Er is mij gevraagd eens naar de PC van een vriend te kijken, hij deed "vreemd". Na een snelle inspectie bleek het ding van voor naar achter geïnfesteerd/gehackt/etc te zijn, dus verse XP installatie met wat "protection". Wat me ook opviel was dat er 96MB RAM (PC2100 184 pins) in zat. Dit leek me een wat ongewoon cijfer en ook aan de lage kant. Naar het reepje gekeken en het bleek 128MB te moeten zijn... Dus ik dacht 2 van de 8 chipjes kapot ofzo. Dus eens rondgebeld waar ik nog wat geheugen kon krijgen, 512MB van Dane Elec erbij gekocht. Nou moest het dus eigenlijk 640MB worden, maar ik hield al rekening met 32MB minder door die "kapotte" module, dus verwachtte 608MB te zien. Tot mijn stomme verbazing bleef de teller echter op 491520kB steken. Oftewel 480MB. Mijn conclusie: het geheugen werkt maar op 75%.
Gegevens mobo+proc heb ik niet volledig aangezien de kast niet hier staat. Voor zover ik me kan herinneren was het een mobo met een SiS chipset (650) en een Celeron processor (1.7GHz dacht ik). Ben niet echt een Intel kenner, en al helemaal geen Celeron, dacht Socket 478?
Ik ben bang dat het mobo naar ze moer is. Maar mocht iemand nog ideeën hebben, zet dan effe een berichtje
Ow ja, on-board graphics dat 160MB inpikt lijkt me wat aan de hoge kant, dat zal het wel niet zijn, toch?
Gegevens mobo+proc heb ik niet volledig aangezien de kast niet hier staat. Voor zover ik me kan herinneren was het een mobo met een SiS chipset (650) en een Celeron processor (1.7GHz dacht ik). Ben niet echt een Intel kenner, en al helemaal geen Celeron, dacht Socket 478?
Ik ben bang dat het mobo naar ze moer is. Maar mocht iemand nog ideeën hebben, zet dan effe een berichtje
Ow ja, on-board graphics dat 160MB inpikt lijkt me wat aan de hoge kant, dat zal het wel niet zijn, toch?