[HTML] On mouseover -> email zenden

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 18:57

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Ik heb ooit een scriptje gehad op mijn homepage die ervoor zorgde dat als de bezoeker met zijn muis over een bepaald plaatje of stuk tekst bewoog, er automatisch een mailtje werd verstuurd.
Uiteraard was het door de maker van de homepage zelf te bepalen welke tekst of welk plaatje dit effect had.
De bezoeker hoefde dus niets anders te doen als enkel over het gebied te "muizen" en kon ook niet voorkomen dat de mail werd verzonden.

Waarom?
Ik ben een grapje aan het uithalen, en wil graag weten hoeveel mensen de homepage hebben bezocht, en of ik aan de mailadressen kan achterhalen/zien of er daadwerkelijk bekenden bij zitten.

Wie kan mij helpen aan dit script?
Heb de search geprobeert, maar nix kunnen vinden helaas..... :(

Nokia verzamelaar....

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
euh..volgens mij kan er nooit een mailtje verstuurd worden VIA het emailadres van degene die op je site zit...dus dit:
en of ik aan de mailadressen kan achterhalen/zien of er daadwerkelijk bekenden bij zitten.
kan sowieso al niet zonder dat ze zelf hun email adres intypen...

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 18:57

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Op zich ben ik dit met je eens... Maar... Als je het "mailto" command gebruikt opent je email programma. Als je dan ook nog "?subject" gebruikt wordt zelfs dit veld ingevuld...
Met het script wat ik zoek gebeurt eigenlijk hetzelfde alleen dan op de achtergrond. Zodra de muis het script activeert, wordt de mail verzonden en is er dus een afzender bekend in de vorm van blabla@blabla.nl ...

Hmzzzz... beetje vage omschrijving maar ik kan het niet beter verwoorden helaas.... :?

Nokia verzamelaar....

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

vieze truukjes met mailto: waarschijnlijk - dat is tegenwoordig echt wel afgevangen in alle gangbare browsers en zal dus altijd resulteren in een dikke waarschuwings-popup - tenzij je misbruik maakt van een exploit in de browser (IE schijnt er nog genoeg te hebben ;) ) is dat dus een no-go. Ikzelf zou het trouwens ook niet prettig vinden als dat zomaar zou kunnen, en dergelijke grapjes leiden niet zelden tot minder-legale praktijken, vandaar ook een slotje. (plus omdat dit een scriptrequest is)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.