Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FelixAkk
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 22:59
Sinds ik al jaren fan ben van muziek keek ik altijd al uit naar een draagbare mp3 speler. Na maanden zwoegen met een ochtend krantenwijk + verjaardagsgeld had ik genoeg om het iFP 180 model van iRiver te kopen. Ik was dol blij toen ik em binnen kreeg en ben sinds het begin uiterst voorzichtig en zuinig geweest met mijn aankoop. Ik hoopte hem nog jaren te kunnen gebruiken en sinds dien heeft bekant de helft van mijn klas (2e op middelbare) een mp3 speler (welliswaar niet zelfde model maar zijn er allemaal net zo verslaafd aan als ik). Ik heb mijn praaltje nu dus een paar maanden tot het dingetje door de was werd gehaald. :'( :'( Ik was vergeten het uit mijn zak te halen, en dus zij ik tegen mijn moeder die langs piepte om men broek in de was te gooien dat ze even de inhoud van de zakken er uit moest legen. Dat ze welliswaar met mijn portemojaap deed waar nog geen 1 euro losgeld in zat, maar was denk ik mijn mp3 speler vegeten.

Het lcd scherm is gebarst en de batterij zit vast (door uitzetten van iets denk of zo) de batterij was al leeg toen ik die dag terug fietste naar huis. Dus na een dag laten drogen ging ik met een paar seconde stroom kijken wat er nog aan deed.
-het lcd scherm geeft nog backlight als ik het opstrard, verder is deze finaal kaduk.
-de oordopjes doen het nog prima
-als ik hem opstart hoor ik het geluid dat ik krijg als ie normaal afsluit, 4 korte piepjes achter elkaar.
De dsp chip en microprocessor doen het denk ik dus nog.
ik sluite hem snel met usb kabel aan op mijn pc, alles werkte. Flashgeheugen deed het nog topie als daarvoor. snel alle bestanden gekopiëerd, schrijven ging ook nog, daarna viel hij uit.
Ik denk dat er dus iets met microprocessor mis is, hoewel deze nog wel werkt voor afspelen van standaar geluidjes en werken met usb.

Misschien heeft 1 van jullie interesse in onderdelen van verdronken mp3 speler. In ieder geval, ik ben vanplan hem open te halen sinds er toch geen garantie op zit en ik hem niet meer aan de praat kan krijgen, het eerste wat ik ga doen is de batterij et uit raggen. Opzich is het ook weer een geluk bij een ongeluk sinds ik een presentatie over mp3 spelers voor techniek aan het maken ben, waarbij ik mijn mp3 speler voledig in mp3 aan het zetten ben. Dus ik kan mooi even kijkje nemen aan binnekant en misschien nog wat leuke dingen van leren/uitvinden. Mocht 1 van jullie wat ervaring hebben met dit soort gevallen en een mogelijkheid zien hem weer op te peppen kan je dat hier aub melden.

Verwijderd

Flixz schreef op 01 juli 2004 @ 21:30:
Sinds ik al jaren fan ben van muziek keek ik altijd al uit naar een draagbare mp3 speler. Na maanden zwoegen met een ochtend krantenwijk + verjaardagsgeld had ik genoeg om het iFP 180 model van iRiver te kopen. Ik was dol blij toen ik em binnen kreeg en ben sinds het begin uiterst voorzichtig en zuinig geweest met mijn aankoop. Ik hoopte hem nog jaren te kunnen gebruiken en sinds dien heeft bekant de helft van mijn klas (2e op middelbare) een mp3 speler (welliswaar niet zelfde model maar zijn er allemaal net zo verslaafd aan als ik). Ik heb mijn praaltje nu dus een paar maanden tot het dingetje door de was werd gehaald. :'( :'( Ik was vergeten het uit mijn zak te halen, en dus zij ik tegen mijn moeder die langs piepte om men broek in de was te gooien dat ze even de inhoud van de zakken er uit moest legen. Dat ze welliswaar met mijn portemojaap deed waar nog geen 1 euro losgeld in zat, maar was denk ik mijn mp3 speler vegeten.

Het lcd scherm is gebarst en de batterij zit vast (door uitzetten van iets denk of zo) de batterij was al leeg toen ik die dag terug fietste naar huis. Dus na een dag laten drogen ging ik met een paar seconde stroom kijken wat er nog aan deed.
-het lcd scherm geeft nog backlight als ik het opstrard, verder is deze finaal kaduk.
-de oordopjes doen het nog prima
-als ik hem opstart hoor ik het geluid dat ik krijg als ie normaal afsluit, 4 korte piepjes achter elkaar.
De dsp chip en microprocessor doen het denk ik dus nog.
ik sluite hem snel met usb kabel aan op mijn pc, alles werkte. Flashgeheugen deed het nog topie als daarvoor. snel alle bestanden gekopiëerd, schrijven ging ook nog, daarna viel hij uit.
Ik denk dat er dus iets met microprocessor mis is, hoewel deze nog wel werkt voor afspelen van standaar geluidjes en werken met usb.

