Als ik Linux start (RH 7) kom ik automatisch in de GUI. Maar ik wil gewoon op de commandoprompt terechtkomen. Hoe doe ik dat ook al weer?
runlevel veranderen van 5 naar 3 ofzoiets... Ik weet niet precies welke...
ctrl-alt-f1 
ff je initlevel aanpassen in /etc/inittab. Weet zo nie welke maar RH zal der vast wel een of andere wazige grafische util voor hebben..
[dat zeg ik.. gamma]
ff je initlevel aanpassen in /etc/inittab. Weet zo nie welke maar RH zal der vast wel een of andere wazige grafische util voor hebben..
[dat zeg ik.. gamma]
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Verwijderd
3 idd..
je kunt geloof ik met LILO ook een runlevel kiezen.. door 'linux 3' ofzo in te typen, weet niet precies wat het was..
of om altijd zonder GUI te starten in /etc/inittab de volgende regel aanpassen naar dit:
id:3:initdefault:
je kunt geloof ik met LILO ook een runlevel kiezen.. door 'linux 3' ofzo in te typen, weet niet precies wat het was..
of om altijd zonder GUI te starten in /etc/inittab de volgende regel aanpassen naar dit:
id:3:initdefault:
Mijn linux-server start hier sowieso op in textmmode. Als je dan toch GUI nodig hebt doe je gewoon startx.. Heb ik voor sommige useracounts gewoon in de .bashrc staan.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
lolOp zaterdag 23 december 2000 23:54 schreef JayTaph het volgende:
.. maar RH zal der vast wel een of andere wazige grafische util voor hebben..
Verwijderd
In de inittab kan je aangeven dat linux in runlevel 3 moet starten. Dit is gewoon een console. Dit kan je ook eenvoudiger vanaf de console regelen via Xconfigurator. Zet alle instellingen van je videokaart en monitor goed. Tijdens de x-test wordt gevraagd of je voortaan de x wilt starten, zeg nee en je start in runlevel 3.
Pagina: 1