Toon posts:

[w2k3] Services binden aan een NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Ik heb meerdere NIC`s in m`n server zitten (3 om precies te zijn). Nou gebruik ik deze server dus voor lan partys, met op 1 nic een ftp en DC-hub, op 1 een webserver en ventrilo en nog 1tje voor mij om remote op in te loggen en voor net-shares.

Voor de 3 netwerk kaarten heb ik dus de standaard firewall ingesteld, voor de poorten op de verschillende kaarten (21 ftp, 3987 RDC etc.).

Maar nou wil ik dus graag bepaalde dingen zoals WINS, DHCP etc op een netwerk kaart hebben (en aan èèn enkele NIC binden), en ik kan ook wel alle poorten gaan instellen voor de verschillende services, maar is er niet gewoon een optie om al die dingen wel te draaien zonder de firewall uit te zetten (of een andere manier zonder de veiligheid aan te tasten) ??

Ik wacht benieuwd uw andwoorden/tips af..

-V1s

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 23:46 ]

Verwijderd

wins wel, da's gewoon een port.
dhcp lijkt me niet

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

gewoon 1 enkele kaart in je server en dan gewoon koppelen aan je switch? lijkt dat je geen betere oplossing?
als jij je server dusdanig inricht moet dat toch ook lukken ipv 3 netwerkkaarten?

computer voor alle werkzaamheden

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46

Arno

PF5A

DHCP kun je koppelen aan een enkele netwerkkaart, ff zoeken in de instellingen in de DHCP mmc.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op 02 juli 2004 @ 01:05:
gewoon 1 enkele kaart in je server en dan gewoon koppelen aan je switch? lijkt dat je geen betere oplossing?
als jij je server dusdanig inricht moet dat toch ook lukken ipv 3 netwerkkaarten?
jewel dat kan ook wel, maar het gaat om de bandbreedte. Dit is namelijk een goedkope oplossing om meerdere dingen op 1 bak te laten draaien.

Als er namelijk 1 NIC met de FTP constant word gebruikt (8-9MB/sec) dan blijft er weinig ruimte over voor andere dingen.

En het gaat mij om de veiligheid, Ik kan wel 1 nic open gooien en daar alles op zetten, maar ik wil dus met firewall aan alle services kunnen draaien.

Verwijderd

Arno schreef op 02 juli 2004 @ 07:33:
DHCP kun je koppelen aan een enkele netwerkkaart, ff zoeken in de instellingen in de DHCP mmc.
dan hou je dus het firewall probleem over :)
Pagina: 1