Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Freesmachine met HP7475 plotter

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,
Een tijdje geleden heeft er iemand mij een fantastische hint gegeven om een HP7475 plotter te gebruiken om rechtstreeks op een printplaat te plotten/etsen.
Nu wil ik natuurlijk nog meer hiermee doen.
Zoals mijn flexibele arm van mijn dremel als "pen" gebruiken om te frezen.
Ik wil hiermee dmv het programma "profili 2" ribben en dergelijke frezen in balsa of dunne triplex.
Kan iemand mij hierbij helpen ?

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52
zoiets heeft deze vent ook gedaan, maar zo te lezen is het niet echt gelukt

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
mm, hiervoor zal het arme ding flink moeten modden, dremels zijn namelijk flink zwaar... en dat armpje is eigelijk alleen berekend voor een klein beetje inkt :P

waarschijnlijk moet je een extra geleider maken voor je dremel die heel soepel beweegt (missien rollertjes met kogellagers?) die dan over de hele plotter heengaan (als een soort brug) precies evenwijdig met de huidige geleider, en deze dan met elkaar verbinden en hopen dat je dremel zo soepel over het railtje erboven loopt dat je geleidertje van de plopper niet "overtorqued" raakt (dat je er meer druk opzet dan dat het motortje kan trekken)

De motor vervangen gaat denk ik neit echt lukken, zijn meestal stappenmotors die op een bep manier moeten reageren en de kans dat je er een vind met dezelfde step en aansturing en dergelijke is klein...

Dan moet het wel lukken
DrNizeGuy schreef op 01 juli 2004 @ 22:52:
zoiets heeft deze vent ook gedaan, maar zo te lezen is het niet echt gelukt
edit:
Lol, mislukt om de preciese reden die ik beschrijf hier :D

[ Voor 17% gewijzigd door SA007 op 01-07-2004 22:59 . Reden: stukje toegevoegd ]

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 14:29
Als je met een flexibele arm werkt zou het wel eens kunnen lukken om dingen te graveren of zo. Maar bij frezen heb je wel erg veel kracht nodig, ik denk niet dat een plotter dat aankan.

It takes 2 2 make 1

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
whackerjack schreef op 01 juli 2004 @ 23:04:
Als je met een flexibele arm werkt zou het wel eens kunnen lukken om dingen te graveren of zo. Maar bij frezen heb je wel erg veel kracht nodig, ik denk niet dat een plotter dat aankan.
ben ik het helemaal mee eens. ook al gebruik je die plotter alleen om met kleine freesjes codes of banen in een print te frezen, als het frame niet stabiel is en de servo's van de plotter niet sterk genoeg zijn, zal het zeker niet een succes zijn (oftewel je servos fikken op en je krijgt afwijkingen in het gefreesde product.

een plotter is ontworpen om een pen of cartridge over een vel papier heen te jassen, niet om te frezen...

ik werk zelf als CNC frezer, en ik kan je zeggen: wil je verspanen, neem een machine die stabiel genoeg is! we hebben op de zaak meerdere machines, maar niet alle zijn stabiel genoeg voor alle bewerkingen.. een boor van 30mm in een stuk staal rammen met een 7,5KW spindel ga je niet redden... zelfde idee als met de plotter... je wilt hem inzetten voor zwaarder werk dan waar ie voor ontworpen is...

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Als het al lukt om eentje te bouwen zal je denk ik hooguit in balsa kunt frezen. Ik denk dat triplex al heel lastig gaat worden.

Denk dat je beter zelf een beweegbare tafel kan maken met daarboven in een stevig frame de dremel.

Denk dat het ook nog best gaat stinken. Brandlucht enzo...

Gokje: je wil makkelijk onderdelen voor een modelvliegtuig/boot kunnen maken en na kunnen maken?

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Frezen met een plotter gaat denk ik niet helemaal werken. Er zijn wel mensen die het voor stickersnijden en printplaten gebruiken. Voor het echte werk kom je op een soort cnc machine terecht. Daar zijn op het net wel de nodige sites over te vinden.

Ooit ook eens naar gezocht:
http://www.rcmodels.net/cnc/hobby/cnc.html
http://www.luberth.com/cstep/

stappenmotor info site
http://www.cs.uiowa.edu/~jones/step/

Lekker belangrijk

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
whackerjack schreef op 01 juli 2004 @ 23:04:
In de lagers van zo'n flexibele arm zit vaak teveel speling, dan gaat je freesje zwabberen en dan krijg je een belabberd resultaat
Het beste kun je gewoon een dremel pakken, de lagers daarvan zijn zeer goed en hij is goed uitgebalanceert, dus je hebt ook weinig trillingen.

Pak vooral geen ferm combitool van de kijkshop, dat ding trilt veel te veel en in de lagers zit ook een stuk meer speling.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1