Toon posts:

Andere wlan's opzoeken met een AP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je als je alleen maar een AP hebt, ik deel het inet met de buren, dus alleen een AP in huis, zoeken naar eventuele andere netwerken in de buurt? Ik ben benieuwd of er hier in de omgeving nog meer netwerken zijn maar heb geen idee hoe dit te doen.
In mij acces point (Linsys BEFW11S4) zit geen functie om dit te doen volgens mij.

Verwijderd

Die functionaliteit zit er volgens mij wel in, maar dan moet je het acces point instellen in bridge mode. In deze modus kan je acces point communiceren met andere acces points in bridge mode.

Helaas kunnen de buren dan geen gebruik meer maken van de internetverbinding, omdat in bridge mode niet met wireless adapters gecommuniceerd kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Netstumbler heb ik geprobeerd en werkt alleen als je een kaart in je pc hebt, niet als je als je met je pc achter een acces point zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 21:18 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Kun je gewoon niet vragen aan je buren of ze even netstumbler willen draaien? :P

Met je AP zal het iig niet gaan. Kensington maakt trouwens van die Wifi opsporing dingetjes, prijs is iets van 20 euro geloof ik.

http://www.paradigit.nl/pdf/10006605v.html

[ Voor 56% gewijzigd door Dukey op 01-07-2004 21:24 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 21:17:
Die functionaliteit zit er volgens mij wel in, maar dan moet je het acces point instellen in bridge mode. In deze modus kan je acces point communiceren met andere acces points in bridge mode.

Helaas kunnen de buren dan geen gebruik meer maken van de internetverbinding, omdat in bridge mode niet met wireless adapters gecommuniceerd kan worden.
Kan evt. wel in ad-hoc mode en dan internet delen. Echter heeft de BEFW11S4 naar mijn weten alleen een access point functie.

Ik geloof dat er voor de Linksys WRT54G "gehackte" firmware is waarmee je hem kunt instellen als bridge, wellicht bestaat ook een dergelijke firmware voor de BEFW11S4(google).

Heeft de BEFW11S4 een access point client mode? Zo ja, zal deze waarschijnlijk alleen kunnen praten met andere BEFW11S4's.

Als laatste, vaak kunnen access point die in bridge mode geconfigureerd kunnen worden, alleen praten met dezelfde merk/type access points.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Linksys BEFW11S4 gaat het niet mee lukken, sorry :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Djoekie schreef op 01 juli 2004 @ 21:22:
Kun je gewoon niet vragen aan je buren of ze even netstumbler willen draaien? :P

Met je AP zal het iig niet gaan. Kensington maakt trouwens van die Wifi opsporing dingetjes, prijs is iets van 20 euro geloof ik.

http://www.paradigit.nl/pdf/10006605v.html
Klopt, te koop bij o.a. Wifishop.nl

http://www.wifishop.nl/nl/dept_28.html#item_545

Verwijderd

Topicstarter
Hier was ik al bang voor :'(

Het plan was om het netwerk te gaan uitbereiden met meerdere AP's maar dit gaat dus niet zomaar.
Pagina: 1