Misschien heeft 1 van jullie interesse in onderdelen van verdronken mp3 speler. In ieder geval, ik ben vanplan hem open te halen sinds er toch geen garantie op zit en ik hem niet meer aan de praat kan krijgen, het eerste wat ik ga doen is de batterij et uit raggen. Opzich is het ook weer een geluk bij een ongeluk sinds ik een presentatie over mp3 spelers voor techniek aan het maken ben, waarbij ik mijn mp3 speler voledig in mp3 aan het zetten ben. Dus ik kan mooi even kijkje nemen aan binnekant en misschien nog wat leuke dingen van leren/uitvinden. Mocht 1 van jullie wat ervaring hebben met dit soort gevallen en een mogelijkheid zien hem weer op te peppen kan je dat hier aub melden.
Nat worden is niet zo'n punt.
Uit elkaar halen, goed laten drogen (niet boven de verwarming gewoon kamertempratuur).
NIET AANZETTEN als deze nat is, heb je wel gedaan :(

Oplossing:
Je koopt een nieuwe, claimt garantie op de oude met dat bonnetje.
Je koopt een nieuwe en zet het binnenwerkt om, brengt hem binnen 8 dagen terug.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 14:33

Piggen

Lekker bakkie

Nee, da's een goede oplossing. De boel gaan naaien.

Aangezien het grotendeels je moeders schuld is, zou ik aan haar vragen of ze een nieuwe wil betalen, of een deel daarvan.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:36
Post ook hier eens de foto's aangezien ik het wel grappig vind de binnen kant van mn mp3speler te zien

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 22:42:
[...]

Oplossing:
Je koopt een nieuwe, claimt garantie op de oude met dat bonnetje.
Je koopt een nieuwe en zet het binnenwerkt om, brengt hem binnen 8 dagen terug.
Er is een tijd geweest dat a-sociale adviezen op dit forum niet werden getolereerd, ook niet door moderators!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:19
De binnenkant van je 180 t ?

http://www.imp3.net/read.php?textid=169

Verwijderd

Die oplossingen waren meer sarcastisch bedoeld, alsof dat zou lukken.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35
79 euro heb je een nieuwe bij de v&d zag ik gisteren. Geen gekke deal toch?

• FelixAkk
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 22:59
nee, maar ben der 135 euro aan kwijt als ik me goed herinner, dus ik ga kijken of ik dat terug kan halen bij me moeder, met 10 eurotjes bij leggen heb je dan genoeg geld voor de iFP-190 (256 mb). Verder, ik heb em mee naar techniek bij ons opschool genomen en daar met wat forse kracht de schroefjes aan de achterkant er uit geragd wat me niet thuis lukte. Alles zag er nog keurig uit, behalve het lcd scherm dan. In ieder geval, veel te complex om er nog wat van te redden. Kon em verder weer helemaal als eerst terug in elkaar zetten, dus mocht je zelf kijkje willen nemen of lcd scherm glaasje boenen, als je em zorgvuldig en voorzichting open maakt zou dat geen problemen moeten geven, wees alleen wel voorzichtig met de drade, aansluitingen breken snel (makkelijk te solderen welliswaar).

Toch, het bewijst wel iRiver zen kwaliteit. Ookal zijn ze wat duurder dan hun varianten met even veel mb. Ik wed dat als het lc scherm geen klap had gekregen het ding het nog deed.

[ Voor 22% gewijzigd door FelixAkk op 02-07-2004 19:11 ]

Verwijderd

Ik heb dus een serieus probleem met m'n 180t, ik kan geen files meer wissen op speler (ook niet via de pc) en files afspelen doet ie in schokken.....
Ik wil hem dus formatten...maar i kvindt geen enkele manier om dat te doen...
Als ik een liedje wil verwijderen zegt ier dat er een delete error is. Firmware upgraden gaat ook niet ...Hoe kan ik he mformatten?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:42
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 11:59:
Ik heb dus een serieus probleem met m'n 180t, ik kan geen files meer wissen op speler (ook niet via de pc) en files afspelen doet ie in schokken.....
Ik wil hem dus formatten...maar i kvindt geen enkele manier om dat te doen...
Als ik een liedje wil verwijderen zegt ier dat er een delete error is. Firmware upgraden gaat ook niet ...Hoe kan ik he mformatten?
Gewoon met de iRiverManager op 'Format' duwen? Ik denk dat je te maken hebt met corrupt geheugen (heb ik ook gehad) en ik vrees dat je een beroep op je garantie zult moeten doen :)
Pagina: 1