[E-MAIL] gerichte spam op verkeerde mailserver

Pagina: 1
Acties:

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Geen idee hoe ik mijn fenomeen moet omschrijven (qua titel). Indien er iemand een betere titel heeft naar aanleiding van onderstaand verhaal .... be my guest.

Ik heb 2 domeinen in beheer (domeinX.com en domeinY.com). Beide domeinen zijn geregistreerd etc. via domaindirect (ben daar al jaren vaste klant).
Binnen domeinX gebruik ik de e-mail forwarding functies naar pop3 boxen bij mijn provider. Verder host ik thuis een webservertje met daarop de website voor domeinX.

Voor domeinY heb ik zelf een mailserver ingericht (MX record bij DomeinDirect naar mijn fixed ADSL IP adres laten verwijzen). Die mail server (domeinY) draait al maanden perfect.

Samengevat draait er op mijn IP adres dus een website voor domeinX en een mailserver voor domeinY.

De laatste tijd (circa 4 a 5 maanden) zie ik in de logs van mijn mailserver (domeinY) entries waarbij er geprobeert wordt om mail af te leveren voor domeinX. De mail is ook altijd perfect gericht. Dat wil zeggen niet in de trend van info@, postmaster@ of zo. Het is altijd gericht aan mij, of aan de twee andere bestaande mail adressen (@domeinX).

Aangezien mijn mailserver helemaal dichtgetimmerd is (geen relay etc.) wordt de mail niet geaccepteerd (unknown address).

Met andere woorden de spam wordt tegenwoordig niet meer lukraak verstuurd via iedere opendeur die ze pakken kunnen krijgen, maar blijkbaar zijn 'ze' al zover dat er relaties worden gelegd met IP adressen, websites en mailservers. Aangezien die combo bij mij niet werkt blijft de spam buiten.

Ik vroeg mij af of meerdere personen hier 'last' van hebben.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0