Toon posts:

[ModPerl/Apache2] Objecten worden niet meer ge DESTROY'ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem laat zich heel eenvoudig omschrijven - het doet mij voorkomen alsof alle objecten die ik in mijn perl files aanmaak, niet meer ge-DESTROY'ed worden. Dat wil zeggen, allemaal niet meer. Terwijl objecten die aangemaakt worden vanuit dezelfde modules in een testfile, die dan weer vanaf de commandline worden aangeroepen prima functioneren.

Nu is het natuurlijk belachelijk te denken dat een object niet meer vernietigd wordt, maarja - in de DESTROY functie heb ik logoutput en save code staan, waar helemaal niets van is terug te zien in m'n log en/of database..

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk symptoon? Of misschien heeft iemand een suggestie van een zoekrichting die'k op kan gaan kijken?

Ff wat specs:
Apache 2.0.40
mod_perl 1.99_7
RedHat Linux 9

PerlHandler ingesteld als ModPerl::Registry

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, .. 'k ben er inmiddels met wat hulp her en der achter gekomen dat het inderdaad klopt. Heeft te maken met circular reference. http://perl.apache.org/do...e__PerlRun__a_closer_look daar staat er wat meer over. Maarja, nog geen oplossing.

Weet iemand hoe ik m'n ervoor kan zorgen dat m'n "module properly takes care of thigns"? (zoals eerder gelinkte pagina beschrijft)

Verwijderd

Topicstarter
Ow, .. jeej .... nu heb ik het zelf opgelost (met en beetje hulp van de modperl mailinglist) ...

Voor perl 5 > 5.8.0 kun je gebruik maken van Scalar::Util::weaken(), op de child->parent link. En dat werkt!

:):):):):)