Toon posts:

[Win2K-Server] A.D. - De server is niet operationeel.

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bezig geweest met het opzetten van een huis-, tuin-, en keukendomeintje, echter, loop tegen het volgende op.

Beheer vanaf een andere PC, Active Directory Users and Computers, start met de volgende foutmelding:

'Naming information cannot be located because:
De server is niet operationeel'.

Aanmelden vanaf clients is geen probleem, mappings worden zoals het behoord, aangemaakt.

Foutmelding is ontstaan na installeren van SP4 op de server, hiervoor heeft het gewoon gewerkt.

Heb nog even rond gekeken hier op het forum, maar kan er helaas geen wijs uit worden.

Wellicht dat een ander mij op weg kan helpen.

Specs:
Server: Win2K Advanced.
Clients: Win2K / Win98

Server heeft geen DHCP functie, DNS is wel ingeschakeld.

Verwijderd

Voortaan eerst ff:
- googlen
- je event id's checken op google of eventid.net

Beide leveren genoeg bruikbare tips op al zeg ik hetzelf.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 21:50:
Voortaan eerst ff:
- googlen

Google uitgevoerd, niets bruikbaars gevonden.

EventID is alleen van toepassing wanneer de foutmelding is terug te lezen in EvenViewer.
Wanneer goed gelezen wordt naar de foutmelding, is direct af te leiden dat deze niet ontstaat op de server en/of te vinden is in EventVieuwer, maar ontstaat bij gebruik van de beheerstools vanaf een client PC. (Active Directory Users and Computers'.

Verwijderd

En als jij goed het internet afstruint kom je regelmatig DNS tegen.
Staat dus vanaf je werkplek DNS goed ingesteld?
Is eventueel DNS veranderd op je serversysteem?
Verschijnen er logs op de server?

Verwijderd

Topicstarter
Telkens wanneer er een ping opdracht werd gegeven, verdween deze naar buiten toe om vervolgens een ander IP aan te geven als gewenst.
DNS server probeerde tevens met een server van internet, zijn gegevens te synchroniseren, wat ook niet gewenst was.

Heb nog even verder gelezen op I-Net, echter niets gevonden.
Totdat ik zelf op een lumineus idee kwam.

Probleem opgelost.

- slotje -.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:37
En ga je ook nog vertellen wat de oplossing was ???

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost door het volgende te doen:

Zowel op client als op server is onder TCP/IP de 'DNS achter-voegsel' van de server toegevoegd.

De server heeft geen mogelijkheid tot leasen van IP-adressen, daar dit door de router geschiedt.

DNS server lokaal is als eerste ingegeven op de client pc's, gevolgd door de DNS servers voor internet.

De DNS server is als volgd geconfigureerd.

Bestaande configuratie verwijderd en opnieuw aangemaakt middels de wizard.
Voor de zoveelste keer overigens.

Bij 'Forward Look-up Zones' is een zone aangemaakt met als naam, de DNS achter-voegsel van de server. Tevens is gekozen voor Active Directory.
Werkstations toegevoegd aan de Active Directory, worden netjes vermeld in de DNS records.

Alles werkt perfect, maar zal zeer zeker niet geheel volgens het boekje zijn opgezet. Wellicht is een makkelijkere weg voor handen.

Alleen als je antwoorden krijgt van 'gebruik Google', zonder enig sturing, blijkt het forum zijn doel voorbij te schieten. Het assisteren, tips geven aan en sturing geven aan gebruikers.

Wellicht dat ik in een volgende vraag meer geluk heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 21:50:
Voortaan eerst ff:
- googlen

Weer zo een kut UFTS antwoord. Daarom kom ik ook niet meer op dit forum. Sukkel.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
kanzaki ik ben het 100% met je eens, alhoewel ik nog op dit forum zit. In elke fucking thread staat ongeveer minimaal 1 zon reply. Of ze dit doen om hun post count omhoog te krikken of omdat ze gewoon geen verstand er van hebben en dus maar een default antwoord geven ofzo. Maar het zou gewoon verboden moeten worden imo.

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:14

nhanssen

QVL is non-tweakers

Je kan het eeuwenoude spreekwoord van de IT: Iets wat loopt, niet veranderen...

Spec's PC

Verwijderd

Mja, dit is ook al wel weer leuk geweest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.