rulez, het is iets in HTTP, inderdaad. Deze HTTP header is HOST: gevolgd door een volledige hostnaam. Dus geen headers; 1 header. Geen url, maar wel FQDN.

Jij wilde zeggen: "Erg knap als je dat gelukt is, aangezien in FTP geen HOST header wordt meegestuurd."

Maar goed; ik zanik een beetje. Ik zal wel sjagerijnig zijn.;)
Pagina: 1