Toon posts:

Nieuw -> notepad verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vader heeft weer eens een raar probleempje op zijn pc,

Als je rechtermuisknop drukt en dan naar "nieuw" gaat komen er normaal een aantal dingen te staan. Nieuwe map, nieuw winrar, nieuw worddocument, nieuw ect..

Normaal gesproken staat hier ook "Nieuw tekstdocument" oftewel notepad. Deze is echter op misterieuze wijze verdwenen.

Notepad zelf werkt nog wel. Alleen staat ie niet meer in het "nieuw" menu.

Mijn vraag is dus: Hoe krijg ik deze (snelkoppeling) daar weer in??? :?

*Wat ik zelf al heb gedaan:

Zoeken op Googel
Zoeken op Got
Notepad van een andere computer naar de zijne in de map windows/system32 kopieren en vervangen.

Dit mocht tot nu toe niet werken... Ik hoop dat jullie misschien de oplossing weten want ik kom er ook niet uit...

OS is winXP home NL

Alvast Bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 22:40 ]

Verwijderd

Ik heb sinds kort een gelijksoortig probleem, nl. de 'Nieuw' --> Bitmap (*.bmp) is bij mij verdwenen, ik heb geen idee waardoor het gekomen kan zijn. Ik ga dit topicje even in de gaten houden. (ik zal ook ff zoeken, misschien dat de TS er iets aan heeft)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mis crusiale info..
namelijk het OS (ja men word steeds slimmer)

als je winxp draait, wat ik verwacht, dan zou het een mooie feature kunnen zijn die, als je items niet gebruikt ze hidden maakt

install tweakui, en daar kan je zelf items toevoegen en verwijderen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Uiteraard, TweakUI, dat ik daar niet aan gedacht heb |:( , dank u, collega MBO IT-er! :*)

Verwijderd

Topicstarter
OS is winXP home NL, heb het ff toegevoegd! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 22:40 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:29

Zerora

Ik Henk 'm!

NU we het hier toch over hebben.
Bepaalde programma's zetten in dit menu ook eigen extensie's. Dus het kan ook zonder tweakUI. Het zou me niks verbazen als dit menu ook aan een map verbonden was net als "kopieren naar".
Ik ga even zoeken.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op 01 juli 2004 @ 22:40:
NU we het hier toch over hebben.
Bepaalde programma's zetten in dit menu ook eigen extensie's. Dus het kan ook zonder tweakUI. Het zou me niks verbazen als dit menu ook aan een map verbonden was net als "kopieren naar".
Ik ga even zoeken.
Heb ook al gezocht naar nieuw enzo... geen resultaat :X

Verwijderd

Ik dacht inderdaad dat er een "SendTo"-achtige techniek achter zat...

[Registry-mode]

Zou het kunnen zijn dat het in het registrer staat bij de extensie (en dan een ShellExec of zo? Sleuteltje New of zoiets?)

[/Registry-mode]

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik heb even in het register gezocht en vond de volgende key (Win XP)
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Discardable\PostSetup\ShellNew

Hier staan alle "New >" opties in als REG_BINARY.
Dus vergelijk deze registry sleutels eens met de keys van een andere XP machine waar het wel aanwezig is... :)

[ Voor 11% gewijzigd door DefaultUser op 01-07-2004 22:57 ]

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Topicstarter
DefaultUser schreef op 01 juli 2004 @ 22:56:
Ik heb even in het register gezocht en vond de volgende key (Win XP)
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Discardable\PostSetup\ShellNew

Hier staan alle "New >" opties in als REG_BINARY.
Dus vergelijk deze registry sleutels eens met de keys van een andere XP machine waar het wel aanwezig is... :)
Heb even gekeken en het klopt wel... mijn pc heeft daar wel notepad bijstaan en die van me vader niet.

Zal morgen ff proberen mijn sleutel met binary's toe te voegen aan die van me vader, kijken of het me lukt! ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 23:14 ]

Pagina: 1