[DOS]NTFSDOS geheugen beperken

Pagina: 1
Acties:

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Goed, ik wil met het programma XXCOPY een clone maken van mijn windowspartitie. Nu gaat dat niet in windows zelf (wat gek dat hij de pagefile niet kan kopieren :P ) en dus moet ik in dos werken. Nu zijn al mijn partities NTFS dus ik moet gebruik maken van het programma NTFSDOS om eerst de verschillende partities te laten herkennen zodat ik er iets op kan.

Maar als ik vervolgens XXCOPY van de floppy wil laden, zegt hij:
Program is to big to fit in memory

Dit probleem zit in NTFSDOS die kennelijk al het geheugen in beslag neemt, hoeveel restricties je er ook opgooid! Het in het programma instellen van geheugen werkt niet, loadhigh werkt niet, wat ik ook probeer ik kan XXCOPY niet laden.

Dat is nogal frustrerend, want ik wil graag die clone maken :P Ik heb niet de beschikking over ghost oid, anders had ik dat wel gebruikt, maar ik dacht dat het met deze freeware programmaatjes toch ook moest lukken, maar helaas :(

Iemand een suggestie over hoe ik dit kan aanpakken?

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou de schijf in een andere pc kunnen fietsen en er dan een clone van maken.
Op die manier is de schijf geenszins in gebruik en moet het gewoon kunnen :)

Edit: Waarom staat dit in NOS :?

[ Voor 50% gewijzigd door Rone op 02-07-2004 02:08 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bekijk dit eens:

http://www.drivesnapshot.de/en/index.htm

is een soort van Ghost programma. wat je dus kan doen is een image maken van de te clonen harddisk/partitie, en daarna die image terugzetten op de nieuwe. een directe kopie kan niet met dit programma volgens mij.

• Roa
r00n187 schreef op 02 juli 2004 @ 02:05:
Je zou de schijf in een andere pc kunnen fietsen en er dan een clone van maken.
Op die manier is de schijf geenszins in gebruik en moet het gewoon kunnen :)

Edit: Waarom staat dit in NOS :?
Ja, dat is sort of de approach die ik nu al gebruik :P

Uhm, NOS...geen idee, ik kwam in de search op een topic met een soortgelijk probleem en die stond in NOS
Caponi schreef op 02 juli 2004 @ 02:13:
bekijk dit eens:

http://www.drivesnapshot.de/en/index.htm

is een soort van Ghost programma. wat je dus kan doen is een image maken van de te clonen harddisk/partitie, en daarna die image terugzetten op de nieuwe. een directe kopie kan niet met dit programma volgens mij.
Ik probeer nu eerst een andere windows partitie te booten, zodat de partitie die ik wil clonen niet in gebruik is, als dat niet lukt ga ik daar eens kijken :)

Thanx, alvast

• Roa
Ohk, hier mag een slotje op :)

Ik heb inmiddels met veel pijn en moeite de schijf in een andere pc gezet en daar staat hij nu lekker te kopiëren.

(waarom veel pijn en moeite? Schijf werd eerst niet herkent door mobo (ik dacht al dat schijf dood was, en dat vond ik minder fijn!) dus bios-update, maar, ik wist niet welk mobo ik had. Oud ding, ergens van gekregen, na wat zoeken de goeie bios, JEEEJ, geen floppydrive :| Floppyinbouwen, problemen met bestandsnaam nieuwe bios, anywayz, na veel moeite nieuwe bios en toen werd de schijf herkent. En mijn videokaart nu ook opeens :P )

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Roa schreef op 02 juli 2004 @ 02:26:
[...]
Uhm, NOS...geen idee, ik kwam in de search op een topic met een soortgelijk probleem en die stond in NOS
Dan was dat waarschijnlijk ook in een NOS. O-)
Roa schreef op 02 juli 2004 @ 04:37:
...anywayz, na veel moeite nieuwe bios en toen werd de schijf herkent. En mijn videokaart nu ook opeens :P )
Sla je toch mooi twee vliegen in één klap :Y)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Roa schreef op 02 juli 2004 @ 04:37:
Ohk, hier mag een slotje op :)

Ik heb inmiddels met veel pijn en moeite de schijf in een andere pc gezet en daar staat hij nu lekker te kopiëren.
Ik snap heel je topic niet..
Je krijgt me echt niet wijsgemaakt dat je in die search nog nooit en nergens de term 'ghost' bent tegen gekomen.
Zo'n beetje 3kwart van de nederlandse bevolking gebruikt dat en jij wilt in dos je windows gaan kopieren? Ik mis het echt compleet..

[ Voor 14% gewijzigd door xzenor op 02-07-2004 05:03 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
possamai schreef op 02 juli 2004 @ 05:02:
[...]
Zo'n beetje 3kwart van de nederlandse bevolking gebruikt dat en jij wilt in dos je windows gaan kopieren? Ik mis het echt compleet..
Dan weet ook driekwart van de bevolking dat ook Ghost vanuit DOS je schijf kopiëert.
Was dus niet zo'n fout idee van de TS. :Y)

Verwijderd

possamai schreef op 02 juli 2004 @ 05:02:
[...]

Ik snap heel je topic niet..
Je krijgt me echt niet wijsgemaakt dat je in die search nog nooit en nergens de term 'ghost' bent tegen gekomen.
Klopt, maar Ghost is een betaald programma. De TS gaf al aan dat hij niet over Ghost o.i.d. beschikt. In plaats daarvan wil hij het met een freeware programma zijn partitie kopieren.
Pagina: 1