Zojuist heb ik een Toshiba S20 beamer aangeschaft. De beamer heeft o.a. de volgende aansluitingen:
- s-video
- composite video (gebruik ik nu, slecht beeld en wil ervan af!)
- mini D-sub 15 pin connector (voor RGB -computer- en Y/Pb/Pr -component-)
De beamer hangt aan het plafond waarbij ik ongeveer 13 meter aan kabel moet gebruiken om de beamer aan te sluiten. Ik wil aansluiten:
- X-box met een composite kabel (rood-wit-geel)
- DVD speler met alleen scart connector
Vraag 1:
Welke ingang op de beamer zou ik moeten gebruiken voor de beste DVD kwaliteit gegeven de LENGTE van de kabel die ik moet gebruiken (ongeveer 13 meter)?
Vraag 2:
Ik denk zelf dat een scart --> s-video kabel de beste kwaliteit zal geven, is dit juist om aan te nemen?
Vraag 3:
Indien dat wel het geval is, ben ik dan niet beperkt tot een kabel van max. 5 meter lengte?
Vraag 4:
Is misschien een scart --> mini D-sub kabel toepasbaar?
Vraag 5:
Indien de lengte van de kabel niet beperkend is, welke soort snoer zou ik dan moeten gebruiken voor een scart --> min D-sub aansluiting? 75 ohm en afgeschermd?
Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt.
Groet!
- s-video
- composite video (gebruik ik nu, slecht beeld en wil ervan af!)
- mini D-sub 15 pin connector (voor RGB -computer- en Y/Pb/Pr -component-)
De beamer hangt aan het plafond waarbij ik ongeveer 13 meter aan kabel moet gebruiken om de beamer aan te sluiten. Ik wil aansluiten:
- X-box met een composite kabel (rood-wit-geel)
- DVD speler met alleen scart connector
Vraag 1:
Welke ingang op de beamer zou ik moeten gebruiken voor de beste DVD kwaliteit gegeven de LENGTE van de kabel die ik moet gebruiken (ongeveer 13 meter)?
Vraag 2:
Ik denk zelf dat een scart --> s-video kabel de beste kwaliteit zal geven, is dit juist om aan te nemen?
Vraag 3:
Indien dat wel het geval is, ben ik dan niet beperkt tot een kabel van max. 5 meter lengte?
Vraag 4:
Is misschien een scart --> mini D-sub kabel toepasbaar?
Vraag 5:
Indien de lengte van de kabel niet beperkend is, welke soort snoer zou ik dan moeten gebruiken voor een scart --> min D-sub aansluiting? 75 ohm en afgeschermd?
Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt.
Groet!