Toon posts:

[win98se ned] games failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort starten m'n games niet meer op.

Als ik windows een spel laat starten dat een andere resolutie nodig heeft dan de Huidige desktop settings, is het kommer en kwel
Alles is al geprobeerd, nieuwe drivers, directx, nieuwe videokaart, andere resoluties, meer geheugen, kaal...

alles behalve een nieuwe windows installatie. En dat wil ik niet

ervaringen ??

- via pc133
- intel III 400 (ofzo)
- MSI mx440
- 192 mb

- win98se ned
- directx 9
- explorer 6. etc

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 20:45 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

is het kommer en kwel
kan je ietsjes specifieker zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door JohnD op 02-07-2004 10:13 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet alleen daarmee, maar ook je specs moet je zeker weten. Een PIII 400 bestaat bijvoorbeeld niet eens.

En noem ook eens een paar spellen. Zijn het alleen maar directx spellen, of opengl etc...

{signature}

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

En als je van tevoren je resolutie aanpast aan het spel dan werkt het wel? Kan je überhaupt je resolutie wel wijzigen?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
een PIII 450 dan...

volgens mij zijn het alleen de directx spellen. ik kom er net achter dat ook mp3 het niet meer doet.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Wat krijg je dan, een foutmelding? een zwart scherm?, gebeurt er helemaal nix?

Verwijderd

Topicstarter
hij hing steeds. Maar het probleem is opgelost. Het was de ISA geluidskaart, hoe kom je er op...

Even irqtjes en geheugen adressen toewijzen in de bios en klaar.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 16:33:
hij hing steeds. Maar het probleem is opgelost. Het was de ISA geluidskaart, hoe kom je er op...

Even irqtjes en geheugen adressen toewijzen in de bios en klaar.
dexter22, fijn dat je het probleem hebt kunnen olplossen. Als je in het vervolg wat meer informatie post over wat je zelf al geprobeerd hebt en een iets duidelijkere omschrijving van het probleem dan kunnen we je in het vervolg misschien ook wat beter helpen :) Wij weten nog steeds niet wat er precies fout ging; en waarom het opgelost is door de instellingen voor de geluidskaart te wijzigen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een usb muis had ingeplugd (het enige usb apparaat) heeft windows 98 de irqtjes en geheugenadressen van de ISA geluidskaart afgepakt, en aan de USB root hub toegewezen o.i.d.

Het gevolg was dat mijn spellen niet meer op startten. Ze bleven hangen op het moment dat ze de geluidskaart probeerden te bereiken. En aangezien het een ISA (pnp) geluidskaart is heeft windows moeite om interrupts en adressen daar aan toe te wijzen.

Vervolgens heb ik in de bios de adressen handmatig toegewezen aan de geluidskaart. (legacy ISA)
Pagina: 1