Toon posts:

Speakers achterin m'n auto willen niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een paar nieuwe spullen gekocht:
Autoradio: Kenwood KDC-4024Y
Voorspeakers: Pioneer TS-G 1018 Dual Cone
Achterspeakers: Pioneer TS-G 1038 Dual Cone

Nou heb ik de radio en de voorspeakers aan de praat gekregen.
Alleen m'n achterspeakers willen niet werken.
Ik heb de 2 koperdraadjes van de kabel van de speakers vastgemaakt aan een tulp connector zodat ik die achterin me radio kan prikken maar dit werkt helaas niet.
De speakers werken wel want als ik ze aansluit (zonder tulp) op me stereo doen ze het wel.

Moet er soms een versterker tussen om dit alles werkend te krijgen of is er wel degelijk een oplossing om de speakerkabel om te vormen naar een tulp aansluiting?

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
Alvast bedankt,
Marcel

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-04 17:42

Sick Nick

Drop the top!

De tulpstekkers uit je radio zijn lijn uitgangen, daar moet een versterker tussen ja. Zou ook niet tevaak je speaker aan je tulp knopen want dan stuur je afhankelijk van je radio tussen de 2 en 8 volt door je speakers heen :+

Verwijderd

Topicstarter
ok dan bedankt zover.
Ga morgen dan maar eens kijken voor een versterker.

Verwijderd

Je moet je achter speakers niet aan de tulp-uitgangen van je radio hangen, maar aan de luidspreker uitgangen, net zoals je (waarschijnlijk) bij je voorste speakers heb gedaan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-04 17:42

Sick Nick

Drop the top!

Jouw kenwood heeft een 4 kanaals versterker erin zitten dus je kan die speakers ook gewoon aansluiten op het achterkanaal. Er komen uit je radio 8 speakerdraadjes, 4 voor je voorkant (2 links en 2 rechts) en 4 voor de achterkant. Een kwestie van kjiken welke dat zijn en gewoon speakerdraad naar achtere leggen.
Met een versterker gaat het wel beter klinken mits het geen marquant ofzo is en kan het waarschijnlijk ook harder. Als je gewoon je geluid achter ook wilt hebben zou ik ze aan je radio zelf hangen, kost niks en gaat hard genoeg denk ik als ik je verhaal zo lees.
Als je al voor een versterker gaat zou ik trouwens eerder je voorspeakers versterker, het beste geluid moet van voren komen.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-04 09:42
Als het goed is zitten er op je radio vier speakeruitgangen, te weten links- en rechtsvoor en links- en rechtsachter. Versterker is dus niet per se nodig, gewoon een flinke lange kabel naar achteren trekken van de achterspeakeruitgang van je radio en voila, geluid. Wil je flink hard gaan dan kun je natuurlijk altijd een versterker ertussen hangen. Maar over het algemeen hang je de speakers voor en achter gewoon aan de versterker en een eventuele sub via tulpstekkers aan een versterker. Dit geeft meer dan genoeg herrie.

shit te laat sick nick was sneller.

[ Voor 4% gewijzigd door JTB81 op 01-07-2004 21:29 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties ik ga eerst inderdaad eens kijken hoeveel geluid er uit me radio kan komen.

Verwijderd

pak voor de grap eens de handleiding van dat ding erbij en tadaa daar staat alles keurig netjes in uitgelegd.

9 van de 10 radio`s hebben 4 uitgangen.
en zo niet knoop je de achterboxen bij de voorboxen meestal geen probleem.
Pagina: 1