Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Telefoon] Kan niet meer bellen met huistelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vreemd probleem doet zich opeens voor. Ik probeer te bellen met mijn huistelefoon (Chicago 200S), maar dit lukt niet. Als ik een nummer intoets dan klinken de tonen bij het intoetsen een stuk scheller dan normaal en de constante toon blijft op de achtergrond gewoon aanwezig. Normaal zijn de tonen dus lager en als je begint met het nummer in te toetsen, dan verdwijnt ook de constante toon.

Als ik het nummer volledig heb ingetoetst, dan blijft het zo'n vijf seconden stil, hoor ik een geluid wat lijkt op het verbreken van de verbinding en krijg een 'in gesprek'-toon te horen. Met mijn mobiel naar de telefoon bellen werkt wel, maar ik kan met geen mogelijkheid meer naar buiten bellen. Ik heb al geprobeerd om de telefoon aan en uit te zetten, maar het mocht niet baten. Ik heb al gezocht op 'bellen verbroken' en 'bellen in gesprek', maar daar kon ik ook niks tussen vinden.

We bellen hier via Tele2, mocht dat wat uitmaken. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

KPN bellen is daar een goeie oplossing voor, klinkt als een probleem bij hun.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 10:51

P-ter

...

Probeer eens te bellen met 1655 voor het nummer.

Dan bel je weer via kpn, dan kun je evt. problemen bij tele2 uitsluiten.

Verwijderd

Misschien eens een oude telefoon gebruiken en kijken of je lijn OK is?

Nieuwe batterij?

Even geen draadloze telefoon gebruiken maar eentje met een draadje?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:04
Stekker uit de isdn centrale en al die andere kastjes trekken.
1 minuut de stroom eraf en daarna weer stroom erop.

Nu zou je weer moeten kunnen bellen.

Anders moet je ook ff de stroom uit het basisstation van de chicago moeten trekken en de chicago zelf uitzetten. (ophangtoets ingedrukt houden) En dan na 1 minuut weer aanzetten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips :)

Ik heb bij de buren nagevraagd en zij konden wel bellen. Ik had hier helaas geen oude telefoon meer met draad, maar de buurman had er gelukkig nog één en die werkt inderdaad. Ik heb je suggestie geprobeerd Dekaasboer, maar hij doet het daarmee nog steeds niet. Het probleem lijkt dus bij de telefoon te liggen, ik zal eens kijken of ik daar nog mee kan prutsen, als iemand nog ideeën heeft dan hoor ik het graag. Nogmaals bedankt voor de tips tot nu toe, ik kan weer ff bellen :)
Pagina: 1