9800Pro 256bit - AA/AF/res. weinig invloed op lage FPS?

Pagina: 1
Acties:

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50
Hee mensen ik heb vanochtend een 9800Pro 128mb 256bit (zeker) in m'n pc gegooid. Met 3DMark03 haal ik 5500 punten wat naar wat ik hier lees wel een redelijke score is. Ik game eigenlijk helemaal niet zoveel, alleen America's Army: Operations. Nu haal ik hier echt ronduit treurige FPS mee.

Mijn Geforce4 ti4400 scoorde in dat spel gewoon hoger. Voor mensen die het spel kennen, de map Pipeline kaart=binnen/buiten: 4400=65/20, 9800=45/25. Ik had toch eigenlijk wel verwacht dat ik met de 9800 nou eindelijk eens niet schokkend kon spelen.

Ik heb alle instellingen al op zo laag mogelijk gezet en 800x600, in Ati Control Panel alles op performance. Het lijkt alleen helemaal niets uit te maken. Ik haal vrijwel dezelfde scores met 16xAF/4xAA op 1600x1200!!

Ik kan me verder niet voorstellen dat het m'n CPU is, AthlonXP 2400+ moet toch wel snel genoeg zijn om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen. M'n 4400 scoorde tenslotte hoger. M'n systeem is spyware en virus vrij (net nog allemaal gecheckt).

Wie o wie heeft er een idee wat het probleem is? Ik run trouwens wel dual monitor, maar ik mag toch hopen dat dat het probleem niet is.

AthlonXP 2400+
Asus A7V266E
512mb ram
Sapphire Radeon 9800Pro 128mb 256bit / Catalyst 4.6
Windows XP (2600)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:34

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

mmm een reinstall doen van je systeem ?
Je had eerst een Nvidia kaart...
En dual monitor dropt de OpenGL performance wel erg drastisch(misschien al weer gedatteerd maar toch) volgens mij maar ik weet niet of AAO OpenGL is.

PS. Misschien zo'n Nvidia uninstall progeltje ergens downloaden ?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:50
Draait je 2e monitor ook mee tijdens het spel??

Probeer de omega drivers anders eens, die werken een stuk sneller vind ik!

www.omegadrivers.net

[ Voor 53% gewijzigd door Dekaasboer op 01-07-2004 23:03 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

meschine een Vertical sinchronisatie aan staan.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Eeem, een 4400 moet AA al trekken :?. Ik speel het niet echt vaak, maar vriend van me wel, dus het staat hier wel. Ik draai het met een 4200 vloeiend overal op 1024x768 en alles high.
Denk dus niet dat het aan je videokaart ligt, immers je haalt met 3dmark normale score

Edit:
Even aan die vriend gevraagd:

Erjee --> heeft zijn gym diploma! zegt:
als jij AA speelt
schokt et dan soms?
of loopt het altijd soepel?
Arjen zegt:
nope
Arjen zegt:
altijd soepel
welke resolutie draai je?
Arjen zegt:
soms lag.. maar dat ligt omdat er dan teveel amerikanen zijn
Arjen zegt:
umm
ahzo, maar welke resolutie draai je en details lvls?
Arjen zegt:
800 x 600 d8 ik
Arjen zegt:
en alles verder wel hoog

[ Voor 53% gewijzigd door the_RJ op 01-07-2004 23:16 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je Nasty file remover al eens geprobeerd? http://downloads.guru3d.com/download.php?det=582
En bij andere drivers ook zo lage fps?

Verwijderd

Volgens komt het door je dual monitor, bij flight simulator 2004 bv gebruik ik vaak dual monitor, en dat haalt de performance best ver omlaag.

5500 punten is wel ok voor de spec die je hebt. Maar probeer is het spel maar op 1 monitor te spelen, dus disable dual monitor eens, en zorg dat je bij control panel van videokaart je antialiasing en anisotropic zowel bij direct3d als opengl op toepassingsgebonden hebt staan en verticale synch op disabled. Dan zou het als goed is moeten draaien. Zo niet dan is het spel zelf slecht geoptimaliseerd voor de radeon 9800 pro of het ligt aan de catalyst 4.6 van ati.
Bv. ik ben al lang een quake 2'er geweest, met catalyst 4.6 draait me radeon 9800 pro voor geen meter meer in dat oude opengl spel :) echt vet raar, dus zo zie je dat het aan drivers ook kan liggen, maar probeer maar eens eerst op 1 monitor dus disable dual monitor en laat ons weten of het beter gaat.
En als je spel test doe dan gewoon resolutie 1024x768.

