Duidelijke topictitels -> ook in de HK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
n.a.v. [rml]HlpDsK in "[ wmv] Politie achtervolgt instructeur sl..."[/rml]

Ik begrijp best dat mijn topic dicht moet als het filmpje al is langsgeweest, zeker aangezien dat nog niet heel lang geleden is geweest. Prima. Ik zit er ook niet mee. Dit is puur als voorbeeld gebruikt.

Hoe moet ik bijvoorbeeld het topic wat door HlpDsK genoemd wordt ([rml][ video] Spin me round, round, round :+[/rml]) nou kunnen vinden? Ik heb echt wel gezocht, maar op een gegeven moment krijg je gewoon geen resultaten meer, dus denk je: die is nieuw...

Doordat er in de HK heeeeel vaak twijfelachtige topictitels worden gebruikt is het een beetje lastig zoeken.

In alle andere fora is wordt er redelijk strak op gemodereerd, maar niet in de HK. Ja, af en toe wordt er een titel aangepast.

Dit soort dingen zie je vaak genoeg voorbijkomen in de HK... en volgens mij komt het alleen maar omdat er gewoon niet te zoeken valt op met dit soort topics.

Kunnen er niet wat duidelijkere titels en startposts komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Een topictitel is een uithangbord voor je topic. In de HK heeft dat een ander doel dan in de techfora. Ik denk dat je in de HK vooral probeert te amuseren. D serieuze topics hebben vrijwel altijd een goede titel ( in de HK , problemen topics over liefde enzo bijvoorbeeld)

Maar als een user in de HK post wil hij vooral een populair topic hebben. Natuurlijk kun je zeggen dat jij dat niet wil , maar volgens mij wil 9/10 users wel een groot topic op zijn naam hebben staan. Nu is dat geen probleem , maar daaruit vloeit wel voort dat mensen een topic aantrekkelijk proberen te maken. Zie het als een kop in de krant. Dat hoeft ook niet altijd even veel te zeggen over het bericht.

Ik denk ook dat het redelijk ondoenelijk is om alle topics te renamen of een strakke policy te handhaven op dit gebied. Want hoe noem je een topic met een grappig filmpje? Moet dat een serieuze titel dragen? Als in [Filmpje] etc etc? Ik denk niet dat dat zo makkelijk te doen is.

Maar over dat filmpje , kun je niet searchen op de url daarvan? Of was het een andere url?

[ Voor 16% gewijzigd door Raku op 02-07-2004 01:37 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Je kan de search gebruiken door te zoeken op de exacte filename, maar natuurlijk ook op het onderwerp en dan kom je er snel genoeg achter of het al een keertje voorbij gekomen is.

Wat betreft de topictitels ben ik het geheel met Simulated Zero eens ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ACM is bezig met herindexering van de search-meuk volgens mij. Iig staat er bij de search op dit moment: De search is voor het laatst bijgewerkt op: 11-04-2003 15:01
Denk dat ut daar door komt dat hij niet gevonden werd.

And besides, je hebt er toch geen OW of PM voor gekregen? :) Kan gebeuren zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Osiris schreef op 02 juli 2004 @ 03:15:
And besides, je hebt er toch geen OW of PM voor gekregen? :) Kan gebeuren zeg maar..
Het was dan ook een voorbeeld en ging lijkt mij meer om de algehele policy in de HK :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Juist. een voorbeeld. Als ik er een OW of PM voor had gekregen zou natuurlijk een beetje vreemd zijn... :)

Ik heb gezocht op de filename, want dat werkt meestal het beste idd. Maar helaas was het een heel andere filename. Vervolgens heb ik nog op "achtervolging" gezocht en op "slip" maar beide gaven niet de juiste resultaten.

Dus, ja... dan heb je dus weinig aan de search op zo'n moment...
Simulated Zero schreef op 02 juli 2004 @ 01:34:
Een topictitel is een uithangbord voor je topic. In de HK heeft dat een ander doel dan in de techfora. Ik denk dat je in de HK vooral probeert te amuseren. D serieuze topics hebben vrijwel altijd een goede titel ( in de HK , problemen topics over liefde enzo bijvoorbeeld)

Maar als een user in de HK post wil hij vooral een populair topic hebben. Natuurlijk kun je zeggen dat jij dat niet wil , maar volgens mij wil 9/10 users wel een groot topic op zijn naam hebben staan. Nu is dat geen probleem , maar daaruit vloeit wel voort dat mensen een topic aantrekkelijk proberen te maken. Zie het als een kop in de krant. Dat hoeft ook niet altijd even veel te zeggen over het bericht.

