Toon posts:

Zijn de aanlsuitingen voor floppydrives ooit veranderd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een nieuw systeem aan het bouwen:

Proc: Amd 2000+ Xp
Mobo: MSI k7t266 Pro-RU
Geheu: 2x256 MB Hynx

Dit systeem heb ik nu draaiende, althans, de bios. Nu wil ik er een floppydrive op installeren. Ik had er nog 2: Eentje uit een P3 500 mhz en een hele oude uit een P120 mhz. Deze doen het allebei niet. Ik krijg geen brandend lampje, hij doet helemaal niets.

Nu valt het mij op dat er op mijn nieuwe moederbord 3 pinnetjes op de FDD1 port ontbreken: Nrs 4, 5 en 6. Op het oude moederbord van de p3 500 ontbreekt slechts in pinnetje: Ik dacht nr 4. Ik heb in de gebruiksaanwijzing van mijn nieuwe MSI moederbord gekeken en het ontbreken van die 3 pinnetjes hoort zo.

Als ik de kabel omdraai op de floppydrive dan krijg ik een continu brandend lampje. Dit is het teken dat de kabel verkeed om zit, dus dat klopt wel. Maar dit geeft ook aan dat de FDD1 port het gewoon doet.
De kabel op miojn mobo omdraaien kan niet want stekker is zo gemaakt dat deze maar op een manier op mijn mobo geplugd kan worden.

Nu is mijn vraag:

Is die aansluiting in de loop van de tijd veranderd? En moet ik nu een modernere floppydrive kopen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die FDDs zijn nog steeds zo rampzalig als dat ze jaren geleden waren.
Kijk eens of de twist in de kabel ook goed ziet, daar kan het aan liggen namelijk.
Het ontbrekenv an de pinnetjes kan komen doordat die gewoon niet gebruikt worden en het daardoor niet nodig is om die er nog steeds in te vrotten :P

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

De laatste keer dat de floppydrive van aansluiting veranderde was toen de 80286 uitkwam... Niet echt recent dus ;)

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 02:07
Misschien heb je de kabel verkeerd om zitten? (floppy kant op mobo en andersom) Dat al geprobeerd om te draaien? Daar zit namelijk wel verschil in! Dan doet ie het niet...

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Misschien een domme vraag, maar goed: staat in je bios de ondersteuning voor fdd wel aan? :)

-

Verwijderd

Topicstarter
Wat is "de Twist" in de kabel?

Zoals ik al geschreven had heb ik de kabel ook al een keer omgedraaid en toen kreeg ik een continu brandend lampje van mijn floppydrive

In de bios kan ik instellen:
3,5" floppydrive op FDD1. Ik kan geen autodetect ofzo doen. Maar ik heb hem dus ingesteld op 3,5" 1.44 mb floppydrive

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Twist: een gedeelte van de kabel is 180° gedraaid :)

Afbeeldingslocatie: http://www.talltech.com/student/itcss2k/lessongfx/floppy_cable_twist.GIF

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Ah ha. Er zat dus 2x een twist in mijn kabel. Een voor de 1 connector en een na de 1e connector.

Probleem opgelost

Bedankt allemaal!

|:( Op naar de volgende error!
Pagina: 1