Greets

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 23:30 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:02
heb je je chipset drivers ook her-installed?

dat kan ook nog wel eens helpen

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• BoomSmurf
Ik heb AGP Aperture size nu op 256mb gezet, caching op USWC en dat helpt redelijk. M'n minimums liggen nu op 17fps, maar in grote open levels is het toch meestal wel rond de 35, top is nu 90 indoors (w00t). Loopt nu allemaal aardig goed met 16xAF, 4xAA @ 1280x1024. Ook heb ik fast writes aangezet, stond in de bios wel aan maar in de drivers niet :S Dacht dat ik het aangezet had maar ik merk nu dat die control panel een beetje apply-gek is... Bij alles wat je doet moet je eerst op apply drukken voor je iets anders instelt anders vergeet ie die eerdere dingen :S Gek genoeg heeft dit alles nauwelijks invloed op mn 3dMark score maar is het een wereld van verschil in-game.

Dual monitor gewoon nog aan staan, ook zonder geprobeerd natuurlijk. Het spel draait btw maar op 1 monitor, niet beide. Ik ga toch die Omega's ook nog eens proberen. Over die Geforce 4200: ik draaide alles wel op ultra detail @ 1024x768 ;) Daar had ie nog wel eens moeite mee maar alleen op heavy-action momenten. Dat is er nu uit, en daar heb ik de kaart voor gekocht :)

Tegen de regels in: thanks voor het meedenken

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ben van mening dat het verlagen van die aperture size juist beter werkt kan config gevoelig zijn, maar ken eigenlijk alleen maar verbeteringen met ati kaarten met MINIMALE AGP size, ikzelf bv 8mb, en die config tweaks uit startpost halen, dan moet je je fps kunnen verdubbelen met zo een config, en defragmenteer je disks eens...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• BoomSmurf
sain onez schreef op 02 juli 2004 @ 01:19:
ben van mening dat het verlagen van die aperture size juist beter werkt kan config gevoelig zijn, maar ken eigenlijk alleen maar verbeteringen met ati kaarten met MINIMALE AGP size, ikzelf bv 8mb, en die config tweaks uit startpost halen, dan moet je je fps kunnen verdubbelen met zo een config, en defragmenteer je disks eens...
Mja misschien was het een van die andere settings dan die de truuk deed (heb het allemaal tegelijk gedaan had geen zin om herhaaldelijk te gaan rebooten). Ik zal het ook eens proberen met 8mb dan en idd weer es defragmenteren. Is volgens mij ook al weer meer dan een jaar geleden :)

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

Heb hier een iets betere config dan de TS, maar heb hetzelfde probleem, ik denk gewoon dat de Engine niet optimaal getweaked is voor ATi, want voorheen met m'n ATi Radeon 8500 liep het ook al zo dramatisch, bovendien is AAO ook gesponsord door nVidia waardoor het spel waarschijnlijk ook iets meer naar die kant trekt. :p

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 22:45
In eerste opzicht zou ik zeggen dat het aan catalyst 4.6 ligt, probeer eens andere (versie) drivers?

uiteraard zou het helpen om een andere game te proberen, dan weet je zeker dat het aan het spel ligt en niet je 9800pro :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door Terryb47 op 02-07-2004 13:22 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

AA:O SF draait op een variant van de Unreal (Tournament) engine en die engine staat erom bekend dat die eerder CPU gelimiteerd is dan GPU gelimiteerd.

Dat is ook een factor waar je rekening mee moet houden.

Verwijderd

Tidus schreef op 02 juli 2004 @ 04:21:
Heb hier een iets betere config dan de TS, maar heb hetzelfde probleem, ik denk gewoon dat de Engine niet optimaal getweaked is voor ATi, want voorheen met m'n ATi Radeon 8500 liep het ook al zo dramatisch, bovendien is AAO ook gesponsord door nVidia waardoor het spel waarschijnlijk ook iets meer naar die kant trekt. :p
Americas Army loopt bij mij helemaal soepel, alles op very high, resolutie op 1600x1200
Pagina: 1