Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Blowholes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bovenop men kast 3 blowholes maken, nou las ik in de FAQ dat dit met een dremel te doen is. Die heb ik geen heeft er iemand tips of ervaring met het maken van blowholes. Ik dacht aan een gatenzaag dat leek mij het makkelijks anderen zijden weer van een decoupeerzaag? Kan iemand mij helpen

By the way mijn kast is van staal en de blowholes moeten bovenop komen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 02:20 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Exigence

dnkroz

Het hangt van de grootte af. 80mm zou je kunnen doen met een zevengatenzaag, maar groter dan dat dan wordt het of de dremel of de decoupeerzaag. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft. Ik zelf geef de voorkeur aan een decoupeerzaag omdat die makkelijker in de hand te houden is, een dremel wil nog wel eens wegschieten.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Staat volgens mij precies in de FAQ CME. Volgens mij lag de grens op 12cm, dat je het met een "gewone" zaag nog kon rondden. Daaronder werkt een dremel beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Roamor op 01-07-2004 21:24 . Reden: w ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:11

Meneer aard

Porsche rulez!

Als het staal is, gewoon met een dremel doen. Met plastic niet met een dremel doen of een super laag toerental, want het plastic smelt gewoon weg dan. Of met een handzaag/decoupeerzaag.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Voor kunstof zijn er speciale driehoekige frezen te krijgen, lopen taps toe, schieten niet vol, en verbranden niks. ( hoge toerentallen )

Werkt perfect bij kunstof.

Heten geloof ik Stiek frees.

Making an ass of myself since the 70's

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:20
Ik heb gewoon een decoupeerzaag gebruikt, gaat volgens mij sneller, en mooier dan een dremel.

Tip: boor 2 grote gaten, naast elkaar zodat ze 1 groot langwerpig gat vormen. Doe dit tegen de rand aan de binnekant van het rondje. Gebruik een grote boor. Zet de decoupeerzaag in het gat, en zaag langzaam, maar op zen snelste stand, een rondje, Duurt max 1 of 2 minuten.

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik denk dat een gatenzaag het mooiste resultaat geeft maar dan moet je er wel één voor metaal hebben. De standaard (zeven)gatenzagen zijn voor hout en ik denk niet dat je daar mee door staal komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 02:19 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Ik zit er dus ook aan te denken om een aantal 120mm fans in de bovenkant te proppen, maar hoe werk je dat mooi af? En hoe zorg je dat je genoeg ruimte hebt als je voeding vlak onder de bovenkant zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 23:29:
Ik zit er dus ook aan te denken om een aantal 120mm fans in de bovenkant te proppen, maar hoe werk je dat mooi af? En hoe zorg je dat je genoeg ruimte hebt als je voeding vlak onder de bovenkant zit?
Allereerst netjes zagen (igv decupeerzaag), blijf altijd binnen je afgetekende cirkel. Daarna pak je een rond ijzervijltje en vijl je tot 'ie mooi rond is.

Tsja, wie wil dan ook ze hele bovenkant volproppen als daar de ruimte niet voor is. Misschien zou je de behuizing van je voeding kunnen verwijderen en alternatieve fan boven te hangen. Daarbij moet je natuurlijk eerst goed kijken of er genoeg ruimte is. Een fan is meestal 25mm dik en dat is dus ook de ruimte die je moet hebben.
Als ik het goed begrijp wil je zoveel mogelijk 12 cm blow-outs aan de bovenkant. Volgens mij kunnen daar, bij een gemiddelde kast, maximaal 3 achter elkaar zitten:
- Boven de voeding: goed kijken of daar de ruimte voor is.
- In het midden: de meest logische plaats.
- Boven je 5,25": Kan waarschijnlijk alleen als in het bovenste slot geen drive zit.
Overigens lijkt me dat de 1e en de 3e praktisch niets toevoegen, maar dat is aan jou ;)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Exigence schreef op 01 juli 2004 @ 21:09:
Het hangt van de grootte af. 80mm zou je kunnen doen met een zevengatenzaag, maar groter dan dat dan wordt het of de dremel of de decoupeerzaag. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft. Ik zelf geef de voorkeur aan een decoupeerzaag omdat die makkelijker in de hand te houden is, een dremel wil nog wel eens wegschieten.
80mm idd met 7gatenzaag, geen kunstof dus zet het toerental niet te laag. Moet het gat groter kan het prima met een figuurzaagje en daarna feilen.
Maak een rondje met een stift en zaag aan de binnenkant de rest is speling voor het feilen.

Voor je gaat zagen even je kast aftapen (hele oppervlak) en dan daaroverheen zagen. Veilen kan uiteraard zonder tape.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Dls je je niet zo'n zorgen wilt maken om een perfect rond gat is het praktisch om een fanguard te gebruiken die een dikke ronde rand heeft:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1587-1577.jpg

Bij freezinghardware.nl hebben ze een heleboel van het merk Sharkoon, die hebben een lekker dikke rand, sommige andere merken hebben hele dunne randjes en daar heb je niet zoveel aan.

Je kan namelijk gewoon een rondje zagen/dremelen die tussen die binnenste en buitenste rand valt van de cirkel van de fanguard(=lekker ruim). De fanguard valt er dan mooi overheen.

gewoon een praktische tip :)

www.nintendocasemods.com

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:28

Bestla

Kvinne

Digital-DNA schreef op 03 juli 2004 @ 10:40:
Dls je je niet zo'n zorgen wilt maken om een perfect rond gat is het praktisch om een fanguard te gebruiken die een dikke ronde rand heeft:

[afbeelding]

Bij freezinghardware.nl hebben ze een heleboel van het merk Sharkoon, die hebben een lekker dikke rand, sommige andere merken hebben hele dunne randjes en daar heb je niet zoveel aan.

Je kan namelijk gewoon een rondje zagen/dremelen die tussen die binnenste en buitenste rand valt van de cirkel van de fanguard(=lekker ruim). De fanguard valt er dan mooi overheen.

gewoon een praktische tip :)
Maar ik als casemodder (is dat ook een natte smurrie?) ga toch zeker voor de perfectie ;)
Pagina: 1