Ik denk ook dat het redelijk ondoenelijk is om alle topics te renamen of een strakke policy te handhaven op dit gebied. Want hoe noem je een topic met een grappig filmpje? Moet dat een serieuze titel dragen? Als in [Filmpje] etc etc? Ik denk niet dat dat zo makkelijk te doen is.

Maar over dat filmpje , kun je niet searchen op de url daarvan? Of was het een andere url?
Natuurlijk wil iedereen veel reacties op z'n topic. Maar imo krijg je dat net zo goed met een duidelijke topictitel... Het gaat uiteindelijk om wat je post en niet hoe je het post...

En krantenartikelen hebben volgens mij juist wel een kop die over het artikel gaat meestal :P

Het hoeft ook niet heel strak, maar in het voorbeeld zie je dat de titel en de topicstart helemaal _niets_ te maken hebben met het filmpje... (er worden iig geen termen genoemd die je in de search zou gebruiken).

[ Voor 68% gewijzigd door Padvinder op 02-07-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Het is een keuze tussen dubbele topics en topics met leuke titels denk ik. Het is, gelukkig :P , niet onze keuze.... Als de moderators een grotere hoeveelheid dubbele topics niet erg vinden en er belang aan hechten dat de users leuke topictitels kunnen uitkiezen zou ik het huidige systeem vasthouden. Persoonlijk denk ik dat met stringente topictitels een deel van de lol verloren gaat en dus dat als de dubbele topics niet zo erg gevonden worden men het beste het huidige systeem kan vasthouden :) .
Wel vraag ik mij dan overigens af hou de sluiter dan ziet dat het filmpje al is langsgeweest...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
JHS schreef op 02 juli 2004 @ 11:25:
Wel vraag ik mij dan overigens af hou de sluiter dan ziet dat het filmpje al is langsgeweest...
Omdat HlpDsK zelf het filmpje eerder had gepost... daarom kon hij 'm wel terugvinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ochja, komt vaak zat voor in HK dat dingen dubbel of driedubbel gepost worden omdat ze al eens langs zijn gekomen :). En als iemand het dan niet heeft kunnen vinden met de search op filename of topictitel, so what.

Duidelijkere topictitels alleen maar om eens wat dingen die dubbel gepost worden te vorkomen, zijn voor zo'n 'los' forum als HK nou ook weer overdreven hè ;) Het topic is dubbel, gebeurt meer dan eens, so be it, move along :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Goede topictitels mogen in de HK best een richtlijn zijn, maar geen wet.
Gewoon het goede voorbeeld geven en misschien volgen er meer.

[flauw]
Overigens is dit topic ook dubbel wegens een slechte titel vroeger :+ Beetje een hekel aan....

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Voutloos schreef op 02 juli 2004 @ 14:01:
Goede topictitels mogen in de HK best een richtlijn zijn, maar geen wet.
Gewoon het goede voorbeeld geven en misschien volgen er meer.
Oh... het moet ook absoluut geen wet worden hoor... dan is de lol er snel af in de HK :P

Maar een beetje je best doen op een goede topictitel mag imho best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Turkish schreef op 02 juli 2004 @ 02:43:
Je kan de search gebruiken door te zoeken op de exacte filename, maar natuurlijk ook op het onderwerp en dan kom je er snel genoeg achter of het al een keertje voorbij gekomen is.

Wat betreft de topictitels ben ik het geheel met Simulated Zero eens ;)
Het probleem is dat sommige mensen dit in een linkje zetten en dus kan je het mbv de search niet vinden. Ook worden sommige filmpjes hernoemd of is er sprake van een iets langere/kortere versie. Search gebruiken werkt dus niet altijd.

Ik ben het met Padvinder eens dat topics soms té wazige titels hebben. De enige manier om dit te voorkomen is door de HK-policy te veranderen. Het nadeel hiervan is dat HK dan weer te veel SG gaat lijken.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1