Remote desktop werkt, behalve via het net.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 21:45
Hallo,

Ik zit vaak in het buitenland en ik gebruik vaak Radmin om op mijn thuis pc te kunnen werken.
( In het hotel inloggen via het wifi netwerk, een radmin sessie opstarten, en de wifi verbinding verbreken... ;-) alle open poorten waar verkeer doorgaat blijven open.. MSN, Skype, FTP en Radmin. Zolang je geen nieuwe sessie opstart, maar gewoon in dezelf sessie blijft kun je lekker doorgaan zonder dat het van je wifi tijd afgaat... hehehe...)

Anyways,

Ik ben nu dus bezig met Remote desktop.

Thuis op het interne netwerk heb ik alles voor elkaar, ik zie de drives van de laptop waar ik vanaf werk dus in de explorer van de pc waar ik op inlog.
Nu via het internet zie ik wel de desktop, dus dat gaat goed. Het copy en pasten van files tussen mijn thuis pc en mijn laptop gaat ook goed. Ik kan alleen via de explorer thuis mijn laptop drives niet zien.

Moet ik nu drives sharen ( ugh...) of een andere service opstarten?

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Koriel

Verwijderd

Schets eens hoe dat thuis in elkaar zit, je hebt een lan met een laptop en nog andere pc's ?
en je wil vanuit de pc in thet hotel inloggen op je laptop?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Dus je start remote desktop op je laptop om op je thuispc te komen? Voor zover ik begrijp mount hij dan automatisch de drives van de laptop in de explorer van je thuispc. Echter , wanneer je de remote desktopverbinding verbreekt zullen de mounts ook verdwijnen. Als je dan later inlogt op je thuispc (niet via remote dekstop) dan zul je je drives van je laptop niet zien. Het is echter wel mogelijk. Als je al je divers geshared hebt en je laptop normaal bereikbaar is via Netwerkomgeving kun je het volgende doen: Rechtermuisknop op Mijn Netwerklokaties , Netwerkverbinding maken. De rest wijst zich vanzelf.

Ik hoop dat je zelf weet hoe je je windows shares voor elkaar maakt , maar als je dat niet weet is er zat via de search te vinden.

Succes :)

Raku

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verbinding met extern bureaublad -> opties -> Lokale Bronnen -> schijfstations
als je dat aanvinkt en een verbinding maakt moet het werken.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

bigfoot1942 schreef op 01 juli 2004 @ 23:39:
Verbinding met extern bureaublad -> opties -> Lokale Bronnen -> schijfstations
als je dat aanvinkt en een verbinding maakt moet het werken.
Dat weet hij dus al , tenminste , Remote Desktop mount niet standaard drives in de sever-pc. Hij bedoeld volgens mij als hij niet is ingelogd op de terminal server.

Trouwens , ookal ben je wel ingelogd op de terminal server gaat het nog niet helpen. Remote desktop creert namelijk een virtueel desktop... Dus aan die mounts heb je , buiten je terminal sessie om , helemaal niets :)

Ik bedoel met terminal en remote dekstop hetzelfde ;)

Raku

• Koriel
Thuis situatie..

ADSL -> ROUTER -> Laptop (Wifi)
-> Thuispc.

Thuis kan ik dus als ik ben ingelogd op de thuispc wel via de explorer mijn laptop drives zien.

Echter via het net ( ik zit nu in Frankrijk ) kan ik wel inloggen op mijn thuispc, maar kan ik mijn laptop drives NIET zien...

Koriel

• Koriel
Het enige verschil is dus dat ik thuis op een lokaal netwerk zit en in het buitenland via het internet inlog.

Thuis gebruik ik fixed ip adresssen, en in het buitenland gaat het via DHCP.

Het inloggen op de thuis pc gaat inbeide gevallen goed, desktop etc weekt uitstekend, het enige is dat ik in het buitenland mijn shared drives van de client pc ( mijn Laptop ) dus niet kan zien als ik ben ingelogd op mijn thuis pc.

Koriel

Verwijderd

Wat bigfoot zegt werkt niet?

• Koriel
Hoi,

Ja wat Bigfoot zegt werkt dus wel, maar alleen thuis.

Zonder instellingen op mijn laptop te veranderen probeer ik nu vanuit het buitenland in te loggen, en nu kan ik opeens niet meer bij delaptop drives die ik toch geshared heb...

Koriel

Verwijderd

Koriel schreef op 02 juli 2004 @ 13:49:
....en nu kan ik opeens niet meer bij delaptop drives die ik toch geshared heb...
Heb je het hier nu over zelfgezette shares, die alleen over MS SMB werken, of over de admin shares, die wel over rdp te mappen zijn?

• Koriel
Ik begin nu een beetje licht te zien aan het einde van de tunnel.

Ik zit nu weer op mijn remote desktop te werken vanuit het hotel. Ik was aan het surfen en wilde een jpg opslaan, en waarewmpel in het dropdown menu met all drives stonden nu opeens WEL mijn local shared drives...

Wat had ik anders gedaan?

Ik gaf in mijn eerste post al aan dat ik dit in het verleden met Radmin deed. Die heb ik zelfs als een system service draaien op mijn thuis pc. Bij het inloggen op mijn thuis pc dacht ik deze keer slim te zijn, en tegelijkertijd ook een file transfer window te openen voor het geval dat...

Ik ga zomenteen radmin als system service verwijderen, en het nogmaals proberen. Waarschijnlijk zit Radmin remote desktop gewoon een beetje in de weg.

Greetz,

Koriel
Pagina: 1