Dag mensen ik zit met een probleem.
Voor een opdrachtgever moet ik voor de zoveelste keer het bestel formulier aanpassen en dat is opzich natuurlijk niet zo'n probleem maar mijn opdrachtgever wil steeds meer hehe.
Ik zal eens uitleggen wat ik nu heb.
De opbouw van het bestel formulier op dit moment is eingelijk heel simpel, ik heb alleemaal divjes die ik op hidden heb, wanneer de user op een bepaalde item klikt verschijnt het bijpassende divje omdat ik die dan weer op visable zet.
voorbeeld
zoals je ziet heb ik meerdere kleine subroutines die of het divje laten zien en of het divje en een plaatje laten zien...
x('voering_step') moet zorgen dat voering_step visable wordt en dat de user dat kan invoeren.
xPic('p_step6', 'bandl omslag') laat de div p_step6 zien en het plaatje bandl omslag.jpg
en ga zo maar door, maar nu wil mijn opdrachtgever het volgende.
Hij wil bij alle onderdelen prijzen hebben, dat valt met deze optie niet te verwerken dus zit ik te denken aan een array gestuurd formulier maar hier heb ik echter nog geen echte ervaring mee en wil dus graag wat tips van jullie.
Heeft dus iemand een idee hoe ik dit bestel formulier dynamisch kan maken zodat wanneer ik producten wil toevoegen met de 'specificaties', dit gewoon door een simpele toevoeging aan een array te verwezelijken is en dat het mogelijk is per 'onderdeel' een prijs er aan vast te knopen.
Alvast bedankt voor het lezen van dit topic, mochten er vragen zijn stel deze dan want in het algemeen ben ik niet zo goed in het schrijven van lange texten..
Voor een opdrachtgever moet ik voor de zoveelste keer het bestel formulier aanpassen en dat is opzich natuurlijk niet zo'n probleem maar mijn opdrachtgever wil steeds meer hehe.
Ik zal eens uitleggen wat ik nu heb.
De opbouw van het bestel formulier op dit moment is eingelijk heel simpel, ik heb alleemaal divjes die ik op hidden heb, wanneer de user op een bepaalde item klikt verschijnt het bijpassende divje omdat ik die dan weer op visable zet.
voorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <form method="post" name="frm">
<table border="0">
<tr>
<td>Maak uw keuze uit een van de volgende producten<br>
<select name="stap1" onChange="xx(this.options[this.selectedIndex].value); set(this.options[this.selectedIndex].text);" style="width: 150px">
<option>Kies een product</option>
<option value="p">Pantalon</option>
<option value="c">Colbert</option>
<option value="v">Vest</option>
<option value="o">Overhemd</option>
</select><input type="hidden" name="stap1temp" value=""> <input type="button" value="Herstel" onClick="location.href='producten.php';">
</td>
</tr>
<tr>
<td><div id="p_step2" style="width:100%;display:none;"><br>
<strong>Model</strong>:<br>
<input type="radio" name="stap2" value="bandplooi" onclick="x('p_step3');"> bandplooi<br>
<input type="radio" name="stap2" value="recht model" onclick="xxx('p_step4', 'p_step3');"> recht model
</div></td>
</tr>
<tr>
<td><div id="p_step3" style="width:100%;display:none;">
<strong>Bandplooien</strong>:<br>
<input type="radio" name="stap3" value="1 plooi" onclick="x('p_step4');">1 plooi<br>
<input type="radio" name="stap3" value="2 plooien" onclick="x('p_step4');">2 plooien<br>
<input type="radio" name="stap3" value="3 plooien" onclick="x('p_step4');">3 plooien
</div></td>
</tr>
<tr>
<td><div id="p_step4" style="width:100%;display:none;">
<strong>Omslag</strong>:<br>
<input type="radio" name="stap4" value="met omslag" onclick="xPic('p_step6', 'bandl omslag');"> met omslag<br>
<input type="radio" name="stap4" value="zonder omslag" onclick="xPic('p_step6', 'bandl zonder omslag');"> zonder omslag
</div></td>
</tr>
<tr>
<td><div id="p_step6" style="width:100%;display:none;">
<strong>Voering</strong>:<br>
<input type="radio" name="stap6" value="voering standaard" onclick="x('final_step');"> standaard voering<br>
<input type="radio" name="stap6" value="satijnen voering" onclick="x('voering_step');"> satijnen voering
</div></td>
</tr>
</form> |
zoals je ziet heb ik meerdere kleine subroutines die of het divje laten zien en of het divje en een plaatje laten zien...
x('voering_step') moet zorgen dat voering_step visable wordt en dat de user dat kan invoeren.
xPic('p_step6', 'bandl omslag') laat de div p_step6 zien en het plaatje bandl omslag.jpg
en ga zo maar door, maar nu wil mijn opdrachtgever het volgende.
Hij wil bij alle onderdelen prijzen hebben, dat valt met deze optie niet te verwerken dus zit ik te denken aan een array gestuurd formulier maar hier heb ik echter nog geen echte ervaring mee en wil dus graag wat tips van jullie.
Heeft dus iemand een idee hoe ik dit bestel formulier dynamisch kan maken zodat wanneer ik producten wil toevoegen met de 'specificaties', dit gewoon door een simpele toevoeging aan een array te verwezelijken is en dat het mogelijk is per 'onderdeel' een prijs er aan vast te knopen.
Alvast bedankt voor het lezen van dit topic, mochten er vragen zijn stel deze dan want in het algemeen ben ik niet zo goed in het schrijven van lange texten..